Dużo jest napisane na forum co sprawdzić przed zakupem ,na co zwrócić uwagę , poszukaj a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania. Ale tak z grubsza to na początku silnik ,czy ma ciśnienie oleju (wypadało by go rozgrzać bo na zimnym to nawet dojechany ciśnienie złapie) ,pozatym posłuchaj silnika czy nie ma jakiś podejrzanych obcych dźwięków ,później sprawdź sprzęgło ,jeśli pneumatyka działa to przy puszczaniu raczej na pewno traktor Ci szarpnie ,nie zrażaj się tym za bardzo,po prostu to sprzęgło musisz dobrze wyczuć. Następnie skrzynia biegów ,poszukaj sobie na forum schematu biegów ,szczególnie reduktora bo jak pierwszy raz do tego traktora wsiądziesz to może Ci się wydać to trochę zagmatwane ale tak naprawdę jest to proste jak świński ogon , biegi muszą się przełączać lekko ,nie wyskakiwać ,skrzynia za bardzo nie może wyć ,oczywiście całkiem cicho też nie będzie bo to nie mercedes tylko forszaj. Ps uważaj żeby nie zakleszczyć na reduktorze szczególnie gdyby wajchy miały luz . Następnie hydraulika ,przy sprawdzaniu pasowało by żeby właściciel założył na ramiona belkę nośną a pod nią podłożyć jakąś drewnianą kantówkę ,jak dociśniesz podnośnikiem do tej kantówki to powinieneś poczuć jak tył forszaja lekko się na podnośniku unosi ,jeśli tak będzie to znaczy ,że pompa jest zdrowa. Teraz przedni napęd ,musiałbyś uwiązać traktor na grubej linie lub łańcuchu do jakiegoś grubego drzewa ,i powoli jechać do przodu ,w momencie oporu gdy tylne koła zaczną zrywać powinien się przód załączyć automatycznie ,jeśli się nie załączy to włącz ręcznie (w 303 to taki przekręcany zawór z prawej strony pod deską rozdzielczą.) po włączeniu ręcznie powinien pociągnąć. Hamulcami się nie przejmuj ,rzadko który forszaj je ma ,trzeba je robić po zakupie. No to chyba tyle ,miało być pokrótce a trochę się rozpisałem. No ale życzę udanych zakupów.