Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » TURBO w ZT 323A
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
zdecydowanie lepiej , ale powinieneś wrzucić więcej fot np. kolektora wydechowego - od czego on jest ? oryginał przerobiony czy jakiś inny? chciałbym zobaczyć też jaki masz komin. no i czy przy turbo nie powinna sie zwiększyć jego średnica? Tak samo dolot czy nie powinien mieć większej srednicy?
z czego ten wąż od turbo ???, bo jeśli pęknie to może rozwalić się turbo !!! wygląda nieźle, a jak wygląda tłumik ???
z czego ten wąż od turbo ???, bo jeśli pęknie to może rozwalić się turbo !!! wygląda nieźle, a jak wygląda tłumik ???
Przewody są gumowe ;przewód od filtra został oryginalny a przewód od turbiny do kolektora dokupiony taki gumowy zbrojony spręąyna w środku .
Kolektor wydechowy jest od IFY ale 6-garowej i z prawej jak i z lewej po jednym wylocie odcięte i zaslepione.
Jak dla mnie wykonanie wyglada solidnie!
Chyle czoła przed AUTOREM dzieła!!!
Mam natomiast pytanie własnie do AUTORA czy zwiększał cisnienie wtrysku jeśli tak to o ile?
Jak dla mnie wykonanie wyglada solidnie!
Chyle czoła przed AUTOREM dzieła!!!
Mam natomiast pytanie własnie do AUTORA czy zwiększał cisnienie wtrysku jeśli tak to o ile?
Właśnie wczoraj wstawiłem nowe koncówki i ustawiłem na 190
A od czego ta turbina ???
A od czego ta turbina ???
Ta turbina jest od Zetora 6 clindrowego
Ile ta przeróbka cię w sumie kosztowała ???
Ile ta przeróbka cię w sumie kosztowała ???
To zależy za ile kupi się turbinkę ja dałem 150zł tylko ma już trochę luzu ale na próbe nie chciałem kupować nowej , kolektor dostałem od szwagra bo ma fortschrittkę do kukurydzy na części , tłumik jak widać to kawał zwykłej rury bo po co tłumik jak turbina i tak wycisza teraz nawet ciszej chodzi niż z tłumikiem org. i w sumie kosztowało mnie to około 250-300zł góra.........
Romek a czy turbiny nie można zamontować na oryginalnym kolektorze ???
Romek a czy turbiny nie można zamontować na oryginalnym kolektorze ???
Można tylko turbina pszesunie się w stronę baku i będzie za mało miejsca na wyprowadzenie tłumika ale można coś wykombinować . I trzeba dorobic redukcję między kolektorem a turbiną tak jak na foto 303 bo u mnie zasłania maska i nie widac ale tez jest taka redukcja.Tylko tak jak w 303 co pokazane na foto to trochę zle bo wylot spalin w ZT jest duży po zdjęciu tłumika a wlot do turbiny jest prawie dwa razy mniejszy i redukując tylko blacha wychamywujemy częśc spalin ale wystarczy zrobić redukcję stożkowo na długości tylko 5-7cm i będzie ok. I turbina uniesie się do góry i nie będzi sięgac pokrywy klawiatury oraz uzyska sie lepszy efekt ZAZNACZAM tylko ta myślę.
To ja może z innej beczki.
Czy po zamontowaniu turbo efekt jest wyraźny (wiekszy agregat , pług)? Czy tlko poprwił się Twój komfort pracy wiedząc , że masz turbo
O ile wzrosło zużycie paliwa? Poza tym trzeba rozwarzyć wszystkie za i przeciw. Bo przecież zyskując 20 koników należało by pomyśleć o nowych maszynach. Na moje 30 ha to wydaje się zbyteczne , kasę jaką miałbym na to wydać wolałbym zainwestować w kabinę uczynićją bardziej komfortową , bo te koniki które ma mój forsz mnie w zupełności wystarczają , ale to jest tylko moje zdanie , które zgodnie z ideą forum oczywiście mogę wyrazić
Romek jak zmontowałeś dopływ i odpływ oleju ???
Może pokoleji ;
O efekcie z turbiny to możemy porozmawiąc jak dokładnie wyprubuję bo teraz niema zabardzo jak [ zima ] ale z czego zauważyłem i jakie koszty poniosłem to warto było.
A dopływ oleju i odpływ to;
W moim silniku było centralne smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej ale to zmieniłem bo najpierw puściłem olej z bloku [ za filtrem] przewodem do turbiny i dalej do sprężarki a odpływ z turbiny dop pompy wtryskowej [ bo w pompie nie potrzebne ciśnienie tylko przepływ oleju ]
ale czy samo zwiekszenie cisnienia na wtryskiwaczach wystarczy? czy nie trzeba przypadkiem zwiekszyc dawki paliwa na pompie wtryskowej, bo z teorii wiem ze stosunek powietrza do paliwa musi byc zachowany, a skoro zwiekszasz dawke powietrza wiec paliwa tez musi byc wiecej? a moze sie myle? ale gratuluje przerobki. widzialem taka przerobke u znajomego za granica, mial zalozone nieoryginalne turbo w john deere 2140, niestety ladnie gwizdalo, lecz efekt byl znikomy, zamontowal oryginalne i dziala ok. aha przy turbo potrzebny jest tez wiekszy filtr powietrza, czasami przez to ze jest za maly moze nie dzialac poprawnie...
Ciekawe czy nie ucierpi silnik,bo w sww 400 silniki z turbina różnią się nie tylko cisnieniem wtrysku,ale mają wzmocnione wały,inne tłoki,wzmocnione korbowody i nie pasują do zwyklego silnika (bez turbo)
Dawkę paliwa tez zwiększyłem trochę .
Teraz mój 323 ma TURBO które widać na zdjęciu oraz ma dwa INTERCOLERY bo turbo bardzo zagrzewa powietrze a intercoler chłodzi i daje troche więcej mocy
romek i od poczatku zamontowania tej turbiny jak ci sie sprawóje silnik ?? jakos wiecej mocy posiaca jakie spalanie teraz masz i ogulnie opisz jak ci sie ta przeróbka sprawuje
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » TURBO w ZT 323A
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo