461

Odp: Sprzegło 323A

włączam żółwia i ciągnik zwalnia i za chwileczkę znowu wraca na pierwotną prędkość a światełka od klawiszy święcą się tak jak bym miał włączony wzmacniacz.
co jest pochrzanione? gdzie doregulować?

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

462

Odp: Sprzegło 323A

Puszcza Ci silownik powietrzny od drugiego stopnia. Albo elektrozawor. ...cos w tym stylu.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

463

Odp: Sprzegło 323A

elektrozawór, miałeś rację.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

464

Odp: Sprzegło 323A

Panowie włączam sie do tematu sprzęgło a właściwie wystrzelił na ktoś na na handel od 323

465

Odp: Sprzegło 323A

Ale co padło? Całe sprzęgło?

466 Ostatnio edytowany przez patefoniq (2024-06-08 15:02:50)

Odp: Sprzegło 323A

Z wypowiedzi zrozumiałem, że wysprzęglik.

Podłączam się do tematu. Mam problem, że uszczelki lecą dosłownie co kilka hektarów. Czy jest jakiś sposób na zmianę tego ustrojstwa? Ja nie mogę pola na raz zaorać, bo ciągle pada wysprzęglik, znaczy się uszczelki w nim.

Mechanik mówi, że to normalne, bo sprzęgło jest za mocne i pod wpływem dużej pracy to się może dziać. Serio nie ma metody permanentnej, aby tę wadę usunąć? Taka "krowa" i takie problemy? sad

PS
Co trzeba naprawić, jeżeli napęd na przód się samoczynnie nie załącza? Mechanik każe mi jeździć na załączonym na stałe 4x4 pod obciążeniem. Można tak, czy się coś uszkodzi?

Silnik jest od Autosana (SW400 -- 6CT107).

pozdrawiam
patefoniQ

467

Odp: Sprzegło 323A

Spokojnie i nie nerwowo. Nowy wysprzęglik kosztuje od kilkudziesięciu do kilkuset zł. Twój wybór.
Jeśli chodzi o przystawkę, to wałki są zużyte i wymagają wymiany.
Moim zdaniem powinieneś podziękować swojemu mechanikowi za współpracę, bo jego rady przyczyniają się do powstawania i powielania negatywnych opinii na temat Fortschrittów.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

468

Odp: Sprzegło 323A

MAREKPE napisał/a:

Spokojnie i nie nerwowo.

Nie chciałem zabrzmieć bucowato, jestem po prostu już bezradny.

MAREKPE napisał/a:

Moim zdaniem powinieneś podziękować swojemu mechanikowi za współpracę, bo jego rady przyczyniają się do powstawania i powielania negatywnych opinii na temat Fortschrittów.

Tylko skąd wziąć dobrego? Panowie z serwisu IFA już się tym nie zajmują. Może znacie kogoś w centralnej Polsce i możecie polecić?

pozdrawiam
patefoniQ

469

Odp: Sprzegło 323A

patefoniq napisał/a:

Panowie z serwisu IFA już się tym nie zajmują. Może znacie kogoś w centralnej Polsce i możecie polecić?

Jetem pewien, że jak pogadasz z PiotrK to Ci zregeneruje wysprzęglik i będzie jak nowy i jeszcze doradzi jak ustawić sprzęgło, żeby wszystko działało całe lata. Ewentualnie sprzeda Ci nowy lub podpowie gdzie taki kupić.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

470

Odp: Sprzegło 323A

Tylko z Piotrem musisz uzbroić się w cierpliwość. Sam wysprzegnik jest banalny
Jak niema rys to kwestia kawałka gumy...

Nie wiem jak mechanik może tego nie ogarniać.
Mój ma już 13 lat. Bez gumy ochronnej daje radę... Raz na rok spuszczam odrobinę płynu bo jest brudny i ogień ????????????

471

Odp: Sprzegło 323A

Patefoniq, skąd ta ksywa ? Ciężko trafić na klawiaturze. Centralna Polska, czyli skąd ? Podjadę - naprawię.

472 Ostatnio edytowany przez patefoniq (2024-08-03 11:46:32)

Odp: Sprzegło 323A

Cześć,

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, jakoś nie przychodzą mi powiadomienia, pomimo obserwacji wątku. Kupiłem nowy wysprzęglik i nową pompkę wysprzęglika. Znalazł się ktoś, kto się zlitował i mi to wymienił. Sprzęgło działa ok.

sławek 42 napisał/a:

Patefoniq, skąd ta ksywa ? Ciężko trafić na klawiaturze.

Stare dzieje, jeszcze z młodości, gdy grałem w RPG. Był koleś o ksywie adapter, a ja nie chciałem być patefon.

sławek 42 napisał/a:

Centralna Polska, czyli skąd ? Podjadę - naprawię.

Tuszyn/Czarnocin.
Jeśli umiesz też inne rzeczy zrobić, to chętnie skorzystam:

  • chyba nie działa mi turbina -- nie słychać jej i trochę brakuje mu mocy (silnik to sw400/6ct107). Do przerobienia chyba cały kolektor, bo są tam jakieś miękkie gumy;

  • jest z tyłu takie oddzielne gniazdo niby dedykowane pod niemieckie/francuskie przyczepy (tuż pod tą małą szybką z tyłu), gdy wciskam hamulec, kapie z tego olej i całe wieszaki mam upaprane. Jeden mechanik powiedział, że tak ma być i aby się tego pozbyć, trzeba zrobić jakiś specjalny/magiczny powrót;

  • poprzedni właściciel zrobił powrót paliwa do zbiornika poprzez demontaż pływaka i w to miejsce "wtykając" wężyk. Nie wiem teraz, ile jest paliwa i chciałbym to okręcić, bo mierzenie patykiem, to trochę słabe jest. Mam kupiony oryginalny nowy pływak, trzeba tylko powrót ogarnąć inaczej;

  • Do przejrzenia jest pompa i rozdzielacz (pytałem już w "Kanzasie" i mają dostępne od ręki zestawy naprawcze do rozdzielacza oraz pojedyncze sekcje). Niby pompa jest nowa, ale nie jest oryginalna (o ile się nie mylę, to jest jakaś "pięćdziesiątka"). Nie podnosi tak, jak wg mnie powinien. Mechanik, który mi to regenerował, stwierdził, że nie założy nowego rozdzielacza, bo pompa pęknie, jeżeli się nie umie używać podnośnika i dzięki temu, że obecny rozdzielacz jest nieszczelny to pompa przeżyje -- nie wiem, co to znaczy, że "nie umie się używać podnośnika", ale uwierzyłem, gdyż nie jestem mechanikiem;

  • Mam założony obrotomierz, ale co chwila w trakcie jazdy gaśnie, po czym po czasie się włącza i znowu wyłącza i tak przez całą pracę -- wydaje mi się, że jest cyfrowy, nie analogowy, ponieważ kiedy działa, to obroty pokazuje skokowo, a nie płynnie;

  • Nie jestem przekonany, czy mi poprawnie działa wspomaganie hamulca. O ile się nie mylę, to po naciśnięciu powinienem słyszeć spust powietrza (jak w TIR-ach), a tego nie ma, to samo ręczny. W trakcie jazdy jednak słyszę, jak się powietrze spuszcza, co jakiś czas;

Opisuję te wszystkie rzeczy, tak jak mi się wydaje, że powinny być. Jestem techniczny (siedzę od 100 lat w IT), ale nie jestem mechanikiem i nie znam konstrukcji. Jakieś tam proste podstawy mam, tak jak i rozumienie, gdy ktoś mi wyjaśni.

pozdrawiam
patefoniQ

473

Odp: Sprzegło 323A

W temacie pompy.
Jeśli nie oryginał to prawdopodobnie od MTZ.
Nie wiem czemu miało by rozerwać pompę...
Jeśli przepływy rozdzielacza pokrywają się z jej wydatkiem. Od tego jest zawór ciśnieniowy by nie było takich zdarzeń.
Jestem ciekaw jakiej jakości te sekcje....
Zestawy naprawcze? Jeżeli są tam tylko gumki to zmniejszysz wycieczki i nic więcej.
Elementy odpowiedzialne za kierunek przepływu oleju nie mają żadnych gum. Tam jest goły metal. Jak się wytrze trzeba wyrzucić.