Odp: Wariator
Rozumiem że trzęśie na max obrotach na każdym biegu?
GG 5280421 Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Wariator
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Rozumiem że trzęśie na max obrotach na każdym biegu?
dzięki panowie za rady i porady ałe to wszystko to co opisujecie to u mnie jest w pożądku ale dzięki pawlonowi znalazłem u nmie przyczyne trzęsienia mianowicie na wałe w skrzyni biegów na którym są koła pasowe jesz luz na łożyskach i myśle że to bedzie cała przyczyna ale narazie nie będe tego robił.
Właśnie, ja jedynki wogóle nie używam, ewentualnie przy manewrach podczas zakładania i demontażu hedera, a w czasie pracy tylko na dwójce z przyspieszaczem
to chyba lihe ziemie macie bo umnie 2 włończyć na polu to wtym roku na jarym jęczmieniumożna było włonczyć od czasu do czasu a w pszenicy ktura sypie powyrzej 5ton to 1 na prawie minimium przyspieszaczu
pas to ma właśnie wchodzić do końca w te talerze? a pas to musi być napięty mocno? a czy macie podłączone sprzęgło pod przyśpieszacz?
Właśnie czy musi być podłączone sprzęgło do przyśpieszacza ? i czemu ma to służyć?:nie_wiem:
Tak jest połączone, aby przy zmianie biegu, np. na wsteczny zwolnić na przyspieszaczu. Nie ma wtedy konieczności popychania wajchy, tylko załatwia się to pedałem sprzęgła. Dodam jeszcze że wyciskając pedał sprzęgła do końca rozłączany jest napęd na heder.
Jak kupiłem 514 to było właśnie odłączone sprzęgło i z początku nawet to mi się podobało ale jak parę razy ruszyłem na wstecznym na przyśpieszaczu ,to dorobiłem brakującą śrubę . Takie ruszenie grozi wybiciem przedniej szyby głową albo spaleniem pasa.
witam wszystkich, od jesieni posiadam e 514 i ostatnio zacząłem przeglądać łożyska itp. ledwo ściągnąłem wariator ponieważ był zapieczony wymieniłem łożysko oporowe i zacząłem składać. Na klinie był luz założyłem nowy wszystko weszło aż za lekko skręciłem zapaliłem troszkę pochodził i tak zrobiło luz aż tłucze. Powiedzcie jak zdemontować os, próbowałem ale tam nie ma jak zdjąć obudowy łożyska nie ma jak założyć ściągacza. Chodzi o tą oś co daje napęd z jednej strony na drugą.
Też jestem ciekawy bo czeka mnie to samo przed akcją
Aby zdjąć ten wał , trzeba najpierw zdjąć lewą oprawę łożyska( odkręcić trzy śruby M12,wkręcić trzy śruby M 16 ,tam jest gwint ,obrócić obudowę o parę stopni i wkręcać śruby i w ten sposób zsunie się obudowa z wału ) odkręcić prawą obudowę i wyjęć wraz z wałem. Robiłem to w ten sposób już w kilku kombajnach .
ojanusz dzięki za pomoc udało się zdjąć, masz plusa pozdrawiam.
Dzięki ,po montażu zwróć uwagę na prawidłową regulację kół pasowych aby pas nie latał po dnie kół .
Oki dzięki wielkie
Powiedcie chłopaki jaki znacie dobry sposub żeby zdięć koło pasowe zwałka napędowego który jdzie przez cały kombai bo musze wmienic ożyska, dziś prubowałem z dięć to koło ale napoczętek za chiny niemogłem więć klina noskowego jasz go roxwierciłem a koło jak siedzi tak siedzi nawet ścięgacz nie pomugł
ARMAGEDON :gun:
Koło pasowe musisz lekko wpukać do środka, wtedy klin się zluzuje i go wyciągniesz(bo jest stożkowy) i koło zdejmiesz ręką.
Poza tym to byków narobiłeś w tym poście, że ho ho :stu: jakieś dziwne nowe wyrazy... Co to jest!!!? Przecinków też nie znasz? Daj spokój z taką pisownią chłopie, popraw to czym prędzej!
yy tak ześ to napisał że ja nic nie rozumiem z tego o jaki wałek chodzi i o który wał od bebna młucacego ,odrzutnika ,wentylatora a moze silnika ?? hmm popsikaj WD-40 lub czyś innym i jeszcze raz ściągaczem i bij pożadnie młotkiem po ściagaczu to moze zejdzie
Walenie młotem nic nie da, przechodziłem to osobiście, po prostu koło trzeba wpukać lekko do środka wału, do środka wejdzie bez problemu, na zewnątrz za diabła, wtedy wszystko się ładnie zluzuje, a chodzi Mu chyba o koło pasowe od napędu wariatora, to na którym jadą paski od silnika do tego właśnie koła, po lewej stronie kombajnu.
miałem tez problem, podgrzałem palnikiem lekko uderzyłem koło do środka i zeszło.
JA też podgrzałem to koło, to dopiero zeszło, a tak to nawet ściągacz nie pomógł.
Witam mam taki problem z moją 512 nie mogę ustawić pasa jezdnego na wariatorze, to znaczy jak ustawie na jednym kole że wychodzi na samą górę to na drugim tylko do połowy i na dodatek chodzi po spodzie i odwrotnie. Regulowałem już tymi śrubami za wariatorem, i już mi ręce opadają nie wiem co mam zrobić. POMOCY z góry dziękuje. Może ma ktoś zdjęcia jak ma iść pas na napinaczu. Bo próbowałem już różnie i nic nie wychodzi. POZDRAWIAM.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 … 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Wariator
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo