Dokładnie. Pisząc/mówiąc o rozrządzie, z reguły ludzie mają na myśli sam wałek, wiec dlatego ośmieliłem się Ciebie poprawić ;-)) Teraz już chyba wszytko jest O.K.
Wydaje mi się, że kanały olejowe są jednak zbyt duże aby olej się "posączył" się nimi w górę silnika. Prędzej pójdzie w dół, a tam tylko jest zawór, pompa, kilka uszczelnień i kolektor olejowy, który też czasem pęka. Tą drogą wypłynie olej, który znajduje się po zewnętrznej stronie wkładu filtra oleju, poniżej plastikowej tulejki wchodzącej w środek wkładu. Od jej wewnętrznej strony, olej przesączy się na wał i dalej wypłynie panewkami, ale po drodze mogą być jeszcze nieszczelne korki głównego kanału olejowego silnika. To wszystko nastąpi dopiero po słynięciu oleju z filtra i wirówki do poziomu tulejki we wkładzie. Można by spróbować w ten sposób nawet ocenić stan silnika, pod warunkiem oczywiście, że tulejka ta będzie cała i szczelnie osadzona w filtrze, bo z tym też różnie bywa. Inna sprawa, to już jak szybko ten olej będzie spływał, bo to zależy od jego gęstości, temperatury itd., itp..., ale jakby nie patrzeć, to może to nam dać już jakiś pogląd na stan silnika. Pozostaje tylko kwestia powtarzalności warunków tego pomiaru, bo do czegoś w końcu trzeba by się odnieść.
Pompa nieraz jest tak wyrobiona, że olej wypływa z niej dosłownie ciurkiem. Podobnie i zawór w filtrze - kulka ma wybite głębokie ranty od gniazda, gniazdo jest wybite lub nawet pęknięte, a najczęściej jedno i drugie, i wtedy z niego też się leje do miski.
Może zrobimy tu jakąś małą ankietę, komu, w którym miejscu, na jakim oleju i po jakim czasie opróżnia się filtr oleju?
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.