Temat: pompa wody zt 323a
Witam mam problem z pompą wody gdyż leje się z niej bardzo dużymi ilościami płyn chłodniczy czy można to jakoś uszczelnić ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » pompa wody zt 323a
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam mam problem z pompą wody gdyż leje się z niej bardzo dużymi ilościami płyn chłodniczy czy można to jakoś uszczelnić ?
Można na kilka sposobów. Najprościej tak jak w ASO pompa do wymiany.... można też na leniwca czyli proszek uszczelniający układ chłodniczy wsypać w płyn i jazda w pole niech proszek się miesza i zalepia nieszczelność i przy okazji chłodnicę...
Ale najbardziej rozsądnym wyborem będzie wyciągnąć pompe, rozebrać, wstawić nowy uszczelniacz i przy okazji nowe łożyska, ładnie poskładać i zamontować na swoje miejsce. Uszczelniaczy są dwa lub trzy rozmiary, więc pierw musisz i tak rozebrać. Do tego sprawdź stan pierścienia mosiężnego na wirniku. jak jest nierówno starty to warto go dotoczyć. Czemu nie kupić? bo wytrępuje łącznie z wirnikiem i to kosztuje już ponad stówkę.
A jak łopatki na wirniku są już zżarte to i tak najlepiej będzie kupić nową pompę. tylko przed wstawieniem jej do ciągnika wymień łożyska na nasze polskie lub coś cokolwiek lepszego niż to w pompie.... bo za kilkanaście mth ponowne rozbieranko....
dzięki za przybliżenie mi tego tematu
Witam . Mam takie zapytanie panowie .... zdemontowałem pompę wody w zt 323a.. na jej korpusie tam gdzie jest przykręcana do półbloku jest otwór , który po przykręceniu pompy łączy sie z otworem w półbloku , na pompie był on zaślepiony korkiem natomiast u kolegi w kombajnie e 514 nie jest zaślepiony . I tak się zastanawiamy jak powinno być ?
Tam oryginalnie była gumowy krążek z otworem,jak spuszczasz wodę to przez ten otworek ma zejść reszta wody z pompy.
dzięki:) a u mnie porzednik to zaslepił nie wiem po co ...
Nie ma za co,poprzednik najprawdopodobniej nie miał pojęcia do czego ten otwór służy.
Pewnie nie było uszczelki, ja raz kupiłem pompe i nie było w niej tej uszczelki to sobie dorobiłem, tu może było tak samo, jak jest na wodzie to ten otwór jest ważny- ale teraz pytanie czy masz układ zalany wodą? To chyba stare czasy jak zalewało sie wodą, rozbierałem w tamtym roku silnik który latał na wodzie, mega wrzery na tulejach i gnój w chłodnicy no i temp wrzenia trochę wyższa, ja mam teraz płyn który wrze powyżej 120`C
i Panowie Glixol wychodzi najtaniej i jest chyba najlepszy ... petrygo szybko sie starzeje i gęstnieje i wchodzi w reakcje z aluminium.
ja wlewałem niebieskie petrygo ale jest drogie bo prawie 50zł za 5l a teraz kupuje kulera zielonego po 28zł za 5l i jest git
biorę w marketach najtańszy, bo i tak to dolewki ,to jakaś awaria i jak coś się stanie to nie tak boli a nie zamarza i jest spokój
Akurat udało mi się kupić po 3zł/l na zapas mam 60l i wszystkie ciągniki są na płynach. Z wodą to tylko problemy i czasem wychodzi drożej niż płyn.
ja do forsza juz od 3 lat mam płyn petrygo i nie zaglądam tam w samochodach pozmieniany teraz w audi jeszcze tylko zmienie bo był nieciekawy narazie wlałem wode ale spuszcze i wymienie na kulera
W większości płyny są mieszalne, ja biorę od kolegi venol niebieski 20zl -5l. Najważniejsze że nie woda która sieje spustoszenie, tak jak pisałem w układzie kupa rdzy,w pracy mieliśmy starka 266 dźwig, walczyli z chłodnicą bo była zamulona- oczywiście na wodzie latał, finał taki chłodnica w złom i nowa założona
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » pompa wody zt 323a
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo