Odp: Skrzynia Biegów
U mnie bez przedniego napędu to mógłbym sobie ciągać co najwyżej przyczepę 3,5 tonową i to nie wszędzie.
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 28 29 30 31 32 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
U mnie bez przedniego napędu to mógłbym sobie ciągać co najwyżej przyczepę 3,5 tonową i to nie wszędzie.
Odkąd mam forsza to wiem, że już nigdy nie będę miał ciągnika bez napędu.
Prawda jest gdzieś po środku. Ja ma różne ziemie górki dołki i napęd przez 90% pracy maszyny jest zbędny. Ale te 10% wpływa na terminowość prac i oszczędność złotówek.
Na pewno ZT 300 na swoich oryginalnych przednich kółkach to konstrukcja na asfalty a nie pola. Do tyłu dać mu maxsymalnie wysokie i szerokie a do przodu ciut wyższe i zdecydowanie szersze. Nawet pokombinować spawarką by dać dużo wyższe nie podnosząc przodu.
Taki jeden beznapędowy kaleka pojawił się tydzień temu na moim podwórku, może coś da radę pociągnąć
lampek? Kupiłeś? Za ile ?
przeglądając instrukcje napraw fortschritta trafiłem na fajni parametr techniczny opisany w ten sposób: "max. Drehmoment an der Ritzelwelle (begrenzt durch das Drehmoment der Triebräder) ca. 1610 N.m"
Wujek google tak to przetłumaczył: max. Moment obrotowy na wałku (ograniczone przez moment obrotowy kół napędowych) ca. 1610 N · m
Niewiem czy dobrze to rozumiem ale max moment jaki zniesie skrzynia to 1610Nm????
Mniej więcej 4 x tyle co ma silnik.
i to mnie zastanawia. Dlaczego aż tyle.
dla ciekawostki:
W NH G240 i temu podobnych MF i Same i DF były montowane skrzynie Funk (made USA) 18/9powershift. silnik miał 240KM (+20KM na "dostrzał") i 1068NM. Skrzynia miała max 250KM i 1400NM.
Konie na styk moment o 330 w zapasie. Skrzynia wytrzymywała około 15-17tyś mth. POtem na śmietnik.
Normalnie to sprzęgło powinno zabezpieczać skrzynie, Ritzelwelle to wałek atakujący.
Wie ktoś moze jakie jest łącznie przełożenie na przełożeniu 1-I-żółw?
Jak piszesz, jeżeli to wałek atakujący to trzeba policzyć przełożenie skrzyni i będzie jasne czy ma zapas czy nie. Chyba nie..... ale z drugiej strony ile momentu da się przenieść na asfalt obciążonym na max ciągnikiem? Wiadomo trzeba to podzielić przez zwolnice i most.... Chodzi i o przeciwną siłę która stawia opór wałkowi...
Jak dobrze policzyłem to całkowite przełożenie od silnika do koło to 1/300. na 1-1.
witam, może ktoś podpowie jak wyjąc dolny środkowy wałek z trybami 1 2 3 , wyjąłem wałek z atakiem i przedni z zębatkami napędu wom i zostało łożysko a zanim blacha z otworem ok. 1mm to jest w podporze tej szerszej ze smarowaniem centralnym zt 303 , chodzi mi o dostanie się do tej nakrętki
Dziękuję.
Jak wyciagniesz łożysko to ta blacha też powinna wyjść.
tak myślę ale jak je wyskubać ? chyba jakimś hakiem za rolki i do tylu kosztem łożyska NJ 308 a potem ta blacha,a potem nakrętka ?, według katalogu niby tak , a jeszcze jakaś chyba kulka i sprężynka , myślę że w tej wersji skrzyni chyba nie? albo się mylę.
Łożysko z przedniego wałka powinno normalnie wyjść w przód.
łożysko wyszło dopiero po podgrzaniu spawarką bo ktoś je wkleił,
kupiłem koło w pobliskim sklepie 3 bieg na dolnym środkowym wałku (430zł) i gryzie się z górnym, pozornie takie samo jak stare, miał ktoś taki przypadek ?
Bo się zmienia parami.
nowe koło okazało się bublem wykonanym gdzieś w Poznaniu inny kąt nacięcia zębów,
ale dostałem ładną używkę i łożyska w plastikowych koszykach u Wieśka , dobrze że te sklepy są (na rzut beretą)
A co z nową zębatką reklamacja
Jak robiłem 5lat temu skrzynie w moim to wszystkie łozyska szpilkowe zakładałem w metalowych koszykach. Plastik jest ok ale na wolnych obrotach rozbryzg oleju jest za slaby i górny wałek jest slabiej smarowqny, a tego plastik noe lubi....
Strony Poprzednia 1 … 28 29 30 31 32 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo