Odp: Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy
Naprawde rzeby to wyciągnąć i wsadzić zpowrotem trzeba mieć dużą cierpliwość.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ pneumatyczny » Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Naprawde rzeby to wyciągnąć i wsadzić zpowrotem trzeba mieć dużą cierpliwość.
mógłby ktoś podać wymiary paska napedzającego sprężarke, no i przy okazji tego od wentylatora? z góry dzieki
Pasek na sprężarkę spa x 1250 na pompe i alternator spa x 1500.
mam pytanie
ostatnio przestał mi chodzić wysprzęglik(jakby powietrze nie dochodziło) i wspomaganie kierownicy.
czy przyczyną morze być jakiś zawór powietrzny ?? Jeśi tak to który ??
z góry dziekuje.
Nie bardzo cię rozumiem,napisz dokładniej i po kolej.
jaki olej trzeba wlać do wspomagania i gdzie sie jest wlew ??
Ja używam agrol U przekładniowo-hydrauliczny a wlew jest po lewej stronie pod akumulatorem.Trzeba odsunąć aku. i wykręcić nakrętkę na imbus z pokrywy filtra albo całą pokrywę która jest przykręcona na 4 śruby klucz 13.
dzięki
Tomek, chyba z prawej.
Andrzej, w Twoim sprzęcie szwankuje układ wspomagania olejowego - nie instalacja pneumatyczna. Tylko potocznie mówi się, że forszaj wspomagany jest powietrzem.
Widzę po Twoim pierwszym poście w tym temacie, że nie miałeś długoletniego pożycia z 323.
Postaram się nieco rozjaśnić Ci ten temat.
W 323, pompa wspomagania (ta z przodu silnika, przed paskami klinowymi) wspomaga pracę układu kierowniczego, sprzęgła, hamulca nożnego i hamulca(tak jakby synchronizatora)wałka skrzyni biegów. Olej potrzebny do wspomagania jest wspólny ze skrzynią biegów wraz z tylnym mostem i hydrauliką zewnętrzną(kipa)i wewnętrzną (podnośnik). Czy olej jest w tym układzie, wystarczy spojrzeć na przednią ścianę zbiornika oleju (pod prawym akumulatorem). Między dwiema rurkami metalowymi wstawiony jest igelit (to znaczy, powinien tam być przewód igelitowy). Na nim widać stan oleju, jest poza tym przetłoczenie na ściance zbiornika, pokazujące stan oleju (wg. mnie minimum). Oleju ma być nie mniej niż. Powiedzmy, że olej jest. Popatrz na pompę wspomagania (tą z przodu silnika), szczególnie na jej wałek napędowy. Czy nie ma przecieku w tym miejscu lub się nie "poci". Sprawdź wszystkie połączenia śrubowe na rurkach jakie dochodzą do tej pompy. Jak jest sucho, odkręć dekielek filtra wspomagania, który znajduje się przed przednią ścianą zbiornika oleju, przed prawym akumulatorem, przykręconym na sześć czy osiem śrubek 6 mm. Jak jest filtr, to go wyjmij - przy zdychającej pompie wspomagania na jakiś czas pomoże. Jak filtru tam nie ma, to pozostał Ci do sprawdzenia jeszcze jeden element, który jest bardzo dokładnie opisany w innym temacie. Powodzenia !
Jaki to element i jak odpowietrzyć pompę ?? Siedzę przy nim drugi dzień i nie wiem co się zepsuło. Fortschritta mam 2 tygodnie
Masz ten element na zdjęciu Amiga
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=33&p=8
Znajduje się przy prawej przedniej nodze kabiny. Pompa powinna odpowietrzyć się sama, skoro w niej jest olej. Siedzieć możesz przy nim i dwa tygodnie. Przy nim trzeba działać - nie siedzieć. Pochwal się, co przez te dwa dni zrobiłeś. Może inaczej - co sprawdziłeś ?
Pompę wspomagania odpowietrza się najlepiej we dwóch jeden zapala ciągnik a drugi luzuje przewód za pompą czyli ciśnieniowy.Poluzować trzeba gdzieś z parę obrotów żeby powietrze miało swobodny odpływ jak zacznie lecieć olej to zakręcić wąż i wspomaganie musi działać a jeśli nie działa to w tym miejscu trzeba podpiąć zegar ciśnieniowy jak będzie na skręconych kołach 100-120atm to masz bardzo dobrą pompę jak będzie 75-90 to już słaba jak będzie poniżej 70 to trzeba myśleć o wymianie.A jak będzie wysokie ciśnie za orbitrolem to już inna bajka.
Rura doprowadzająca olej ze zbiornika do pompy jest łączona na ok. środku swojej drogi wężem gumowym, wystarczy trochę pościskać ten wąż ręką podczas pracy silnika na wolnych obrotach i też to pomaga, gdy pompa nie może zassać samoczynnie oleju.
Panowie nie wiem czy pisze w dobrym wątku ale mam pytanie. co trzeba wlać do zbiorniczka który jest koło butli z powietrzem w zt300 ? U mnie jest pusty ten zbiornik i nie wiem czego tam trzeba nalać na pierwszą myśl przyszedł mi płyn hamulcowy ale przeciesz on jest z drugiej strony. Proszę o pomoc. :hmmm: :gun: :walka:
Tam sie wlewa płyn ktory sprawia ze powietrze a raczej woda bo przeciez sie skrapla aby nie zamarzlo w zimie. wlewasz do zbiorniczka naciskasz z gory i plyn poszedl do butli.
wlewasz tam denaturat ale w zimie jeśli ciągnik urzywasz
no wlasnie akurat jak pisale za cholere nie moglem sobi eprzypomniec co to bylo. skleroza czy co? dzieki za poprawke
Witam wszystkich robiłem w 323 hamulce i po jesiennych pracach, kiedy po padły obydwa cylinderki tylne pozakładałem nowe i okazało się ze nie idzie powietrze na przyczepy chłopaki, jaki może być tego powód proszę o podpowiedz lub, na co zwrócić szczególna uwagę za pomoc z góry bardzo dziękuje.
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 13 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ pneumatyczny » Instalcja pneumatyczna Forszaja szczególy
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo