Temat: Kupię wał korbowodowy 4cyl
Kupie wał korbowodowy do silnika 4 cyl mój niestety nie nadaje się do regeneracji
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » GIEŁDA » Kupię wał korbowodowy 4cyl
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Kupie wał korbowodowy do silnika 4 cyl mój niestety nie nadaje się do regeneracji
A jak sprawdzić czy sie nadaje mam takie dwa kiedyś kupiłem na zapas
Trzeba zmierzyć wszystkie średnice znając wymiar nominalny sprawdzisz po którym jest szlifie
Twardość też, bo mógł być po obróceniu panewki. Leży u mnie po czymś takim ale nie badany.
A jaki wpływ na twardość ma obrócenie panewki?
Przegrzanie.
To może bardziej zatarcie, nie chcę się sprzeczać ale pierwszy raz o tym słyszę że wał stracił twardość. Przyrządy do pomiaru twardości raz są drogie a dwa uszkadzają powierzchnię, biorąc pod uwgę że szlif w zależności od wału robimy co 0,20 do 0,25 to taki pomiar może mieć znaczenie.
Artykuł wyjaśnia obrócenie panewki nie ma tam mowy o utracie twardości.Wybacz że dociekam ale jak wspomniałem wcześniej nie spotkałem się ze zjawiskiem utraty twardości.
Szlifierz też sprawdzi czy nie ma mikronapęknięć czy jakoś tak. Tego nie przeszedl wał co był kiedyś u nas w bizonie
Wał jest utwardzany powierzchniowo, jeżeli chodził chwilę po obróceniu panewki może być dobrze. Natomiast gdy dłuższy czas postukiwał musi się rozhartować. Panowie z Grudziądza raczej dyskwalifikują wały po obróceniu panewki.
No my wtedy byliśmy w dwóch szlifierniach aby potwierdzić diagnozę i oboje równo powiedzieli
No mój wał jest po obróceniu panewki to raz a dwa już dobrze nie pamiętam ale jest chyba tez krzywy i nie można go wyważyć czy coś takiego nie pamiętam dokładnie bo to było robione w sezonie i został kupiony drugi silnik i teraz jest jeszcze chwila wolnego to bym złożył drugi silnik
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » GIEŁDA » Kupię wał korbowodowy 4cyl
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo