Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju
i pytanie jaki filter masz bo jak z wkładem plastikowym to lipa ja ostatnio kupiłem z hi-fi i cały był metalowy i ładnie trzyma ten filter
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » E 512 spadajace ciśnienie oleju
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
i pytanie jaki filter masz bo jak z wkładem plastikowym to lipa ja ostatnio kupiłem z hi-fi i cały był metalowy i ładnie trzyma ten filter
Już własnie nie pamiętam.... Bynajmniej kupowałem u kochanego Wiesia w postolicach.
ja kupowałem w agromie w Pasłęku i jak kupowałem to mieli 3 wiec może jeszcze go tam mają
szukam symbolu ale nie mogę sobie przypomnieć
kto szuka ten znajdzie
http://agromet-monki.pl/filtry-oleju/15 … 74551.html
To mój raczej plaskitowy a ta "siateczka" to była raczej papierowa, poprzedni nie miał takiej siateczki
no tego raczej w rękach nie wygniesz bo próbowałem
Zacznij od filtra, kumpel też tak ma w 514, że jak zassie filtr to spada ciśnienie i nie ma tu znaczenia jaki filtr. Lepszy zassie później gorszy wcześniej, ale każdy bez wyjątku zasysa i ciśnienie spada.
dzis odpaliłem na zimmym miał cisnienie 4atm pojeżdziłem sobie nim nagrzał sie do 60stopni to juz spadło na 2,5-3 przy minimalnych obrotach nie wiem moze juz pompa słaba jutro zajrzę do fitra jak gra to nie ruszam narazie nic póki nie porobi w polu.
Jak dobrze doczytałem to założyłeś NOWE panewki na STARY wał? Wg mnie ciśnienia już nie znajdziesz, chyba że zrobisz szlif i wtedy założysz nowe panewki.
Założyłem z tego względu że wyjmowałem tłoki po to by wymienić pierścienie. A że panewki na korbowodzie "górne" były juz czerwone załozyło się nowe panewki. Taki myk robiłem w 3P i pomogło w sensie że wzrosło mu cisnienie tylko że wał był nominał tu juz jest po szlifie i raczej nie myslę robić 2 szlifu tylko zakupić nowy wał... Pytanie czy warto (dzisiejsza jakość częsci) czy zaryzykować i zrobić szlif
A co to za ryzyko zrobić drugi szlif? Daj do szlifu a nie ładuj nowego nie wiadomo co
Różne opinie są jak i na temat nowego jak i na temat szlifu. mówią ze lubią pękać itd. Narazie myslę dokończyć zimowe orki i potem hemuta na warsztat wstawiać.
Mi PiotrK w 512 robił czwarty szlif wału i przerobił już na tym 6 sezonów.
Nowy wał też potrafi pęknąć. Na to nie ma reguły. A w przypadku takich starej daty sprzętów jak np ifa to na pewno lepiej zrobić szlif tym bardziej jak mialby to być drugi
Założyłem z tego względu że wyjmowałem tłoki po to by wymienić pierścienie. A że panewki na korbowodzie "górne" były juz czerwone załozyło się nowe panewki. Taki myk robiłem w 3P i pomogło w sensie że wzrosło mu cisnienie tylko że wał był nominał tu juz jest po szlifie i raczej nie myslę robić 2 szlifu tylko zakupić nowy wał... Pytanie czy warto (dzisiejsza jakość częsci) czy zaryzykować i zrobić szlif
Szkoda że nie wziąłeś mikrometru i nie zmierzyłeś czopów, wiedziałbyś na czym stoisz z wałem, bo może faktycznie jest w granicach wymiaru, tym bardziej skoro już był szlifowany
przed wczoraj poszedł juz w pole, nie wiem czy zasługa czy to zasługa pierścieni czy panewek -raczej nie. Ale przybyło mu koni żwawszy nie stęka nie dmucha z odmy a z komina to jedynie ciemny dym jest przy dodaniu gazu i przy obciążeniu prędzej miał dymek niebieski prrawie cały czas. No ale ciśnienie jest jak było zimny to 4,5-5 atm nagrzeje sie to 1-1,5 atm. czyli tak jak przed wymiana panewek. Po orce zimowej bedziem robić kapitalkę. chodź jeszcze 1,5ha do siewu mam (nie planowanego doszedł kawałek)
Witam mam problem moja 512 zjada duzo oleju na godzine 2 litry cisnienie olejy na zimnym 5 a na rozgrzanym na pełnych obrotach 2,w co moze byc przyczyną
Brak pierścieni zgarniających. Musiał mieć nieszczelny dolot i zaciągać pył albo być przegrzewany, ewentualnie ma nakręcone kilkanaście motogodzin.
czyli co proponujesz wymiana pierscieni a co z cisnieniem ???
Jeśli już robić to wypadało by kapitalke , wymiana całych kompletów naprawczych , szlif lub wymiana wału , nowe panewki na korbach i główne , kątowanie korbowodów , wymiana pompy olejowej w silniku. No i oczywiście na koniec dobrej jakości olej nie superol czasem.
Miałem podobny problem z ubytkiem oleju. Po rozebraniu na 4 tłoku nie było prawie pierścienia olejowego. Podąłem decyzje że wymienię pierścienie i poczekam. Efekt był taki że nie potrzebne są dalsze remonty oleju prawie nie pożera. Proponuję w miarę możliwości sprawdzenie ciśnienia na tłokach a następnie zdjęcie głowic i sprawdzenie progów na tulejach. Ciśnienie oleju może mieć kilka powodów: słaba pompa, wytarte panewki, uszkodzony zawór regulatora ciśnienia .
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » E 512 spadajace ciśnienie oleju
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo