41

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

i pytanie jaki filter masz bo jak z wkładem plastikowym to lipa ja ostatnio kupiłem z hi-fi i cały był metalowy i ładnie trzyma ten filter

Nie ma to jak FORTSCHRITT

42

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Już własnie nie pamiętam.... Bynajmniej kupowałem u kochanego Wiesia w postolicach.

43 Ostatnio edytowany przez tomek 323 (2018-10-31 23:09:33)

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

ja kupowałem w agromie w Pasłęku i jak kupowałem to mieli 3 wiec może jeszcze go tam mają
szukam symbolu ale nie mogę sobie przypomnieć

kto szuka ten znajdzie
http://agromet-monki.pl/filtry-oleju/15 … 74551.html

Nie ma to jak FORTSCHRITT

44

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

To mój raczej plaskitowy a ta "siateczka" to była raczej papierowa, poprzedni nie miał takiej siateczki

45

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

no tego raczej w rękach nie wygniesz bo próbowałem

Nie ma to jak FORTSCHRITT

46

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Zacznij od filtra, kumpel też tak ma w 514, że jak zassie filtr to spada ciśnienie i nie ma tu znaczenia jaki filtr. Lepszy zassie później gorszy wcześniej, ale każdy bez wyjątku zasysa i ciśnienie spada.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

47

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

dzis odpaliłem na zimmym miał cisnienie 4atm pojeżdziłem sobie nim nagrzał sie do 60stopni to juz spadło na 2,5-3 przy minimalnych obrotach nie wiem moze juz pompa słaba jutro zajrzę do fitra jak gra to nie ruszam narazie nic póki nie porobi w polu.

48

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Jak dobrze doczytałem to założyłeś NOWE panewki na STARY wał?  Wg mnie ciśnienia już nie znajdziesz, chyba że zrobisz szlif i wtedy założysz nowe panewki.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

49

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Założyłem z tego względu że wyjmowałem tłoki po to by wymienić pierścienie. A że panewki na korbowodzie "górne" były juz czerwone załozyło się nowe panewki. Taki myk robiłem w 3P i pomogło w sensie że wzrosło mu cisnienie tylko że wał był nominał tu juz jest po szlifie i raczej nie myslę robić 2 szlifu tylko zakupić nowy wał... Pytanie czy warto (dzisiejsza jakość częsci) czy zaryzykować i zrobić szlif

50

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

A co to za ryzyko zrobić drugi szlif? Daj do szlifu a nie ładuj nowego nie wiadomo co

E 516 na części
Telefon 695 076 269

51

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Różne opinie są jak i na temat nowego jak i na temat szlifu. mówią ze lubią pękać itd. Narazie myslę dokończyć zimowe orki i potem hemuta na warsztat wstawiać.

52

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Mi PiotrK w 512 robił czwarty szlif wału i przerobił już na tym 6 sezonów.

53

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Nowy wał też potrafi pęknąć. Na to nie ma reguły. A w przypadku takich starej daty sprzętów jak np ifa to na pewno lepiej zrobić szlif tym bardziej jak mialby to być drugi

E 516 na części
Telefon 695 076 269

54

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Patryk3802 napisał/a:

Założyłem z tego względu że wyjmowałem tłoki po to by wymienić pierścienie. A że panewki na korbowodzie "górne" były juz czerwone załozyło się nowe panewki. Taki myk robiłem w 3P i pomogło w sensie że wzrosło mu cisnienie tylko że wał był nominał tu juz jest po szlifie i raczej nie myslę robić 2 szlifu tylko zakupić nowy wał... Pytanie czy warto (dzisiejsza jakość częsci) czy zaryzykować i zrobić szlif

Szkoda że nie wziąłeś mikrometru i nie zmierzyłeś czopów, wiedziałbyś na czym stoisz z wałem, bo może faktycznie jest w granicach wymiaru, tym bardziej skoro już był szlifowany

55

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

przed wczoraj poszedł juz w pole, nie wiem czy zasługa czy to zasługa pierścieni czy panewek -raczej nie. Ale przybyło mu koni żwawszy nie stęka nie dmucha z odmy a z komina to jedynie ciemny dym jest przy dodaniu gazu i przy obciążeniu prędzej miał dymek niebieski prrawie cały czas. No ale ciśnienie jest jak było zimny to 4,5-5 atm nagrzeje sie to 1-1,5 atm. czyli tak jak przed wymiana panewek. Po orce zimowej bedziem robić kapitalkę. chodź jeszcze 1,5ha do siewu mam (nie planowanego doszedł kawałek)

56

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Witam mam problem moja 512  zjada duzo oleju na godzine 2  litry  cisnienie olejy na zimnym 5 a na rozgrzanym  na pełnych obrotach 2,w co moze byc przyczyną

57

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Brak pierścieni zgarniających. Musiał mieć nieszczelny dolot i zaciągać pył  albo być przegrzewany, ewentualnie ma nakręcone kilkanaście motogodzin.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

58

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

czyli co proponujesz wymiana pierscieni  a co z cisnieniem ???

59

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Jeśli już robić to wypadało by kapitalke , wymiana całych kompletów naprawczych , szlif lub wymiana wału , nowe panewki na korbach i główne , kątowanie korbowodów , wymiana pompy olejowej w silniku. No i oczywiście na koniec dobrej jakości olej nie superol czasem.

60

Odp: E 512 spadajace ciśnienie oleju

Miałem podobny problem z ubytkiem oleju. Po rozebraniu na 4 tłoku nie było prawie pierścienia olejowego. Podąłem decyzje że wymienię pierścienie i poczekam. Efekt był taki że nie potrzebne są dalsze remonty oleju prawie nie pożera. Proponuję w miarę możliwości sprawdzenie ciśnienia na tłokach a następnie zdjęcie głowic i sprawdzenie progów na tulejach. Ciśnienie oleju może mieć kilka powodów: słaba pompa, wytarte panewki, uszkodzony zawór regulatora ciśnienia .