241

Odp: Ciągnik na gaz.

witam, kolega forumowy ma gaz w kirowcu t150k. Butla 11 kg starcza na około 4-5 godzin (narazie testy) moc dużo większa, spalanie ropy spadło w ten sposób ze podczas roboty nie ciśnie tyle w podłogę i ma spory zapas mocy jak wyłączy gaz to silnik zaczyna kopcić na czarno jak to rusek, spada ciśnienie doładowania i moc, czyli musi zredukować, albo silnik pracuje na 100% mocy. Jest zadowolony z zakupu instalacji koszt instalacji ze sterownikiem 1400 zł do kirowca cena jest rożna zależy od ciagnika.

242

Odp: Ciągnik na gaz.

powiem szczerze że taszczenie tych butli z gazem doprowadzało mnie do szału i ciągle zapchany elektrozawór rdzą bo w butli jest dużo rdzy.

243

Odp: Ciągnik na gaz.

RENAULT24 napisał/a:

trzy miesiące temu założyłem lpg do c385 koszty miałem śmieszne gdyż mój znajomy montuje gazy w autach i załatwił mi nowy zestaw do montażu wytłumaczył mi co i gdzie przykręcić .i naprzód         jak ktoś potrafi śrubkę przykręcić   samemu można założyć to jest śmiesznie proste. niewielkich kłopotów morze przysporzyć sama regulacja  dawki gazu .niema.żadnych regulacji pompy albo jakiegoś dziwnego czary mary  jeśli chodzi o wtrysk on jest tak jak było . traktor bystrzejszy pod nogą   zero dyma z rury spala aż miło chcecie pytajcie nie wiem jeszcze jak na  żywotności silnika się to odbije ale na razie jestem zadowolony  na początku trochę mnie pokorciło żeby podkręcić trochę  mocy  tak żeby sprawdzić silnik warczał przy przyspieszaniu jak kumpla zetor 9045   czy 9540  na turbinie nie pamiętam nazwy

Na czym zrobiłeś na Tomasetto?

244

Odp: Ciągnik na gaz.

Krzysiek napisał/a:

cytat z http://www.agrofoto.pl/forum/topic/5550 … ge__st__40
A tak wygląda instalacja gazowa  w moi 820    http://www.agrofoto...._957_180941.jpg    http://www.agrofoto....1_957_64785.jpg
To działa jak pierwsze instalacje do osobówek ,tylko że butla jest od kuchenki (ale można zamontować oryginalną na LPG i jeździć na CPN aby tankować ) butla wystarcza na tyle ile odkręcisz gaz (pierwsza starczyła na 3 godziny ciężkiego talerzowania,przy spaleniu 15l ON) talerzowałem o jeden bieg wyżej jak zawsze,a mocy pod pedałem było jak na 90koni silnik ani na moment nie spadł z obrotów, temperatura wody w normie. teraz po fachowych wskazówkach producenta,(taka ilość gazu była dawką maksymalną lecz nie potrzebną)  butla starcza na 6-7 godzin na butli zaoszczędzam około 20l ON,a silnik ma dalej sporo mocy,jestem pod wrażeniem osiągów uzyskanych na gazie (dodam że to sam propan)
Co ważne instalacja nie ingeruje w przestawianie dawki ON ani innych rzeczy z zapłonem (chociaż gazownik sugerował że niekiedy należy lekko opóźnić zapłon dla lepszego spalania)
Moim zdaniem to super alternatywa dla montowania turbo które jest kosztowne i nie gwarantuje oszczędności a na gazie moc ciągnika możesz sam regulować poprzez dawkę gazu.
Silnik wręcz łapie lepsze życie na gazie ciszej pracuje i ma więcej mocy, co do kosztów założenia to są znikome bo sam montowałem jedyny koszt to zakup pianki do sprawdzenia szczelności instalacji gazowej (bo było lekko czuć gaz)następnie korek 3/8 cala aby zaślepić wejście na sprężarkę w kolektorze ssącym no i zakup filterka do sprężarki reszta montażu z własnych środków , tym samym zaoszczędziłem 1000 zł bo tyle producent liczy sobie za montaż u klienta , koszta zakupu zestawu do samodzielnego montażu to 1500 zł.

Jaki parownik ? jakiej mocy parownik czy z jakiego silnika , pojemności?

245

Odp: Ciągnik na gaz.

Tomaszu, zadajesz dużo pytań. Może by tak coś od siebie ...

246

Odp: Ciągnik na gaz.

Zaczynam przygodę z tym sprzętem - jak się ogarnę to z chęcią w przyszłości podzielą się swoją wiedzą lecz na dzień dzisiejszy to mogę  w temacie np. MTZ-82 lub MF 255 - to już robiłem, lub Z058
jeśli jestem  uciążliwy (sorry) to z przykrością się wyrejestruję i będę szukał odpowiedzi na moje nurtujące zagadnienia gdzieś indziej.
Pozdrawiam
TOMASZ

247

Odp: Ciągnik na gaz.

Żaden parownik.
Parownik jest potrzebny kiedy potrzebujemy dużo gazu i szybko. szybkie rozprężanie powoduje spadek temperatury i wszystko zamarza. 
Rolnikowi nie opłaca spalanie dużej ilosci gazu bo do ON ma zwrot akcyzy...
Zakładasz zwykły reduktor i jazda....  Chyba  ze będziesz rył w ziemi przy temperaturze -5 c

248

Odp: Ciągnik na gaz.

Krzysiek napisał/a:

Żaden parownik.
Parownik jest potrzebny kiedy potrzebujemy dużo gazu i szybko. szybkie rozprężanie powoduje spadek temperatury i wszystko zamarza. 
Rolnikowi nie opłaca spalanie dużej ilosci gazu bo do ON ma zwrot akcyzy...
Zakładasz zwykły reduktor i jazda....  Chyba  ze będziesz rył w ziemi przy temperaturze -5 c

i nie ma potrzeby dawkować gazu ze zwykłego reduktora? tylko wszystko co idzie po odkręceniu butli na filtr?
W starych instalacjach samochodowych widziałem taki zaworek który ustawia się pomiędzy parownikiem a gaźnikiem

249

Odp: Ciągnik na gaz.

Dawkowanie jest potrzebne kiedy pomykasz na samym gazie albo przy mieszance LPG + ON. ON jest tylko po to by nastąpił zapłon idzie 80% gazu i 20 ON.
Parownik to nie tylko podgrzewacz gazu ale też urządzenie dawkujące LPG. Jak wciskasz gaz w benzyniaku to w przewodzie pomiędzy parownikiem a "gaźnikiem" powstaje podciśnienie i otwiera się zawór by je zmniejszyć.  A po co to w ciągniku? Jak komuś bardzo zależy to niech zakłada. No chyba że ktoś chce założyć instalację do ciągnika pracującego w oborze stwierdzi że mu się to opłaca i jest potrzebne. Ciągnik w polu pracuje praktycznie cały czas równo. POdając silnikowi nawet na biegu jałowym 1,5kg gazu na godzinę nic u nie zrobimy. Aczkolwiek bez sensu. Niech gaz leci tylko pod obciążeniem będzie 10-20% więcej mocy mniej dymu. Nie wspomniałem przeciętny ropniak po dołożeniu 20% lpg przeskakuje o 2 normy euro w górę ( jak dobrze pamiętam ) z EURO 2 robi się nam Euro 4  ale mogę się mylić może to było z EURO 1 na EURO 4..... 

Na butle zakładamy reduktor wąż, zawory, i warto zrobić dobry mieszalnik w wolnossących.
W silnikach z turbo nie ma takiej potrzeby bo turbina to tak zmiksuje jak żaden mieszalnik
A ten stary zaworek był po to by regulować przepływ  coś jakby kryza to t moim pomyśle na instalację może się przydać.
Generalnie podpiąć spróbować z godzinę. Zważyć po godzinie butlę i policzyć czy jest te 20% czy nie. Jak by się okazało że jest za mało że reduktor nie wydala to bierzemy drugą butlę drugi reduktor i łączymy i idzie... Może za dużo upraszczam ale dla mnie te samochodowe to przerost fory nad treścią. Po za tym problematyczne na przeglądzie. Moją instalację się domontuje kluczem 27 odkręcając butlę...

250

Odp: Ciągnik na gaz.

Krzysiek napisał/a:

Dawkowanie jest potrzebne kiedy pomykasz na samym gazie albo przy mieszance LPG + ON. ON jest tylko po to by nastąpił zapłon idzie 80% gazu i 20 ON.
Parownik to nie tylko podgrzewacz gazu ale też urządzenie dawkujące LPG. Jak wciskasz gaz w benzyniaku to w przewodzie pomiędzy parownikiem a "gaźnikiem" powstaje podciśnienie i otwiera się zawór by je zmniejszyć.  A po co to w ciągniku? Jak komuś bardzo zależy to niech zakłada. No chyba że ktoś chce założyć instalację do ciągnika pracującego w oborze stwierdzi że mu się to opłaca i jest potrzebne. Ciągnik w polu pracuje praktycznie cały czas równo. POdając silnikowi nawet na biegu jałowym 1,5kg gazu na godzinę nic u nie zrobimy. Aczkolwiek bez sensu. Niech gaz leci tylko pod obciążeniem będzie 10-20% więcej mocy mniej dymu. Nie wspomniałem przeciętny ropniak po dołożeniu 20% lpg przeskakuje o 2 normy euro w górę ( jak dobrze pamiętam ) z EURO 2 robi się nam Euro 4  ale mogę się mylić może to było z EURO 1 na EURO 4..... 

Na butle zakładamy reduktor wąż, zawory, i warto zrobić dobry mieszalnik w wolnossących.
W silnikach z turbo nie ma takiej potrzeby bo turbina to tak zmiksuje jak żaden mieszalnik
A ten stary zaworek był po to by regulować przepływ  coś jakby kryza to t moim pomyśle na instalację może się przydać.
Generalnie podpiąć spróbować z godzinę. Zważyć po godzinie butlę i policzyć czy jest te 20% czy nie. Jak by się okazało że jest za mało że reduktor nie wydala to bierzemy drugą butlę drugi reduktor i łączymy i idzie... Może za dużo upraszczam ale dla mnie te samochodowe to przerost fory nad treścią. Po za tym problematyczne na przeglądzie. Moją instalację się domontuje kluczem 27 odkręcając butlę...

to już coś - pokombinujemy i zobaczymy smile

251

Odp: Ciągnik na gaz.

Tomaszu nie cytuj.....

252

Odp: Ciągnik na gaz.

ciekawe ciekawe, ale ja nie bawiłbym sie gazem, bo boje sie  żeby nie było BUM

Rolnik z powołania:-)

253

Odp: Ciągnik na gaz.

dlaczego bum - grunt to aby zawory były szczelne co by nie cofnęło ognia do kolektora

254

Odp: Ciągnik na gaz.

Bum nie powstanie bo  w kolektorze ssącym masz ciągle  przepływ powietrza w jedną stronę  to raz a dwa że masz reduktor gazu .... dla  pewności można zastosować na przewodzie  zasilającym mały zaworek zwrotny  zapobiegający cofnięciu się ognia .... i jest kolejne zabezpieczenie ,,,

Ale dla ułatwienia waszej  instalacji  i  mniejszemu główkowaniu zastosowała bym reduktor gazu od CO2  do spawarek i tam masz zegary 2 jeden pokazujący zawartość butli a drugi ciągły przepływ  gazu  i masz tam pokazane i wyskalowane ile kg na godzinę i wg,

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

255

Odp: Ciągnik na gaz.

a mieszalnik czy czy  jakiś wtryskiwacz wystarczy - zalecany jest przed filtrem powietrza...

256

Odp: Ciągnik na gaz.

Odgrzewam kotleta .....  Dziś na próbę z racji tego że butla z palnikiem stała w pobliżu ciągnika z paszowozem to wsadziłem palnik do filtra powietrza i zauważyłem że ciągnik zrobił sie mocniejszy.
Podpowiedzcie jak najtaniej podłączyć gaz do kolektora ,przez co i w którym miejscu aby było to dobrze .

257

Odp: Ciągnik na gaz.

Ja bym spróbował najzwyklejszy parownik od instalacji na mieszalnik i do tego blos. Elektrozawór zrobić na przycisk o tyle. Blos ma to do siebie że sterowany jest podciśnieniem, nie potrzebuje żadnej elektroniki i dwiema śrubkami rgulujesz skład mieszanki i obroty jałowe, czyl minimalną ilość gazu.
Najszybciej i najtaniej taki zestaw znajdziesz w co drugim zafazowanym bmw, tzw. mania blosowania smile nowy zestawik z elektrozaworem i filtrem to około 800zł

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

258

Odp: Ciągnik na gaz.

Jak masz turbinę to przed turbiną. Jak nie masz to gdzieś pomiędzy filtr a kolektor i już...

259

Odp: Ciągnik na gaz.

chyba pora odświeżyć temat. Przy tej cenie diesla chyba trzeba spróbować założyć instalację gazową. Ma ktoś coś sprawdzonego? Do magnuma myślę założyć , bo najcięższe roboty robi i najwięcej paliwa przez niego przelatuje.

260

Odp: Ciągnik na gaz.

I ma czujnik temperatury spalin, a to przy gazie bardzo ważne.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38