21 Ostatnio edytowany przez gelek79 (2019-08-02 06:11:15)

Odp: wywala płyn z chłodnicy przez korek

A płynu nalane pod korek w zbiorniczku, i do jakiej temp. sie rozgrzewa, jeżeli płynu nalewasz pod korek w zbiorniczku, silnik łapie temperature a na wolnych pompa pracuje wolniej i wentylator i temperatura na pewno wzrośnie a jak wzrośnie to ciecz zmieni objętość i musi gdzieś polecieć, ja zostawiam zawsze 10cm od korka luzu w zbiorniczku bo też jak był zalany pod korek to na wyższej temp wysadzało tylko ja sobie rurkę pociągnąłem i karnisterek 5l w który płyn szedł, to jak było pod korek to i 3litry nieraz zlewałem ,teraz praktycznie nic do niego nie leci

W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta ( zmieniam hobby na wino kobiety i śpiew
Specjalista od "burz" smile

22 Ostatnio edytowany przez Andrew89 (2019-08-02 08:07:03)

Odp: wywala płyn z chłodnicy przez korek

Nie ma takiej opcji, termostat otwiera się od temperatury. Jak dużo ubywa płynu?  Niekiedy trzeba z 6-7 cm poniżej korka mieć poziom. Może nie dolewaj co chwilę tylko sprawdzaj i może w pewnym momencie poziom się ustabilizuje i będzie ok. Nie sugeruj się tymi obrotami, na niskich obrotach pompa daje mniejsze ciśnienie stąd nadmiar płynu ucieka.

Widzę że kolega mnie wyprzedził :beer:

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

23

Odp: wywala płyn z chłodnicy przez korek

No tak na 3/4 zbiorniczka zalanie. Jeśli wypychalby nadmiar to zdarzyloby się to 1-2 razy A nie ciągle jak się zatrzymam/zmniejsze obroty, co nie?
Mam nadzieję, że to termostat się zawiesza i nie otwiera jak trzeba... Mam już kupiony nowy, zaraz założę i wio w pole, zobaczymy 😉

Kompletny noob w temacie Fortschitt

24

Odp: wywala płyn z chłodnicy przez korek

gotuje się i dlatego, jeżeli masz wodę to lepiej bez termostatu a jak masz płyn to układ musi być szczelny żeby zrobił ciśnienie im większe ciśnienie tym później się gotuje i płyn i woda

25

Odp: wywala płyn z chłodnicy przez korek

Podejrzewam wypaloną uszczelke pod głowicą albo co gorsze pękniętą głowice. Miałem taki przypadek w 320 dwie pękły między zaworami.