Odp: Gdzie Się Sprawdza Olej W Skrzyni Biegow
Dziekuje Bardzo za pomoc.
Pozdrawiam
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Gdzie Się Sprawdza Olej W Skrzyni Biegow
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dziekuje Bardzo za pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio musiałem przeciąć zbiornik oleju w 323. Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz. Skrzynia połączona jest ze zbiornikiem krótkim gumowym przewodem. W skrzyni króciec jest miej więcej na połowie wysokości skrzyni, w zbiorniku jest przy samym dnie. Na oko wygląda, że jaki poziom oleju w zbiorniku - taki w skrzyni. Błąd. Owszem, ze zbiornika przy dnie wystaje króciec, to rurka która w zbiorniku wygięta jest w górę i dochodzi prawie pod sam sufit (ok 6-7 cm). Nią olej spływa do skrzyni biegów, ale tylko wtedy, gdy olej jest powyżej rurki, czyli powiedzmy 5 cm od sufitu. W takim razie kiedy skrzynia i tylny most są szczelne, po zalaniu oleju w zbiornik i lekkim ubytki z hydrauliki, każdy olej pracuje oddzielnie. Jeden w skrzyni, drugi w hydraulice. Nieraz zastanawiałem się, skoro tyle oleju mieści cały układ, po co chłodnica ? Na dodatek chłodnica jest w układzie wspomagania. Czy olej we wspomaganiu dostaje tak popalić, że potrzebna jest chłodnica ? Olej na chłodnicę tłoczony (na powrocie) jest przez pompę wspomagania, schłodzony wraca do zbiornika. Tylko do zbiornika. Ze zbiornika główna pompa hydrauliczna czerpie olej i po wykonaniu obiegu do niego wraca.
Dolanie do zbiornika trochę oleju, powoduje dolanie oleju do hydrauliki. Żeby dolać do skrzyni, trzeba wlać trochę powyżej poziomu max, jak poziom opadnie dolać. Dolewać aż poziom oleju przestanie opadać. Wtedy dopiero jest olej w zbiorniku i skrzyni z mostem.
Jak coś pomieszałem, proszę mnie poprawić.
Chyba jesteś pierwszy co rozcinał zbiornik, a po co?
Ja dolewam przez lewarki tak długo aż zobaczę odpowiedni poziom w zbiorniku. A że zrobiłem smarowanie skrzyni z powrotów to mi się wszystko miesza i tez muszę go mieć dużo bo jak jest za mało to nie nadąży spływać do zbiornika i hydraulika staje. w czwartek miałem okazje popracować nim trochę w temp -1 C i działało wszystko, trochę się obawiałem że przy niskich temperaturach wszystko stanie mimo wysokiego poziomu. Może będzie okazja po odśnieżać moze bedzie zimniej.......
A teraz z innej beczki
Ma ktoś albo zrobi ktoś fotki filtra oleju tego w zbiorniku. Wkład mam nowy ale jakoś mi to nie pasuje.... jakby czegoś tam brakowało......
Zbiornika jeszcze nie rozcinałem ale mogę wrzucić jego przekrój jaki mam. Tak to tam Sławku wyglądało?
Na razie Krzysiek mam tylko fotkę samego wkładu. To jest oryginał i do niego potrzebne są jeszcze specjalne tulejki łączące go z obudową. Widać to ładnie w katalogu.
No i pomieszałem. Rurka łącząca zbiornik oleju ze skrzynią, jest w dole skrzyni i około połowy wysokości w zbiorniku. Reszta się zgadza, przed chwilą sprawdzałem.
Na przekroju widać tylko rurkę ssawną pompy wspomagania skierowaną w dół. Są jeszcze dwie i gródź po środku. Jedna jak mówiłem, idzie do skrzyni biegów, łapie olej 5 cm od sufitu zbiornika i druga ssawna do pompy głównej, też wygięta w środku ku górze, zasysa olej gdzieś tak w połowie wysokości zbiornika, Na przekroju ich nie widać. Poza tym powrót z hydrauliki głównej na przekroju wchodzi bezpośrednio w zbiornik, u mnie wchodzi do obudowy głównego filtra, na rysunku z katalogu pozycja nr. 1.
Kiedyś wyrwała mi się rurka ssąca pompy wspomagania ze ścianki zbiornika, ta widoczna na przekroju. Zespawana została z lotu ptaka. Kiedy pompa wspomagania nie mogła zassać oleju, pomyślałem, że koniec rurki oparł się o dno i w tej pozycji ją przyspawałem. Wyciąłem rurkę łącznie ze ścianką. Dobrze była wspawana, bierze olej 8 cm od dna i 4 od grodzi. Maszyna gwizda, tylko kierowca .....
Witam. Zdjęcia są nie aktualne, więc ponawiam pytanie o wlew i miarke poziomu oleju w skrzyni biegów w 323. Trzeba podłoge w kaminie odkręcac czy jest inne miejsce z lepszym dojsciem?
Dzieki za odpowiedz
zbiornik po prawej stronie i wężyk poziomu masz.
Dokładnie - z przodu zbiornika znajduje się wężyk elastyczny zamocowany między dwoma kolankami przyspawanymi do ściany zbiornika - to jest właśnie olejowskaz (jeżeli takie słowo jest poprawne). Wężyk powinien być przezroczysty oczywiście.
A olej powinien być tak pod górne kolanko.
Ja wlewam przez lewarki tj. wyrzucam je i mam duuuużą dziurę
ja tankuje forsza pompka przez tylne euro złącze od wolnego spływu idealnie bez kręcenia się tankuje olej do skrzyni biegów
Robię tak samo jak Krzysiek jakby mi przyszło lać przez ten zbiorniczkofilterek dnia by zbrakło a tak wyrzucam wajchy i ogień aby z głową żeby odpowietrznikiem nie poszło u mnie wężyk był czarny
Już pisałem kiedyś, odkręcam filtr (myję go i przedmuchuję przy okazji), i też jest duża dziura do wlewania.
Już pisałem kiedyś, odkręcam filtr (myję go i przedmuchuję przy okazji), i też jest duża dziura do wlewania.
i dokładnie tak samo. Robię
Jak uzupełnia się i sprawdza poziom oleju w tylnym moście w 323?
to ten sam olej co w skrzyni. Zwolnice tylko osobno.
To dlaczego mimo stanu w skrzyni i w zbiorniku (wlane 93 l nowego oleju) odkręcam korek w mocie od spodu i jest tam sucho?
a gdzie ten korek masz?
zdjęcie 116 od spodu koło mocowania dolnego zaczepu.
Nigdy nie było u mnie problemów zawsze przepływał. a sprawdzałeś czy nie masz otwóru zamulonego jakimś szajsem?
Własnie nie wiem jak to muszę sprawdzić. muszę zrzucić plecak czy jak?
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Gdzie Się Sprawdza Olej W Skrzyni Biegow
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo