Nie wiem jak to policzyłeś ale dużo za mało.
Silnik w 1614 i pokrewnych to DS Martin Z8602.12. ma on 118KW (566Nm) i konsumpcję 235g/KWh. Przy wadze ropy równej 0.85kg/dm³ zużycie paliwa dla mocy nominalnej wychodzi 32,6l.
T359E ma 125KW (525Nm) i zakładając tą samą konsumpcję to mamy już o 3l więcej .
Oczywiście że na pełnej mocy mało się pracuje.
Oczywistym jest też fakt, że T359e to zmodernizowany i turbodoładowany S359m, który słynął z małej elastyczności, słabościach przyniższych obrotach i dużym apetycie. Po tej modernizacji i dołożeniu turbiny silnik ma o wiele lepszą charaktrrystyke, więc może jak jednostka dość zdrowa możnaby pokombinować.
Dla porównania wyniki mają podobne do 6vd. 125KW (660Nm), 218g/KWh daje 32l. Producent też podaje maksymalną konsumpcję na poziomie 245g/KWh co daje już co daje już 36l.
Lepiej być nie może, co będzie się okaże....