Odp: Generalny remont
Dzięki chyba kupię te komplety indi i zostawię w spokoju korby... zobaczymy co z tego wyjdzie:) Pozdrawiam
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 33 34 35 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dzięki chyba kupię te komplety indi i zostawię w spokoju korby... zobaczymy co z tego wyjdzie:) Pozdrawiam
Byłem u chłopa w Iłży, brałem od niego trochę gratów, min kpl sprzęgło i trochę łożysk
Sprzęgło sprawuje sie idealnie a łożyska to jeszcze w takim papierze zatłuszczonym i w pudełkach rodem z prl były, dobre ceny, polecam
Dzieki Gelek79 mowil ze sporo osob z lubelszczyzny przyjezdza.
Panowie w misie znalazlem kulke stalowa o śr. 24mm jak by z lozyska... Ktos wie od czego ona moze byc?
zawór oleju z filtra
Wlasnie byl kurier przywiozl kilka gratow miedzy innymi ta kulke ze sprezyna i jest taka sama... Dzieki Grzegoz89 za odpowiedz. Jak ona tam sie dostAla?
ktoś odkręcał korpus filtra i wpadła do środka
Koledzy dobra ta bedzie https://www.thu.pl/pl/p/Tulejka-korbowodowa-45-mm/15331
bo na starych sa duże luzy...
Guczi Pojedz Do Chełma Na Ul. Hutniczą Tam Jest Hurtownia Szady Znajdziesz Tam Wszystkie Czesci Do Silnika
Dzieki Kamil juz ogarniete:-)
Kamil. Jaki Ty byś był miły dla wszystkich, gdybyś pisał normalnie.
Panowie wiem, że niektórzy wymieniaja panewki w silniku bez szlifu wału. Mam taki silnik, który mało będzie używany, ale ciśnienie ma słabe i zastanawiam się na ile wymiana panewek, i ewentualnie pompy oleju poprawi to ciśnienie. Silnik dość ciężko byłoby wyjać i dlatego myślę, czy nie spróbować tak tego zrobić. W ciagu roku nie wiem czy 100godzin będzie pracował, dlatego też nie mam super wymagań. Nie ma ciężko tylko chcę, żeby się nie zatarł.
Jak na panewce nie ma rys zostaw stare. Grubość warstwy ścieralnej to setne części milimetra więc sama wymiana nie wiele zdziała a może spowodować większe prawdopodobieństwo obrucenia. Szlif usuwa nie tylko rysy ale też owalizację czopu bez tego ciśnienie nie wzrośnie spektakularne. Zacznij od pompy zwykle najbardziej znaczna różnica i najłatwiejsza wymiana.
Właśnie filtr był trochę zaopiłkowany i sam nie wiem czego się spodziewać. Po wymianie oleju i filtra podniosło się o 1 bar. Trochę nie rozumiem ludzi co nic nie dbaja o oleje i filtry. Najtańsza naprawa olej, filtr i kilo smaru.
Tylko nie rozumiem, czego wymiana zwiększyłaby możliwość obrócenia? :nie_wiem:
Panewka nowa na starym wale będzie nie równo się opierać więc i pracować będzie częścią powierzchni. W tej części szybko nastąpi przegrzanie materiału i zużycie warstwy ślizgowej. Opiłki z tego zużytego materiału też nie pomogą. Poza tym wał nie szlifowany nie jest gładki.
Prawdopodobieństwo obrucenia jest małe ale na pewno większe niż znikome jakie jest dla pełnego remontu. Duże jest za to jak włożysz panewki dla kolejnego szlifu (np masz wytarty wał nominał a włożysz dla pierwszego szlifu).
Wszystkie przypadki obrucenia panewki jakie znam z okolicy były poprzedzone grzebaniem przy nich. Najszybszy w tym był mój sąsiad od którego pole dzierżawie - tak złożyli że po remoncie nie chciał rozrusznik przekręcić to stwierdzili że zapalą na zaciąg . Może to tylko poboczny efekt bo skoro oszczędności robią na tym to pewnie i oleje i jakoś części pozostaje na drugim miejscu po cenie.
Za zregenerowanie obruconej jednej stopy i przestrzelenie bloku do c360 sąsiad (nie ten powyżej opisany tylko jego szwagier- więc to chyba rodzinę ) płacił 800 zł. Wał w takim przypadku powinien zostać wyrzucony. Spore koszty jak za parę trochę oszczędności.
Ja myślałem, żeby już wkładać takie co były tyle że nowe, wtedy nie powinno być ciaśniej niż jak było nowe. Trochę dużo roboty z wyciagnieciem silnika i czasu brak. Dzięki za poradę.
Kolega w 385 wymienil bez szlifu i poprawa była na początku a potem cisnienie spadlo , obróciło panewkę i jeszcze pękł wał, także nie warto.
Może nie sprawdził czy wal się lekko obracał?
My w ursusie jak robiliśmy silnik to wymieniliśmy same panewki (były nominał i daliśmy nowy zawór pompy olejowej i już 4000 mth chodzi. Jak wał nie ma rys to ja bym zrobił tak samo.
Strony Poprzednia 1 … 33 34 35 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo