Wrzucę tutaj kilka patentów co zrobiłem u siebie.
Siłownik z białoruśki od kierowania jak wspomagajacy do oryginalnego siłownika pneumatycznego drugiego stopnia. Dawno już to dołożyłem, a teraz omyslałem, że pokażę. NIe ma problemu nawet przy niższym ciśnieniu powietrza. Wolniej schodzi powietrze, przez co łagodniej rusza wałek.
Do właczania napędu, blokady i drugiego stopnia sprzęgła zrobiłem sterowanie na dźwignie od ręcznego hamulca z ciężarówki. Koszt 15zł sztuka, a można właczać bardzo delikatnie. Przy odbudowie opalonej kabiny nie miałem już sprawnych elektrozawórów i wolałem to uprościć.
Wywaliłem całe sterowanie które ciagle gdzieś ciekło powietrzem i założyłem zawór z c360 od hamulców przyczepy. Połaczyłem z cięgnem hamulca ręcznego, a w miejsce oryginalnego siłownika hydraulicznego założyłem wysprzęglik z zetora. Caość przeróbki to groszowe sprawy i w końcu nie syczy nigdzie. Instalację dwuobwodowa wywaliłem, bo i ta nie używałem, a tylko miejsce zajmowała. Na końcu zrobiłem jeszcze ogranicznik , żeby wysprzęglik wysuwał się tylko do właczenia zaworu, żeby bezsensownie nie zabierał płynu hamulcowego. Nie mam już niestety zdjęć, wszystko na razie działa całkiem przyzwoicie.