Temat: Ifa w50 LA i kilka pytań z nią związanych.
Od niedawna jestem posiadaczem Ify 50la z rozsiewaczem wapna Amazone. Chciałbym zapytać jak to jest z załączaniem przedniego napędu. Gdzieś czytałem że jak się włączy reduktor to przód powinien ciągnąć. A włączniki pneumatyczne znajdujące się w kabinie służą do włączania blokad mostów. Mam w kabinie trzy włączniki ten trzeci załącza wałek napędzający rozsiewacz wapna. Natomiast pozostałe dwa Faktycznie do blokad ? U mnie ten przedni napęd to jakby się ślizgał. Specjalnie na reduktorze stanąłem pod górkę włączyłem pierwszy bieg i zaczęło się tylne koło powolutku ślizgać po trawie. Przód nie chciał złapać wał napędowy ze skrzyni do mostu nie kręcił się. Czy coś robię nie prawidłowo ? Czasami szczególnie przy próbie podjazdu na np. stromą skarpę przód ciągnie . A za chwilę po równym polu w błocie juz się nie kręci. Czy możliwe że jest niski stan oleju w skrzyni biegów i to ma wpływ? Może się tam coś załącza hydraulicznie w środku. Jak już przy oleju jestem to w którym miejscu jest korek kontrolny stanu oleju w skrzyni . I ile tam oleju wchodzi ? Czy może być tam wlany gęsty olej przekładniowy ?