Temat: ZT323 + silnik CAT
Moj znajomy robi kompletny remont 323ke i dodal silnik caterpillar cat 3116, moc okolo 170kM.
Tutaj kilka fot z roboty:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ZT323 + silnik CAT
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Moj znajomy robi kompletny remont 323ke i dodal silnik caterpillar cat 3116, moc okolo 170kM.
Tutaj kilka fot z roboty:
super
Piekny swap
Projekt po grubości ! Bardzo mi się podoba! Wstaw więcej materiałów na temat tego projektu.
OK,jak bede więcej zdjęć, tak na pewno dam. :beer:
To jest od mojego znajomego ze Słowacka.
Jestem ciekawy, jak bede jechac. Powiedział,ze nie trzeba ciac rame i jest mozno dac na powrot originalny silnik.
Projekt ciekawy, gratulacje !
Momentami czuję się jak stary aktor ze spalonego teatru. Serce nie to co powinno, wątroba nie domaga, stawy skrzypią. Tu konieczna amputacja, tam przeszczep, w innych narządach zamienniki by się przydały. Tato DDR zmarł, ale jak mówi Marek "Fortschritt to styl życia" i tego się trzymajmy !
Ten styl ..... skończy się z gdy skończy się ostatnia skrzynia biegów
Myślę ,że zakłady trudniące się dorabianiem trybów za odpowiednią kwotę dorobiły by i tryby do forszaja. a projekt z tym silnikiem bardzo mi się podoba.
Jest XXI wiek i wszystko jest. Problem jest stary jak Troja - kasa. Dlatego są części dla "oszczędnych" i dla miłośników oryginału - wszystko jest. Decyduje budżet.
Moj znajomy robi kompletny remont 323ke i dodal silnik caterpillar cat 3116, moc okolo 170kM.
0,25 - Sok pomarańczowy
Ale robota konkret
On robil kompletny remont skrzyni biegow, nove łożyska, wszystkie złe koła zebate wymienial za nowe,sprzeglo, hamulce, zwolnice, tylna różnica atp. Jak ktos pisal, wszystko jest do zakupu,tylko miac pieniazi i czas.
Ale mysczle,ze remont skrzyni biegow nowych ciagnikow jako jest NH,JD,Claas itp. jest za wiele wieksze pieniaze. Na Forszajtovi urobim remont skrzyni biegow tylko raz, dalszy az moj wnuk :brawo: :beer:
Dorobil dodatkowe smarowanie:
Dużo pracy.... jeszcze więcej serca.... nie wiem ile kasy...
Poulm a jak widzisz zetora z tych samych lat i podobnej mocy w porównaniu z 323
przypuszczam ze sprawa nie opłacalna ale skoro ktoś lubi majsterkować to bedzie miał mega satysfakcje
Polum kolega ciekawie rozwiązał sterowanie sprzęgłem.Może masz więcej zdjęć tego patentu.
No u kolegi maja wiele gorki i on nechcial miec dole ten pneumatyczny silownik dla sprzeglo,tak to przerobil inaczej nad ram. Dla mnie to ma 323ka wiele komplikovane. Ja to chce urobic inaczej, podobnie jak 303ka,ale wiecej pneumatycznie jak maja ciezarowki.
Poulm a jak widzisz zetora z tych samych lat i podobnej mocy w porównaniu z 323
Juz dlugo mam Forszajty a nie chce wiele krytykować Zetory czy Ursusy,ale juz bym je niechcial.
Forszajt juz od 70lat jecha 35-40km/h, moge zdemontowac silnik i ciagnik jest nadal na kolach, ma konstrukcja ramowa i nie jest podatny na złamanie, wielke plus jest blokada przednego mostu, to nema wiele ciagnikov, ma automatychne włączanie przednego napedu, ramiona hydrauliki naciskają w dół, oddzielny obwód hydrauliczny od skrzynie biegow, hamulce na osi przedniej, na swoji moc ma dosc wage i uciaga jak Z16145 lub Liaz ©T180,mocna pompa hydrauliczna, dwa hydrauliczne obwody zewnętrzne itp.
Oczywiście ma i negatywy, 303ki maja zle kabiny, mnożnik momentu obrotowego nie ma idelane konstrukcji, sporadycznie problemy ze sprzeglem itp.,ale to wszystko jest mozno w domu poprawic i zmodernizować :-D
Tak porownanie ciagnikow si zrob juz sam :-D
Widze miec idealnie hybryda 303 i 323,czyly prostota i komford razem, mała elektronika i prosta obsługa. Co wiecej chcieć do pola?
Polum Podziwiać wasze podejście i zaangarzowanie , mówicie o opłacalności ... tu nie ma to nic do rzeczy , tu chodzi o satysfakcję , Jak zrobią taki remont to już długie lata nie będą do niego zaglądać a z takim silnikiem praca stanie się przyjemniejsza ,
Dużo pracy.... jeszcze więcej serca.... nie wiem ile kasy...
no ja wiem ile kasy i ile pracy ale tak się zastanawiam czy nie lepiej wykorzystać pokrywę skrzyni i umieścić na niej tą całą magistralę do smarowania ? smarowanie oczywiście przez otwory i rurki w pokrywie.
Polum Podziwiać wasze podejście i zaangarzowanie , mówicie o opłacalności ... tu nie ma to nic do rzeczy , tu chodzi o satysfakcję , Jak zrobią taki remont to już długie lata nie będą do niego zaglądać a z takim silnikiem praca stanie się przyjemniejsza ,
Nie wiem czy to dobrze pochopilem, czy to jest krytyka lub dobra wola,ale to nie jest ważne.
Napisałem swoją opinię i to jest wszystko. Kazdy ma to,co mu odpowiada.
Tutaj jest Fortchritt forum, tak sa tutaj entuzjastyczni ludzie dla teto marki.
Na Zetor foru sa ludzie co lubi Zetory.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » ZT323 + silnik CAT
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo