Odp: WOM
witam. 540 wom-u to jest wajcha w przód czy w tył ???
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witam. 540 wom-u to jest wajcha w przód czy w tył ???
Tył
dzięki
Może ktoś zapodac schemat skrzyni , dokladnie wom'u? Posypaly mi się łożyska i spadła kostka z wodzika.
Witam. mam problem z moim ZT300. Podczas pracy z glebogryzarka na wynajmie złapałem dość duży kamień i od tego czasu pod obciążeniem w skrzyni słychać jakby koła zębate nie były zgrane ze sobą do końca i nie zchodziły się zębami nie wiem jak to nazwać dokładnie ale hałas jest bardzo silny i wyłącza się WOM dzieje się tak na 1000 obr na 500 jest hałas lecz WOM nie wyłącza się co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc
Jak jest duży hałas to wygląda jakby spadła kompozycja z trybów ,ale jak piszesz ,że stało się to nagle przy pacy glebogryzarką to może ząb się wyłupał. Spuść olej ze skrzyni ,odkręć dolny dekiel i będziesz widział co tam się porobiło.
Łożyska igielkowe dostały po przysłowiowej dupie ,mają luz i gorzej sie zazębiają . To także powoduje wyrzucanie wom'u. Przy takich maszynac powinno się używać wałków ze sprzęgłem przeciążeniowym .
odnośnie wmu w zt300 odpadł kawałek sigera na w wałku przy kole napendzającym pompę, i teraz to koło wybija mi wom podczas pracy,i chciałem od dołu wyciągnąc wałek z podwójnym kołem zębatym ,a potem ten wałek od napedzania womu i założyć nowy pierścien sigera ale w katalogu jest pokazane ze dolny wał przechodzi przez całą skrzynie,mam pytanie czy da go się wyciągnąć od przodu od strony sprzęgła.
Witajcie ja mam taki drobny problem w swoim 323 tryb w skrzyni biegów od womu bardzo cięzko przesuwa sie miecy 540 a 1000 a wyłaczeniem womu, przez co często zdażało mi sie ze spada z widełek kamień do przesuwania trybu, Co zrobić by to "uruchomić" zeby dostać sie do tego trybu musiałbym chyba odjechac skrzynia od tylnego mostu. Miał ktoś kiedyś taki problem?
Jeżeli spada kamyk to na 90% posypały się łożyska między womem a wałkiem przedniego napędu. Ja chcesz to zadzwoń i wytłumaczę co i jak 66311964dziewięć . Mi podczas pracy z prasą przypadkiem wskoczył na 1000 obr i już tak został a kamyk leżał na dnie skrzyni
tam są igiełkowe? Jeśli tak to by chyba lezały w skrzyni na dnie... czyli co żeby to zrobić trzeba odjechać skrzynia? najgorsze dla mnie jest to że własnie tryb który przesuwa sie miedzy 1000 a 540 cięzko chodzi tzn w sensie ze jak wpadnie w zatrzask to ciezko wychodzi z niego, breszką idzie to przesunac np wajchą na właczonym to przeważnie kończy sie spadnięciem kamyka, na wyłaczonym jeszcze idzie to zrobić. Najgorsze ze u mnie własnie chodzi wałek duzo bo mam brone wirową i on cały prawie areał zasiewa 100ha < więc zeby nie robić bigosu zadko wyłączam wałek a na przejazd drogą wysiadam i wyjmuje wałek wom z maszyny....
Tak igielkowe. Ten tryb ma w sobie kulkę a ten drugi po którym ten pierwszy się przesuwa ma 3 zagłębienia na 3 pozycję wałka (540 luz 1000)żeby samoczynnie nie wyrzucalo womu . Żeby wymienić tam łożyska to trzeba rozebrać skrzynie praktycznie w drobny mak, a to wiąże się z wyciągnięciem skrzyni z ciągnika.
Próbowałem dziś zadzwonić do Ciebie ale pozasięgiem numer. Jeśli chodzi o łozyska to ok domyslam sie ze rozebrac. a włąsnie co zrobić z tym trybem co własnie ta kulka jest. ostatnim razem przygladałem sie na "sucho" i sobie przypomnaiłem jak to było ze jak wajcha sie próbowało przesunać to jak wpadł w zatrzask tryb to dzwigienka co przechodzi przez skrzynie do góry dosłownie podnosiła sie do góry i wtedy spada ten kamyczek a tryb cięzko przesunąć... "znajomy mechanik" twierdzi że moze w ten tryb w tą kulkę własnie wpadł opiłek i teraz przez to ciężko wyskakuje.
Widełki z tym kamieniem nie mogą się unosić .Wypadło Ci zabezpieczenie na tych widełkach.
Te zabezpieczenie jest u dołu czy u góry? no i nikt nic nie powie na temat zatrzasku w trybie?
Podaj swój numer to zadzwonię .
Panowie da się wydostać jakos ten wałek co wychodzi z tylu i wchodzi w tą przystawke gdzie jest końcowy wałkiem? Bo będę musiał go wydostać zeby sprawdzić czy nie jest krzywy jego koniec gdzie łączy się z końcówka wałka. Bo w firmie skąd go wykupiłem gałaź podgieła końcówke wałka i pekła cała przystawka, a przy zakładaniu nowej strasznie sie kantuje i nie idzie skręcic. Dlatego narazie jest założona tylko przystawka i zaślepiona. Czytalem tu wszystko wcześniej cały wątek i nic nie wydedukowalem. Mile widziane jakieś fotosiki. Bo te co były już powygasały.
Ja miałem wyjęty. To było dawno temu ...... przystawka ciekła też była pęknięta. Miałem przystawkę od 303 i coś nie pasowało chyba skracaliśmy ten wałek. W każdym razie wylazł do tyłu po zdjęciu przystawki...
Wał cały do tyłu wychodzi bez problemu tylko sprężyna spadnie na dno skrzyni. W 303 jest wszystko inne ale da radę przerobić. Też kiedyś pękła mi obudowa, ale pospawałem i działa, ale w razie czego przywiozłem z 303 i będę przerabiał jak zajdzie taka potrzeba. Wał trzeba przeciąć jeden i drugi i pospawać bo w 323 jest frez zewnętrzny a w 303 frez wewnętrzny i inne długości tych wałów są.
Jak to mozliwe że mi nie spadła?
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo