Odp: Silnik Ifa 6VD
Polum u nas co 2 lata. Co jest oryginalne a co nie to nie problem. Aby nie lał się olej, działały światła i hamulce. Luzy w kierownicy itp.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Ifa 6VD
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Polum u nas co 2 lata. Co jest oryginalne a co nie to nie problem. Aby nie lał się olej, działały światła i hamulce. Luzy w kierownicy itp.
Ciągniki nowe na 4 lata potem co 2 latka to samo z przyczepą rolnicza na 2 lata ciężarowe co rok.
A ja steyra mam na 3 lata .
Mi się wydaje że na nowe ciągniki jest na 3 lata przegląd, tak jak koseś pisze, a nie na 4
Niechcialem tutaj pisac o innym temacie.
Tylko rozwazam jak wielki bede problem dla nas s Forszajtem na kontrole,jak zalozym silnik 6VD.
Dla temu sie pytam ,jak to jest z ciagniki dla was.
U nas traktora nie muszą widzieć żeby przegląd przeszed pozytywnie
To juz tak jest u nas bez szans.
Ciagniki musza byc fizycznie na kontrole i robi se kilka zdjec ciagnika i potem sa zapisywane w systemie dla dalsze kontrole.
Potem przy kontrole drogowe moze policjant spojrzeć do systemu i widzieć jak ma ciagnik wyglądać i czy jest wszystko OK.
Tak tez przyczepy i wsystko co jest zarejestrowane.
Jest dla was i jakaś kategoria pojazdów lub maszyny samobieżne co nie musza miec rejestraci i moga jechac po drodze?
Dla nas to jest kategoria "S" (Stroje-maszyny), niesone (plugi itp.),poloniesone,ciagane i samobieżne (kombajny,sieczkarnie,technika budowlana itp.)
Dla nowego juz musza wszytkie maszyny samobieżne byc rejestrowane.
No,jest w tym wielky chaos :-( i wszystci sa zly.
Naszej polityki i te z Brukseli jest potrzeba powiesić na ich koszt. :gun::gun::gun:
Z pługem to też są jaja.Kolega jak kupił pług w Agromie to normalnie zapioł i z obrotowym po mieście aby pilnował bo na niektórych ulicach są zakazy w pewnych godzinach a to się okazało że zakaz poruszania jest po drogach publicznych z takim ustrojstwem .
niby dlaczego?
Kto to wie pewnie producent homologacji nie załatwił,póki co jeszcze się nie przyczepili jedynie że mało czysty a ja na to że jeszcze wody mi nie podciągneli na pole.
a ja planuje kombajnem przez miasto wojewudzkie jechać. co powinienen miec zeby sie nikt nie doczepił?
Szczęście, i z tego co na szkoleniu mówili,l to lepiej żeby kierowca miał kurs na kombajn. Jakby miał osobiście jechać, to trójkąty na kombajn i heder, sprawne światła i jechałbym.
Dokładnie kurs i oświetlenie sprawne to podstawa to u nas już sprawdzają i przyszedł też czas na ładowarki sąsiada puścili z ostrzeżeniem że miał 20 m do bramy.
Panowie skończcie temat nie na temat. Moze ktoś to posprzątać?
Poulm jak tam przygotowania do montażu 6vd? Ja właśnie zaczęłem się bawić z moim forszem. Mam zamysł na większy silnik i mam dużo pomysłów. 6vd traktuje jako ostateczność. Oglądam man, volvo, renault , ale najbardziej mnie świerzbi polskie sw680. Taki z turbo ma 240KM przy 2200obr. Obciąć mu obroty na 2000, da teoretycznie 192KM i do tego -10% dawki daje dalwj teoretycznie 173KM. Moc wystarczająca. Moment obrotowy jak dobrze pamiętam to on ma około 800Nm po tych zabiegach i tak zostanie ponad 700Nm.
Myśle że lepiej ciut większy i go ograniczyć, niż maly i go kręcić wyżej.
A może od razu nie zmniejszać mu mocy tylko popróbować jakie spalanie wychodziłoby na takiej mocy....
Obroty i tak mu chce przyblokować, bo z tego co wiem one kręcą się na 2,6tyś a to dużo za dużo...
Dokładnie kurs i oświetlenie sprawne to podstawa to u nas już sprawdzają i przyszedł też czas na ładowarki sąsiada puścili z ostrzeżeniem że miał 20 m do bramy.
kurs mam, a na kursie mówili ze kombajnem czyli pojazdem wolnobieżnym mozna sie poruszac po drogach publicznych z kat B a kurs jest potrzebny do koszenia
Mam zamysł na większy silnik i mam dużo pomysłów. 6vd traktuje jako ostateczność. Oglądam man, volvo, renault , ale najbardziej mnie świerzbi polskie sw680.
A brałeś pod uwagę DAF'a ? W miarę tanie jednostki i silne
W koło dupy mało tego leży. Praktycznie sam star i jelcz. Jak ograne tematy związane z mechaniką zacznę przemierzać Polskę w poszukiwaniu tego jedynego... Kwestia przemyślenia sprawy
Panowie skończcie temat nie na temat. Moze ktoś to posprzątać?
Poulm jak tam przygotowania do montażu 6vd? Ja właśnie zaczęłem się bawić z moim forszem. Mam zamysł na większy silnik i mam dużo pomysłów. 6vd traktuje jako ostateczność. Oglądam man, volvo, renault , ale najbardziej mnie świerzbi polskie sw680. Taki z turbo ma 240KM przy 2200obr. Obciąć mu obroty na 2000, da teoretycznie 192KM i do tego -10% dawki daje dalwj teoretycznie 173KM. Moc wystarczająca. Moment obrotowy jak dobrze pamiętam to on ma około 800Nm po tych zabiegach i tak zostanie ponad 700Nm.
Myśle że lepiej ciut większy i go ograniczyć, niż maly i go kręcić wyżej.
Daj taky silnik,na ktory mozesz kupicz czesci w miejsczu.
Dla was sa dobre te silniki Leyland, SW itp.
Nie potrzebujesz większy silnik wiele ograniczyć, tylko zależy jak masz ciężke nogę na pedału gazu :-DDD i bedesz jechac normalnie na 1800obr. Jest dobre miec rezerwy moci i obrotek silnika. Kiedy bedesz z tym ciagnikem jechac sam,to nie jest problem, problem jest, kiedy z nim bede jechac ktos inny, pracownik na zastąpienie itp., ten bede zawsze jechac na pelny gaz i ciagnik umorduje :-( :uuuu:
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Ifa 6VD
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo