21

Odp: CASE 5140 i pochodne

Co racja, to racja. Jednak idąc tropem myślenia, ze używany będzie skarbonką to przyuważ ile nowych się psuje i serwis wypina się ogonem i trzeba płacić. Nie popadajmy w skrajność. Rozmawiałem ze znajomym handlarzem to zawsze polecał mi proste ciągniki, mimo, że sprzedaje mnóstwo wypasionych bryk . Powiedział mądre słowa. ''Wszystko się kiedyś popsuje''
Chodzi mi tylko czy z założenia kupna taniego ciągnika robi się poważny zakup. Zobacz, że samochody ludzie kupują używane i każdy w sumie jeździ, i jakoś to leci. Zależy co kto chce, ale trzeba szukać pozytywów.

22

Odp: CASE 5140 i pochodne

Przede wszystkim kupić taki żeby być w stanie go utrzymać. Mam ruska od nowości już 8 lat, w tym roku robiłem sprzęgło. Koszt naprawy nie był dla mnie żadnym obciążeniem finansowym bo to 500 zł. Podejrzewam że w zachodnim z takim przebiegiem też trzeba było by coś zrobić a cena na pewno była by wyższa a powiedzmy 2 tyś to już ciut dużo. Niech inni mówią co chcą ale ja z ruska w swoim przypadku jestem zadowolony.

E 516 na części
Telefon 695 076 269

23

Odp: CASE 5140 i pochodne

Właśnie do tego zmierzam

24

Odp: CASE 5140 i pochodne

puki co to tylko dokształcam się z wiedzy o maximach bo szykuje się do wymiany uszczelnień i tarczek na półbiegach i rewersie ja kupiłem 3 latka temu 5150 za 50 btutto  a był mx 130 koło mnie za 60 netto  ale nie miałem z kat wziasc tych brakującycej 10

25

Odp: CASE 5140 i pochodne

Rok temu u sąsiada na warsztacie robili właśnie 5150, poszedł tryb od przedniego napędu i opilki zalatwily pompę i uszczelnienia na koszach. Niedaleko mnie stoi 5140, nie wiem jak traktory ale maszyny ma w ładnym stanie

E 516 na części
Telefon 695 076 269

26

Odp: CASE 5140 i pochodne

Mówicie o nowym  hmm ok  tylko Gospodarstwo jest rodziców , ja robię bo lubie  takie głupie hobby ,   kasa jest taka jaka jest max 60 tys nie brutto nie netto  po prostu jest i tyle jak ktoś wyskakuje  że do tego vat to niech sobie trzyma ,  nowy hmm jak już miał być nowy to na pewno nie Ruski  bo co ja nim zrobię ?  bez obrazy ale z tą przyczepą   się zesra  a nie pojedzie ,  czasami się zdarza że w ciągu tygodnia mam  tysiąc ton do przewiezienia i  sory ale MTZ to ja nie widzę wcale ,  a coś większego kupić to już się kasa kręci ponad 250tys   takie żeby to  robiło i nie męczyło ,  gospodarstwo  to jest Hobby  każdy z nas pracuje  a w polu mam zrobić szybko i  bezboleśnie ,  ot moja teoria , 

dla przykładu  tej jesieni   zaczynając około godziny 10 rano  uprawiać  uprawiłem 12ha  w 5 kawałkach  oddalonych od siebie  około 6 Kilometrów ,  do tego odczepiłem agregat  zaciągłem przyczepę z ziarnem wróciłem  zaczepiłem Agregat z siewnikiem  wypiłem kawę , zaczołem siać  i skończyłem to o godzinie 20  , nie zmęczony    ,,,

Dla przykładu  żadnym ursusem zetorem czy nawet ruskim nie dał bym rady  bo najzwyczajniej   by nie ogarną temtu ,,,  tak mi się wydaje

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

27

Odp: CASE 5140 i pochodne

A oglądales deutz fahr serii 6.

https://www.olx.pl/oferta/deutz-fahr-ag … pH4eB.html

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

28

Odp: CASE 5140 i pochodne

Chłopaki mam problem nie działa mi przedni napęd nie włącza go i nie ciągnie co to może być gdzie szukać cewki przedniego napędu

Nie ma to jak FORTSCHRITT

29

Odp: CASE 5140 i pochodne

Sprawdzaj po kolei, od włącznika w kabinie. Potem elektrozawór (za lewym akumulatorem), czy dochodzi prąd, potem warto zamienić miejscami np z drugim stopniem sprzęgła by zobaczyć  czy cewka nie padła. Tutaj trzeba też sprawdzić czy idzie powietrze z butli bo jest tam zabezpieczenie, które mogło przyrdzewieć i  puszcza tylko na hamulce w przyczepie. Następnie czy przewód nie jest dziurawy i ostatni etap to mechanizm załączający.

30

Odp: CASE 5140 i pochodne

aha no i jest jakiś odnośnik bo nie mogłem namierzyć tej cewki by zacząć od podania prądu tam i sprawdzenia czy się mechanicznie nie uszkodził

a do tej cewki jest jakiś dostęp czy trzeba wyjmować baterie i rozkręcać skrzynkę od baterii ?

Nie ma to jak FORTSCHRITT

31

Odp: CASE 5140 i pochodne

Odchylasz cały stopień z akumulatorem i dla wygody dostępu polecam odkręcić dolną część błotnika tylnego mocowaną do dolnych schodków. Komplet 4 elektrozaworów montowany jest na ramie od góry bod podłogą  kabiny. 2 lub 3 powinien być od przedniego napędu ale u mnie były pomieszane bo jeden nie działa.

32

Odp: CASE 5140 i pochodne

a te 4 zawory w rzędzie to one nie są od półbiegów ? tak mi to jakoś dziwnie wygląda na to ale sprawdzę tak jak mówisz

Nie ma to jak FORTSCHRITT

33

Odp: CASE 5140 i pochodne

pierwszy jest od sprzęgła 2 stopień drugi powinien załączać przód 3 to blokady przód tył 4 żółw(półbieg. Jak mówiłem mogą być zamienione kolejności.

34 Ostatnio edytowany przez tomek 323 (2020-04-16 02:37:47)

Odp: CASE 5140 i pochodne

ty a dasz wiare ze od blokady w nim cewka jest z tyłu tam gdzie jest płyta rewersu bo sprawdzaliśmy już ją ale blokada działa

no ale na razie nie robimy przy nim ale na pewno sprawdzę tak jak mówisz

Nie ma to jak FORTSCHRITT

35

Odp: CASE 5140 i pochodne

o jakim ciągniku mowa. ? jak o maxxum 51xx to zawór od przedniego napędu jest pod kabiną od prawej strony za kołem. Ale tu działa to tak że aby rozłączyć napęd musi się pojawić napięcie.

36

Odp: CASE 5140 i pochodne

case 5150 maxxum pro no i by może się zgadzało bo ja na włączniku w obu przewodach bezmiernie mam stały prąd co mnie dość zdziwiło

Nie ma to jak FORTSCHRITT

37

Odp: CASE 5140 i pochodne

A case jak ma napięcia?
Tak jak w new Holland  serii G i pochodne cały blok zasilony "plusem"  a elektrozawory które mają pracować mają podany na drugi zacisk elektrozaworu "masę".
W tym serii G (i chyba w sumie skrzyniach 18x6) ma to na celu weryfikację sprawności elektrozaworów przez komputer.

38

Odp: CASE 5140 i pochodne

tomek 323 napisał/a:

case 5150 maxxum pro no i by może się zgadzało bo ja na włączniku w obu przewodach bezmiernie mam stały prąd co mnie dość zdziwiło

To pewnie włącznik tylko nie pamiętam czy musi być napięcie aby odciąć ciśnienie czy odwrotnie muszę sprawdzić

39

Odp: CASE 5140 i pochodne

po wyjęciu kostki od włącznika dalej na dwóch kablach jest napięcie włącznik sam w sobie raczej działa a no i nie chciała się świecić kontrolka od napędu od dłuższego czasu żarówka sprawna

Nie ma to jak FORTSCHRITT