Temat: alternator
Jak wiadomo alternator powinien ładować na wolnych obrotach, natomiast w moim przypadku kontrolka gaśnie dopiero przy wyższych obrotach.Szczotki sprawdzałem i są dobre,gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » alternator
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak wiadomo alternator powinien ładować na wolnych obrotach, natomiast w moim przypadku kontrolka gaśnie dopiero przy wyższych obrotach.Szczotki sprawdzałem i są dobre,gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?
diody może masz popalone albo opadł ci na łożyskoach i podczas małych obrtów ma zwarcie a na wysokich łapie mniej wiecej poziom i ładuje
cheba będę musiał go wymontować i do elektryka
Ja mam to sam ale w 303 na wolnych obrotach nie ładuję dopiero od 9tyś ładuje.
łał to ty masz 9 tysięcy obrotów w ciągniku:wow: :d to to prawie jak w bolidzie F1 to może na jakie wyścigi pojedziesz :d a swoja droga to jak przy 9 tysiacach zaczyna ładowac to ile masz obrotów na pełnym gazie ??:D:smiley::dance:
Może ma silnik od f1
A musicie zaraz tak chłopaka stresować,o pare tysięce się pomylił i już.
Jeśli jest wszytko dobrze to nie kombinuj u mnie dopiero przy 800ob/min gaśnie a jak go zapale to trzeba przegazować do 1000 aby zgasła kontrolka.
Wychodzi pisanie w biegu;/
Sorka pomyliłem się, zdaża się ale mniejsza o to.
Miało być że od 900ob/min
Alternator najczęściej potrzebuje trochę większych obrotów do wzbudzenia, a później już powinien działać na niskich obrotach. Wyjątek to bardzo dobry alternator i jego regulator, ale to się rzadko zdarza, jeśli kontrolka na wolnych obrotach się nie zapala to jest dobry
no i dziś sie u mnie pojawił problem alternatora...........
a mianowicie ostatnio jechałem z przenica wszystko ok
dzis pale ciągnik kontrolka zgasła i za jakies 2 min sie zapaliła ?? po przegazowaniu do dechy wruciło do normy zapiołem przyczepy i w droge po chwili na wolnych obrotach znów się zaścieciło i dopiero altek ładuje przy 1500obr\min a jak wruciłem do domu przestaqł ładowac wogule co to może byc po sprawdzeniu multimetrem ładowania 0 znaczy na wyjściu jest 24.4 ale zdaje mi się że powinno byc więcej kontrolka nadal świeci
Na początek sprawdź szczotki i bieżnie ja w kombajnie miałem wykruszoną bieżnię grafitową i żarła szczotki węglowe. W serwisie nabili mi mosiężne i założyli szczotki z wiórami miedzianymi i jest dobrze. Jak to nie to , to załóż inny regulator napięcia. To sa podstawowe tematy które tak się objawiają.
Ładowanie powinno wynosić 28-28,3V
szczotki wymieniłem i dalej dupa blada ........ musze od kogoś regulator pożyczyc bo nowy u pantery 65zł
Ja bym sprawdził czy jest dobry alternator a podłączył by go na krótko czyli prosto + na szczotki i wpiąć się w instalacje miernikiem jak powyżej 800 obrotów napięcie będzie rosło to alternator dobry.Przy 1000ob powinno być 28V
Ja bym sprawdził czy jest dobry alternator a podłączył by go na krótko czyli prosto + na szczotki i wpiąć się w instalacje miernikiem jak powyżej 800 obrotów napięcie będzie rosło to alternator dobry.Przy 1000ob powinno być 28V
Ja bym jeszcze dla 100% pewności podłączył alternator bezpośrednio do - oczywiście klema - do obudowy alternatora.
no dobra ale + to które wyjście ze szczotek ?? czy do oby 2 wyjśc sie podpiąc ??
Tylko do szczotek.To znaczy + z aku na szczotki,tyko chwile i na niskich obrotach bo możesz coś popsuć.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Elektronika i elektryka » alternator
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo