Odp: Silnik Ifa 6VD
Obroty i tak mu chce przyblokować, bo z tego co wiem one kręcą się na 2,6tyś a to dużo za dużo...
dlaczego dużo za dużo? w czym problem?
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Ifa 6VD
Strony Poprzednia 1 … 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Obroty i tak mu chce przyblokować, bo z tego co wiem one kręcą się na 2,6tyś a to dużo za dużo...
dlaczego dużo za dużo? w czym problem?
Wg mnie skrzynia może być niezadowolona.
Tak czy tak 323 wychodząc z fabryki miał 120KM i 400Nm. Skrzynia biegów jakoś to znosi ale trzeba się liczyć z małym remontem raz na 10000 mth.
Ty chcesz wsadzić 190 KM i 700 Nm....
Chyba nie będzie grzechem jak pomnożę te liczby
120 x 400 = 48000
190 x 700 = 133000
To będzie bolało.
Co tam moc możesz wsadzić 200KM z BMW gdzie moment oscyluje w okolicy 400 500 ale nie 700 - 800.
Jak jesteś takim hardcorem to może kup silnik ze skrzynią i wstaw. Wychodziły jelcze z 16 biegową skrzynią ZFa. Pytanie tylko czy nie bedzie za szybka do mostu. Mosty z jelcza miały przełożenie od 1:5 do 1:6
A zresztą Marka liaz daje radę a sytuacja podobna ....
Ciekawe jak koledze RM sprawuje się SW 6ct107 170 KM i 600 Nm myślę ze to max dla zt.
Ciekawe.... bo kupił k150.
Po pierwsze ciągniki miały 101 i 105 koni, z większą mocą w traktorach się nie spotkałem, trochę więcej kombajny 111 i 116 KM. Najwięcej miały Ciężarówki i równiarki z tego co zauważyłem.
Co do Markowego Liaza to temat wygląda tak, że VOLVO wyprzedziło epokę ciężarówek wprowadzając silniki wolnoobrotowe i taki silnik kręci max 1400-1500 obrotów. Ostatnio rozmawiałem z sąsiadem który jeździ ciężarówką RENAULT sztuka nówka i tam komputer sugeruje mu zmianę biegu na wyższy przy 900 obrotów, a normalna jazda to 700 obrotów.
Osobiście konstruując taką zmotę szukałbym czegoś wolnoobrotowego.
to jak normalna jazda jest w granicach 700obrotów to ile może mieć na biegu jałowym? Normalny silnik to przy 500 już nie pracuje równo a niektóre prawie gasną.... No może przesadziłem, ale jednak...
a ursus c45
350 na minutę
Silniki w ciagnikach przecież nie sa obciazone stale na 100%
Kiedy bede robic te same prace z silnikem 4VD i z 6VD,tak jest potrzeba ta sama moc.
Moj pomysl jest taki,ze jest lepszy miec obciazenie silnika 6VD na 50-70%, niz 4VD na 80-100% i skrzinia biegow bede dal OK.
Spojrzećie na całkowite charakterystyki prędkości silnika, przykład:
Zewnętrzna charakterystyki prędkości silnika jest dla normalnej pracy niepraktyczna:
to jak normalna jazda jest w granicach 700obrotów to ile może mieć na biegu jałowym? Normalny silnik to przy 500 już nie pracuje równo a niektóre prawie gasną.... No może przesadziłem, ale jednak...
To taka ciekawostka, którą zaobserwowałem w JD taki 320 KM: stoi i pyrka na wolnych obrotach i nie znając się na sprzęcie jedyne zrozumiałe co udało mi się odczytać na panelu to spalanie chwilowe 26 litrów na godzinę, kierowca dodał ognia na kotły i pojechał z agregatem uprawowo siewnym i na pełnych obrotach spalanie chwilowe 35 l/godzinę. Silniki Diesla idą w tym kierunku bo na jeden cykl pracy pompa musi podać paliwo nawet 5 lub 7 razy.
w zafirze 2,0 dti komputer chwilowe też mi pokazuje nawet 34 l/h gdy na jedynce ostro wcisnę gaz.
CIekawe jak to się sprawdza w rzeczywistości, bo u mnie nieraz ponad 50l pokazuje,
Marek czyli na jedno spalanie jest robiony dotrysk paliwa 5-7krotny?
Kiedyś czytałem o Commonrailach i tam takie właśnie są fazy
http://autokult.pl/13245,kulturalne-die … ommon-rail
To ciekawe, czy udałoby się ustawić silnik bez tej dawki dopalającej spaliny? I czy silnik byłby bardziej oszczędny, czy ona może jest jeszcze potrzebna do sprawności silnika, żeby ostatecznie mocniej odepchnąć tłok w dół...
No i to ma taką zaletę, że nie ma spalania stukowego.... Chociaż, układy skomplikowane, bardziej wrażliwe/. Ojca auto stoi już tydzień u mechanika, i nie wiedzą co jest bo mocniej wciśniesz gazu i silnik gaśnie, na spokojną jazdę jedzie.... Dobra tyle bo znowu bałagan...
Grzegorz w Mf 255 tak miałem że gdy filtr paliwa był już mało drożny, pod obciążeniem szybkie dodanie gazu skutkowało nagłym zejściem z obrotów. Auto Twojego Taty też może ma podobny problem, w filtrze a może gdzieś dalej w układzie jest blokowane paliwo.
Ja miałem podobnie jak androl ale w Megane 1.5 dCI, po wymianie filtra powietrza, który był mocno brudny problem nie występuje.
to jak normalna jazda jest w granicach 700obrotów to ile może mieć na biegu jałowym? Normalny silnik to przy 500 już nie pracuje równo a niektóre prawie gasną.... No może przesadziłem, ale jednak...
daf xf 430 kucy wolne obroty 500rpm 430 konikow moment obrotowy 1900 niutków w zakresie 700-1400 obrotów zazwyczaj jezdzi się w zakresie 800-1200 obrotów mój ma nakrecone 970 000km bez remontu z czego340 000 przejechałem osobiscie :walka:silnik jest wolnobrotowy na długich korbowodach pali w zimie bez świec żarowykch od pierwszego strzału
Cześć PiotrK,
nie masz kdzies jakeś charakterystyki prędkości tego silnika 6VD z E280(281)?
Nie jest to ten samy silnik jak w Ifie L60.
Rozwazam, jakie moze miac parametry z turbem.
Dzieki wiele.
Cofnę się trochę, bo mnie tu długo nie było, a ciągle gdzieś w głowie miałem to pytanie. Mam te charakterystyki i jak sprawa jest dalej aktualna, to mogę je tu wrzucić.
To ciekawe, czy udałoby się ustawić silnik bez tej dawki dopalającej spaliny? I czy silnik byłby bardziej oszczędny, czy ona może jest jeszcze potrzebna do sprawności silnika, żeby ostatecznie mocniej odepchnąć tłok w dół...
No i to ma taką zaletę, że nie ma spalania stukowego.... Chociaż, układy skomplikowane, bardziej wrażliwe/. Ojca auto stoi już tydzień u mechanika, i nie wiedzą co jest bo mocniej wciśniesz gazu i silnik gaśnie, na spokojną jazdę jedzie.... Dobra tyle bo znowu bałagan...
Nieszczelność układu dolotowego = lewe powietrze ?
Strony Poprzednia 1 … 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Ifa 6VD
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo