Odp: Zetor 8011 wywala płyn z chłodnicy
Przecież jak korek jest szczelny to płyn nie będzie wrzał przy 100 stopniach tylko koło 105 stopniach. Korek powinien jakieś ciśnienie utrzymać.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » Zetor 8011 wywala płyn z chłodnicy
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Przecież jak korek jest szczelny to płyn nie będzie wrzał przy 100 stopniach tylko koło 105 stopniach. Korek powinien jakieś ciśnienie utrzymać.
Jak nie jak tak do 1,4 bara na rozgrzanym silniku .
Jakieś ciśnienie tak ale nie nadciśnienie! Mowa o układach bez naczynek.
Jaka wg Ciebie jest różnica między ciśnieniem a nad ciśnieniem?
Jak jest powyżej 1050 HPa to trzeba kupić lepszy korek do chłodnicy.....
w starego typu układzie chłodzenia jak na odkręconym korku wypycha wodę to gdzies dostaje ciśnienia ze spalin , cudów nie ma. termostat .won , korek to pierwszy do sprawdzenia ale bym się nie pocieszał.
Stachu wytłumacz swój ostatni post .
ludzie czy wyście pogłupieli ,powinien nawet bez korka jeździć
powinien ale jak go masz to na samym korku pisze oznaczenie jakie ciśnienie będzie trzymał w układzie 0.9-1.0-1.2 taki przykład ... bez korka i owszem ale jak i bez korka wyrzuci wodę to znaczy uszczelka pod głowica ... głowica pekła lub gdzieś na tulei ma dziurę ale to raczej by sam zobaczył ... jak nie korek gdzie to najtańsza sprawa to głowica w górę i tyle ... nie znaczy że rok temu robiona ...
przerabiałem to na samym początku mojej przygody z 914.Sprawdzić a najlepiej zrobić planowanie głowicy. Szczelny korek w przypadku przedmuchów grozi pękaniem chłodnicy albo tam gdzie słabiej.A termostat jak nie pewny to zawsze można przewiercić.
Stachu wytłumacz swój ostatni post .
Każdy układ chłodniczy ma odpowiednie ciśnienie. Po co jest korek w chłodnicy? Hmmm do kontroli ciśnienia w układzie chłodniczym. Stare sprzęty typu forsch czy ursus mają korki dopasowane do odpowiedniego ciśnienia. W przypadku nad ciśnienia korek unosi się do góry w celu zmniejszenia ciśnienia bądź spuszczenia nadmiernej ilości płynu bądź wody w układzie chłodzenia. Jeśli korek będzie x z Agromy nie odpowiedni to tak może się dziać. Przyczyn może być wiele i łatwo je zdiagnozować. Co do korka to miałem nawet przykład w new Hollandzie, że się grzał. Wymieniłem termostat i nic. Wymieniłem korek i po problemie bo akurat w tym przypadku nie trzymał odpowiedniego ciśnienia. Najłatwiej zacząć jest od błahych rzeczy. Kolega miał problem w perkinsie bo wywalało mu wodę i już głowice chciał ściągać bo waliło równo. Przyczyna hmmmm. Brak termostatu. Dobra pompa za dobrze pompowała i wywalało. Po założeniu termostatu grzał się w prasie. Termostat na stół bo za późno się otwierał a innych producentów na rynku lokalnym brak. Wiertarka stołowa i sześć małych dziurek wkoło termostatu dało mały ale stały obieg płynu a po złapaniu temp teraz się nie grzeje. Przykładów można mnożyć i nie mówię że to akurat korek ale od pierdół trzeba zacząć.
Nawet bez korka silnik nie powinien się zagrzać ( przekroczyć 100) , temp. może być wyższa ale nie więcej niż 5-10 stopni . Z kolei wyjęcie termostatu to wywalanie wody tak jak piszesz ale to nie jedyna usterka bosą termostaty dwu funkcyjne co otwierają duży obieg a zamykają mały i wywalenie takiego termostatu powoduje przegrzewanie się silnika .
Ale ogólnie masz rację .
Bez korka przez odparowanie to były chłodzone silniki S
Są dwa rodzaje termostatów umnie tak sie działo w 16 http://sklep.domino-rokicki.pl/Sprzet-r … 4-cyl.html http://www.sklep.mizar.com.pl/termostat … -1393.html i własnie u mnie był problem w tym ze jeden jest od 6 cyl. a drugi od 4 cyl[WSZYSTKIE OD 4] ja załozyłem od 4 i problem wywala płyn dopiero doczytałem jaki powinien być i założyłem prawidłowy tylko nie pamiętam który i po problemie
Prawda jest taka, że zółta masa nas zalewa. Korki dostępne w sklepach i necie to 99% China i nie spełniają swoich zadań. Jak to mówią DOBRE BO STARE
Witam.Gadanie bez sensu jedna diagnoza przegrzałeś silnik i wywaliło uszczelke pod głowicą.Sory że tak z grubej rury.Jedno badanie nalej wody do pełna z odkręconym korkiem odpal silnik i poczekaj chwile następnie wprowadż silnik na wyższe obroty i gdy zacznie wyrzucać wode sprawa jasna.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » Zetor 8011 wywala płyn z chłodnicy
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo