Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
na samochodowej ojciec zamknął obrotomierz i leciał forszajem tak około 60km/h strach w oczach i bardzo długo sie silnik rozpędzał i tak samo ze zwalnianiem silnika
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Strony Poprzednia 1 … 16 17 18 19 20 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
na samochodowej ojciec zamknął obrotomierz i leciał forszajem tak około 60km/h strach w oczach i bardzo długo sie silnik rozpędzał i tak samo ze zwalnianiem silnika
Ten silnik ogólnie wkręca się super w obroty jak zdejmie się dekielek od regulatora i popchnie listwę. Kiedyś tak próbowałem to samochód tak szybko nie wkręcał mi się. Nie do poznania maszyna. Wychodziłoby, że regulator w tych ifkach słabo działa. Nieraz widać jakiegoś 4garowego zachodniaka, to aż miło słuchać jak pracuje silnik.
Jestem ciekaw jakby ten silnik chodził na pompie rozdzielaczowej,czy tam rotacyjnej,na pewno istnieje jakaś której parametry by pasowały,ciekawe też jakby podniósł wtedy ciśnienie na wtryskach tak do 20Mpa.
Ursus ja mam założoną pompę samochodową i jest tak że jak dodaje gazu to tak jakby takie przejście miał, dostaje mocy trochę za późno, gadałem z moim pompiarzem to powiedział że samochodowa nie nadaje się do traktora, robi mi teraz traktorową, a potem mam dać dwie, traktorową co mam w zapasie i samochodową i ma przerzucić regulator z traktorowej do samochodowej, nawet jak ustawisz obroty na ręcznym gazie np na 1000obr. to po jakimś czasie rosną same
Jeżeli źle pompa reaguje na gaz to znaczy, że coś jest nie tak z pompą, jej regulatorem albo na drodze pedał gazu - pompa.
Co to znaczy pompa samochodowa? Jest albo pompa dwuzakresowa albo wielozakresowa, poza tym każda z nich występuje w kilku wersjach ale to już nie o to chodzi. Pompa z "dużym" regulatorem jest pompą dwuzakresową i ona właśnie głównie występowała w samochodach, a pompa z "małym" regulatorem (wielozakresowa) też występowała w samochodach i w każdym innym sprzęcie gdzie wymagany był gaz ręczny, czyli także traktory i kombajny. Każdą pompę dwuzakresową można założyć do traktora czy kombajnu (i na odwrót), ale pozbawia się tym sprzęt możliwości pracy na gazie ręcznym, bo jak nazwa wskazuje pompa ta ma ustalone tylko dwa zakresy pracy (min. i max.), a pomiędzy nimi robi co chce, w zależności od obciążenia.
na samochodowej ojciec zamknął obrotomierz i leciał forszajem tak około 60km/h strach w oczach i bardzo długo sie silnik rozpędzał i tak samo ze zwalnianiem silnika
Tu akurat nie ma znaczenia jaka to pompa, bo prędkość maksymalna sprzętu zależy od maksymalnych obrotów na jakie pompa jest ustawiona, a tu bez większego problemu można wykręcić nawet i 3000obr/min... Długie rozpędzanie to już inna bajka, która wynika ze zużycia/ustawienia pompy
Jestem ciekaw jakby ten silnik chodził na pompie rozdzielaczowej,czy tam rotacyjnej,na pewno istnieje jakaś której parametry by pasowały,ciekawe też jakby podniósł wtedy ciśnienie na wtryskach tak do 20Mpa.
Z punktu widzenia silnika nie ma żadnego znaczenia, czy pompa będzie rzędowa czy rozdzielaczowa... Ważna jest tylko kwestia odpowiedniego ustawienia dawkowania, regulacji, przebiegu wtrysku paliwa, zachowania się pompy w stanach nieustalonych pracy silnika itd., itp... Dopiero Common Rail istotnie i zauważalnie wpłynął na zachowanie i parametry silnika.
gelek79 napisał/a:Ursus ja mam założoną pompę samochodową i jest tak że jak dodaje gazu to tak jakby takie przejście miał, dostaje mocy trochę za późno, gadałem z moim pompiarzem to powiedział że samochodowa nie nadaje się do traktora, robi mi teraz traktorową, a potem mam dać dwie, traktorową co mam w zapasie i samochodową i ma przerzucić regulator z traktorowej do samochodowej, nawet jak ustawisz obroty na ręcznym gazie np na 1000obr. to po jakimś czasie rosną same
Jeżeli źle pompa reaguje na gaz to znaczy, że coś jest nie tak z pompą, jej regulatorem albo na drodze pedał gazu - pompa.
Co to znaczy pompa samochodowa? Jest albo pompa dwuzakresowa albo wielozakresowa, poza tym każda z nich występuje w kilku wersjach ale to już nie o to chodzi. Pompa z "dużym" regulatorem jest pompą dwuzakresową i ona właśnie głównie występowała w samochodach, a pompa z "małym" regulatorem (wielozakresowa) też występowała w samochodach i w każdym innym sprzęcie gdzie wymagany był gaz ręczny, czyli także traktory i kombajny. Każdą pompę dwuzakresową można założyć do traktora czy kombajnu (i na odwrót), ale pozbawia się tym sprzęt możliwości pracy na gazie ręcznym, bo jak nazwa wskazuje pompa ta ma ustalone tylko dwa zakresy pracy (min. i max.), a pomiędzy nimi robi co chce, w zależności od obciążenia.tomek 323 napisał/a:na samochodowej ojciec zamknął obrotomierz i leciał forszajem tak około 60km/h strach w oczach i bardzo długo sie silnik rozpędzał i tak samo ze zwalnianiem silnika
Tu akurat nie ma znaczenia jaka to pompa, bo prędkość maksymalna sprzętu zależy od maksymalnych obrotów na jakie pompa jest ustawiona, a tu bez większego problemu można wykręcić nawet i 3000obr/min... Długie rozpędzanie to już inna bajka, która wynika ze zużycia/ustawienia pompy
forszaj303 marek napisał/a:Jestem ciekaw jakby ten silnik chodził na pompie rozdzielaczowej,czy tam rotacyjnej,na pewno istnieje jakaś której parametry by pasowały,ciekawe też jakby podniósł wtedy ciśnienie na wtryskach tak do 20Mpa.
Z punktu widzenia silnika nie ma żadnego znaczenia, czy pompa będzie rzędowa czy rozdzielaczowa... Ważna jest tylko kwestia odpowiedniego ustawienia dawkowania, regulacji, przebiegu wtrysku paliwa, zachowania się pompy w stanach nieustalonych pracy silnika itd., itp... Dopiero Common Rail istotnie i zauważalnie wpłynął na zachowanie i parametry silnika.
oraz zapomniałem dopisać ze długie rozpędzanie i zwalnianie silnika też wynika z wielkości koła zamachowego w ciągniku kosz sprzęgła jest olbrzymi w porównaniu do samochodowego
"Długie rozpędzanie" to pojęcie względne... W każdym silniku jest tak, że maksymalna moc odpowiada za maksymalną prędkość/obroty, a maksymalny moment odpowiada za to jak szybko do tej prędkości się dochodzi. Jeżeli sprzęt długo się rozpędza to znaczy, że coś jest nie tak z momentem obrotowym i jest on za mały, a przyczyn tego może być wiele...
kamil od czego to sprzęgło gumowo metalowe ?
Od Koparki Warynski
Dlaczego koparki napisałeś wielką literą? Czy to coś oznacza?
Jak wam się sprawują wasze forsze chłodzone powietrzem? Jako ,że zaczyna mi brakować mocy w moim bardzo się zastanawiam nad taką przeróbką. Jednak ciężko o taki silnik ,jakby ktoś miał namiary na taki silnik bardzo bym był wdzięczny. Jak nie znajdę 6VD SRL będę szukać leylanda.
Tu masz tnij ramę i wstawiaj
https://www.otomoto.pl/oferta/silnik-ko … 99VI.html?
Chcę właśnie nie ciąć ramy. A ten silnik co podałeś to trzy lata leży tam pod chmurką i jest z samochodu. Szukałem do kombajnu 4VD to mi go proponował.
Witam posiadam silnik na sprzedaż chłodzony powietrzem ifa 6VD srl w bardzo dobrym stanie jesli jesteś zainteresowany zadzwoń 518-863-414
panowie w moim 323 zaczeło sie dziać coś dziwnego z obrotami jak naciskam gaz dochodzi do 14 tysiecy i nagle spada zaras do 600 tak kilka razy i potem znowu dobrze i tak nagle powtorka wywaliłem filtry i czyste idzie dobrze a moze pompa paliwowa doradzcie coś
nastawnik pompy szaleje
i taka mała poprawka 1400 obrotów a nie 14 tyś
Panowie. Rozważam kupno. 6 VD 14,5/12-1 SRL
Patrze po ile i jakie cześci są dostępne i nie widzę uszczelki pod głowicę. Ten silnik jej nie ma?
Nie ma .
W widlaku mam dwu garowy chłodzony powietrzem - nie ma uszczelki pod głowicą.
a ile kosztowac moze regeneracja względnie 2 pompa paliwowa
Strony Poprzednia 1 … 16 17 18 19 20 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo