Odp: 1 atm zamiast 3atm
to całkiem niedaleko odemnie:))
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » 1 atm zamiast 3atm
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
to całkiem niedaleko odemnie:))
ciąg dalszy...... CIŚNIENIOWA ZAGADKA!!!
GDZIE JEST CIŚNIENIE GDY CIĄGNIK STOI W MIEJSCU?????!!!!!
Tak panowie ciągnik stoi ciśnienie 1- 1,5
ciągnik jedzie po podwórku ciśnienie 2 - 6
wymieniłem zegary nie pomogło
wymieniłem olej nie pomogło
Silnik pali na dotyk
nie kopci nawet przy gazowaniu
pracuje równiutko
hałasuje tak jak przystało na ifę
Ciśnienie zaczyna rosnąć od chwili ruszenia z miejsca i rośnie dość szybko w 3 sekundy jest o kilka atmometr więcej....
czekam na pomysły mam jeden ale nie chcę pisać żeby nie sugerować
No to może ja.
Typuję wężyk ciśnieniowy z podstawy filtra do zegara - gumowy. Rozwarstwił się.
Jaki masz stan oleju w silniku? W moim mam dużo ponad stan ,jak miałem tak że na bagnecie wskazywało max to na pochyłościach skakało mi ciśnienie.Zdjołem miske olejową uszczelniałem smoka nic nie pomogło,w końcu wpadłem na pomysł żeby dolać oleju i jest ok.Fakt że mam w silniku jakieś 23 l oleju ale mam stałe ciśnienie oleju.
Zamiast wskaźnika ciśnienia oleju masz prędkościomierz. Patrzysz po prostu nie na ten wskaźnik co potrzeba
Tak w ogóle to jaka jest nagroda za prawidłową odpowiedź ?
Teraz trochę na poważnie:
- ciśnienie oleju masz niskie na postoju w całym zakresie obrotów, czyli od wolnych do maksymalnych ?
- ciśnienie jest niskie na postoju obojętnie czy ciągnik stoi poziomo, z górki, pod górkę, pochylony na bok, także w całym zakresie obrotów ?
- ciśnienie jest niskie pod obciążeniem, np. podpięty rozrzutnik i włączony WOM, na postoju ?
Protestuje !
Dario, nie podpieraj się pytaniami ! Odpowiedz na zadane pytanie.
Co do nagrody, masz rację. Za rozwiązanie zagadki, należy się jak psu micha.
Jak zagadka to zagadka prosze nie podpowiadać,ja obstawiam zbyt niski stan oleju.
Apropo nagrody to jaka będzie??
Dario ciśnienie jest niskie w całym zakresie obrotów
Te próby o których mówisz wykonam czyli na pochyłości, pod obciążeniem ale bez jazdy.....
A poziom oleju to 16 litrów
Nagroda....... hmmm
oprócz satysfakcji?
hmmm......
finansowa odpada bo nasze forum to nie allegro
ten kto zgadnie dostanie pocztą 3 naszywki na ubranko z logiem IFA
Masz oprócz 300 także 323 ?
Oleju w silniku też masz 16 l ?
W sumie 16 l powinno wystarczyć. Co do nagrody to było bardziej żartem, forum ma służyć do pomocy
Wracając do zagadki, rozwiązałeś już ją ? Piszesz kto odgadnie..., co sugeruje, że odpowiedź znasz.
wcale nie sugeruje ze znam odpowiedź wy zgadujecie ja wasze pomysły wcielam w życie.
we wszystkich 300 323 512 mam około 16 litrów
Jutro pogrzebię zobaczymy
Ja zastanawiam się nad tym czy czasami coś przy smoku się nie stało, odkręca się czy co?
Co do smoka to on bardziej był w starszych silnikach, one miały wymiennik ciepła z boku przykręcany. W nowszych jest w misce i udaje smoka (wawelskiego).Od stania przez kilka miesięcy nic się nie powinno samo odkręcić, chyba że masz sąsiada który ma taki sam ciągnik, to może było mu coś potrzebne
Jak już było pisane zwiększ ilość oleju do 23litrów jeśli po tym będzie dobrze to wiem co jest a jeśli będzie tak samo to nic nie wymyślę.
ok dolałem 5 litrów i mam 6 atm na wolnych obrotach.
Wszyscy zainteresowani odebraniem nagrody proszeni są o przesłanie adresu
Po wiosennych pracach otrzymacie nagrody. oczywiście tylko ci co pisali o za niskim poziomie oleju.
Chciałbym podziękować panu z Grudziądza za konsultację
Wielkie dzięki do Grudziądza też trafi nagroda.
Jestem ciekawy czy masz przetarty smok czy tak jak u mnie był cały,a ciśnienie skakało.Mógłbyś się podzielić informacjami po kosultacji o ile to nie tajemnica.Jeśli chodzi o nagrode to oczywiście były żarty,wystarczy świadomość że nic nie zrobiłem a być może pomogłem.
expert z Grudziądza powiedział że silniki nowszego typu czyli z wymiennikiem w misce ( chłodnicą oleju) powinny mieś około 23 litry oleju i tyle
Powiedział też ( rozmowny facet ;-) ) że jak mam centralne smarowanie pompy to lepiej je skasować, że jak mam 323 to mam pamiętać że w przystawce od przedniego trzeba wymienić olej, no i o tym że filtr filtrowi nie równy (obudowy nie wkłady) tzn są filtry do starych silników z wymiennikiem na zewnątrz i można je zakładać do nowszych silników tylko trzeba wyjąć kulkę która jest mniej więcej naprzeciwko ( trochę wyżej) kulki od zaworu upustowego
za wysokość ciśnienia odpowiedzialna jest sprężyna kulka i gniazdo do którego ona przylega jeżel na kulce będzie odgniecenie może być małe ciśnienie, . Miałem problem z ciśnieniem w E 514 oczywiście silnik IFA 110KM po wymianie całego filtra na nowy znowu jest 5 atm. Możesz sprawdzić czy jakiś paproch nie siedzi pomiędzy kulką a sprężyną
A pompę to regeneruje się chyba przez wymianę luleii Dobry mechanik jest w Grudziądzu
zajmuje się tylko IFĄ
sadlinki jesteś tu chyba nowy. Wszyscy przedmówcy doskonale o tym co piszesz wiedzą. A swoją droga to przedstaw się skąd jesteś, czym jeździsz, jak znalazłeś forum itd
Pozdarwiam
miałem ten sam problem z ciśnieniem zadzwoniłem do Piotra k i po rozmowie z nim okazało się ze nie ma zaworku który wchodzi do filtra i przyciska go sprężynka. Wyłączyłem smarowanie centralne pompy wtryskowej i nastąpiła różnica taka ze ciśnienie na zimnym trzyma do 5,5 a na rozgrzanym przy agregacie 4, a nie 2,5.
panowie . , pomocy !!!!!!!!
miałem słabe ciśnienie oleju , po odpalenie 4 a jak był ciepły to 2 i mniej i nie reagował na zwiększone obroty. więc założyłem nową kulkę i sprężynkę . ma zmnieniony olej na nowy i jest go jakieś 23 litry i mam teraz 8 jak odpalę i za chwile spada do 4 , i jest ok, ale jak sie troszkę nagrzeję to znów spada na 1 i jest znów dupa.
Więc ciągnie powietrze,uszczelnij tą blaszkę na misce z oringiem na sawnym i powinno być ok .Nic nie przerabiaj tylko zrób jak było oryginalnie. .
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » 1 atm zamiast 3atm
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo