Ku*****a!!!!! nic nie rozkręcaj po prostu przykręć manometr do rurki i będziesz wiedział czy mikropompka do doopy!
jak już odkręćiłeś cały tył to trąba jesteś!
wymiana uszczelek pierścieni i hamulców to też prosta sprawa tylko aby się do tego dobrać to człowiek cały dzień dłubie.
manometr podłącz najpierw pod górną rurkę i w kabinie włącz wałek dzieki temu skierujesz ciśnienie do manometru i będziesz wiedział czy mikropompka do doopy, następnie podłącz manometr tak aby olej dalej przepływał do korpusu Wom (czyli tam gdzie miał iść pierwotnie) przez trójnik dzięki temu jeżeli ciśnienie będzie niższe będziesz wiedział że uszczelki przepuszczają wymiana uszczelek jeżeli masz już kosz WOM na stole to minuta roboty. Aby dobrać się do hamulca musisz zdjąć z osi kosza ten bęben w którym są tarczki za nim w obudowie (tej którą widzisz z tyłu ciągnika) są 4 jakby sworznie one są wypychane przez olej i zatrzymują ten bęben.
co do zębatek z mikropompki to robota na godzine ale nie ma gwarancji ze bedzie działać u mnie nowe bebechy do mikropompki czyli 2zębatki i dekielek to wydatek 70zł. albo jedziesz ze starymi do tokarza po nowe tulejki wydatek 25zł. robiąc taką bymianę ma 2 nowe uszczelki mosiężne z 4 w mikropompce.
Aby wymienić te zębatki
spuszczasz olej
odkręcasz pokrywę na skrzyni biegów która znajduje się pod pedałami hamulców, pokrywa chyba na 8 śrubek na klucz 19
wkładasz tam łapę i kierujesz dłoń w górny prawy róg tego okna i dalej kierujesz dłoń w kierunku skrzyni pośredniej po 20 centymetrach dotkniesz mokrej cipki (żartuje ) dotkniesz mikropompki jest to płaskie wybrzuszenie od strony skrzyni pośredniej z 2 centralnie otworami średnicy2cm w których będą wystawały na jakieś 2 mm ośki zębatek obie ośki i otwory są pionowo nad sobą tzn mikropompka ma mionową orientację. ten element z tymi otworami w których umieszczone są na tulejkach zębatki to dekielek mikropompki który cie interesuje jest on przykręcony chyba 5 śrubkami na klucz 10, przygotuj sobie kilka kluczy małych, poligon, oczko, fajka jest tam mało miejsca jak odkręcisz to możliwe że trzeba będzie pobijakiem w ten dekiel aby się odkleił, ściągasz dekiel i tylko dekiel później dolną i górną zębatkę. Składasz odwrotnie i tu uwaga nie jest to prostsze niż rozkręcanie mało miejsca a dużo siły trzeba zapodać a więc siła słonia zręczność małpy, i to wszysko
tu masz zdjęcia kasza WOM i opis jakie powinno być ciśnienie i jak podłączyć manometr
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=949
a tu masz zdjęcie mikropompki ze sklepu w grene to co widzisz jest przykręcone do pokrywy skrzyni z przodu to co cie interesuje to dupka widać krawędź dekielka
http://www.sklep-grene.pl/product_info. … ntent=9574
jeżeli napęd nie działa to u mnie padł kiedyś ten bloczek z linką który przykręcasz na sprzęgło. może to to...Powodzenia
i jeszcze jedno jak będziesz sprawdzał Wom to weź dużego łoma i zaprzyj się solidnie tak aż wałek zacznie go skrobać jak się od tego nie zatrzyma to jest ok. musisz się tak zaprzeć jak byś w kiblu po zjedzeniu kilograma czekolady siedział. ja opierałem łom jednym koncem o wieszak a drugi w ręach unosiłem do góry, dopiero jak się wiury sypały z łoma to byłem pewien że jest ok każda inna opcja to klops.
najśmieszniejsze jest jeszcze to że wałek wom może nie działać od źle ustawionej przesuwki ostatnio to przerabiał Leon890 i ja z kumplem. efekt defektu jest taki że na lekkich obrotach chodzi na większych się zatrzymuje jak to Leon rzeczowo ujął "wytrybia" napęd Womu.
powodzenia
Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]