301 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2009-10-20 19:28:51)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja sie przyznam że miałem to samo na polskich uszczelkach. Powód? Po jednej tulei w każdym bloczku jest poniżej linii "horyzontu".. minimalnie (0,02mm) ale jest (powinno być 0,08-0,12mm powyżej). Po ostatnim wydmuchiwaniu wody po rozgrzaniu wziąłęm od PiotraK te grubsze uszczelki, przy okazji splanował i zregenerował mi głowice i dokręciłem to precyzyjnie (od 60Nm wszystkie a potem po 10Nm każdą szpilkę i od początku - tak do 210Nm dojechałem -do maxa mojego klucza). Zrobił od tamtej pory 150 Mth i póki co spokój ale wiem że wymiana tulei mnie wkrótce czeka.. tym bardziej że już olej trochę bierze. Zresztą sam Piotr stwierdził że najgrubsza uszczelka tego nie zniweluje... kto wie może w tą zimę się szarpnę na wymianę wink

302

Odp: Uszczelka pod głowicą

Miałem tak  samo ją ty na wiosnę uszczelka na jesień uszczelka i tak co roku teraz na jesień uszczelka zawsze miałem takie czarne te uszczelki kupowane w koszalinie a teraz kupiłem od piotra szarą dokręciłem według zaleceń piotra kluczem dynanometrycznym narazie jest dobrze odpukać nie sądzi myślę że to było to że się doksęca na oko a wiadomo że w oko to można zarobić

303

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jurek zacznijmy od tego że budowa tych silników jest prosta jak budowa cepa. Każdy myśli że potrafi je naprawiać. Byłem u PiotraK w warsztacie posłuchałem zobaczyłem.... może prosty jak budowa cepa ale na każdym kroku czai się niespodzianka,  drobny szczegół, pierdółka której pominięcie daje efekty takie że robimy wszystko odnowa. No i co tu dużo mówić mamy maszyny używane, często jesteśmy 3-4 właścicielem. Nikt nie wie jak były one naprawiane wcześniej, jakich części używano....

304

Odp: Uszczelka pod głowicą

To większość z nas kupuje wadliwe uszczelki ,tuleje, szlifiernie zle planują głowice ,a głowice pękaią miedzy zaworami i na koniec zle składamy.Myslę ze to za dużo jest tych nie jasności w tym silniku  ,mam 4inne i jakoś niema takich problemów. Czy zdarzyło się komuś na 5lat pracy silnika ify  nie wymieniać uszczelki lub tuleji, zakładam ze forszaj pracuje na co najmniej na 40ha?

305

Odp: Uszczelka pod głowicą

To się zdziwisz my w swoim  zt 300 i później po liftingu przeróbka na 303 nie robiliśmy nic przez 11 lat tylko olej paliwo lekko nie miał 50 ha obrabiał większość  bez napędu latał tylko gwizdał i gwiżdże do dziś  tylko ze ma do pomocy 323 i tam tez sie nic narazie nie dzieje

306

Odp: Uszczelka pod głowicą

Masz rację ? zdziwiłem się , bo 2posty wcześniej pisałeś co innego.

307

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja w swoich sprzętach mam 4 silniki ifki i tylko w jednym uszczelkę wywalało, po wymianie półbloczy mam spokój, ciągniki robią po 300mtg.

308 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-10-23 20:01:14)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Osobiście uważam, że silniki te, przy uwzględnieniu ich wszystkich zalet i wad, są konstrukcjami bardzo udanymi, niezbyt drogimi w naprawach (w porównaniu do innych, zwłaszcza nowszych), bardzo ekonomicznymi (tu ukłony dla Man’a) i niezawodnymi, a świadczy o tym chociażby fakt, że wykorzystywane one były we wszystkich możliwych maszynach począwszy od kutrów i łodzi, przez lokomotywy, różnego typu agregaty, dźwigi, koparki, walce, równiarki, samochody, traktory, kombajny na różnego typu maszynach budowlanych i bojowych kończąc. Pracowały one i zresztą nadal pracują praktycznie na wszystkich stronach świata. Ich budowa jest prosta ale jak tu wspomniano również podchwytliwa. Konstrukcja tego silnika celowo jest taka jaka jest, aby poważniejsze naprawy czy remonty można było przeprowadzić w terenie, a nawet i w polu. Trzeba tylko wiedzieć jak, i za pomocą czego, i tu już niestety pojawiają się problemy, bo żaden mechanik „wychowany” na Ursusie czy Leylandzie sobie z tym nie poradzi, bo jak napisał Krzysiek, „na każdym kroku czai się niespodzianka”. Jak o niego dobrze zadbasz, to pochodzi Ci on nawet i 15 lat bez poważniejszych awarii, tylko musisz chcieć i wiedzieć jak.

Jako ciekawostkę, uzupełniając post Sławka, powiem, że ten sam silnik IFY, w wersji chłodzonej powietrzem SRL, podobnie jak T25, również nie ma żadnych uszczelnień pod głowicami i sprawuje się bardzo dobrze.

A teraz Jurku, zanim zaczniesz szerzej szerzyć te powszechne herezje, co by te silniki miały wiele wad i ogólnie były kiepskie, głęboko się zadumaj i odpowiedz sobie i nam tu na dwa, może jedne z najważniejszych pytań na tym zacnym forum:
1) Dlaczego przygody, podobne do Twoich z tymi silnikami, dzieją się głównie rolnikom i małym firmom, niekoniecznie w traktorach i kombajnach?
2) Dlaczego, paradoksalnie to właśnie u nich, stosunkowo najrzadziej, silniki te ulegają zatarciu z powodu założenia złego wkładu filtra oleju?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

309

Odp: Uszczelka pod głowicą

PiotrzeK czy nieprawdo jest ze uszczelki wywala czy tuleje pękają i glowice pomiędzy zaworami ? a jeżeli chodzi o herezje to ja tylko wyraziłem swoje  zdanie.

310 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-10-23 21:23:06)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Owszem, uszczelki wywala, ale dlaczego - pytanie nr 1, tuleje pękają - pytanie nr 1, głowice pękają między zaworami, ale jest to tu prawie normalne i dopóki nie pękną gniazda zaworowe (co dzieje się bardzo rzadko - pytanie nr 1), w żaden sposób nie wpływa to na pracę silnika. Większość głowic obecnie ma te pęknięcia.
Wiem, że wyraziłeś swoje zdanie i ubolewam niezmiernie nad tym że, zdanie takie ma wiele osób. Jest to bardzo krzywdzące dla IFY, bo są to naprawdę dobre silniki.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

311

Odp: Uszczelka pod głowicą

Dziwna sprawa, ubywa wody z chłodnicy, jak otwiera sie korek od chłodnicy zdarza sie ze daje cisnienie, pod pokrywa klawiatury pełno wody z olejem, ale w misce olejowej tylko olej? dziwne. ściągnełem głowice okazuje sie ze poszła uszczelka pełno wody na tłoku 1 i 2, kupiłem od razu obie uszczelki wymieniłem, zalałem nowy olej, jutro jadę w pole ciekawe czy bedzie juz działac. Tylko dziwi mnie to dlaczego woda nie poszła do miski olejowej ? w tłumik tez nie wyrzucało wody. po uszczelce było widac ewidentnie ze puszczło z kanału wodnego na cylindry.

312

Odp: Uszczelka pod głowicą

Głowice splanowałes przed złożeniem,bo tak sobie to ona wody nie puściła.

313

Odp: Uszczelka pod głowicą

jak woda była w klawiaturze to i w misce na 100% tylko w małej ilości i nie spostrzegłeś

314

Odp: Uszczelka pod głowicą

Możliwe że była i w misce, głowic nie planowałem, wymieniłem tylko uszczelki. Dziś 3ha z gruberem i jak na razie wszystko jest ok.

315

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jeśli głowica nie miała wgnieceń od tulei to powinno wytrzymać choć jak raz puściło to pewnie puści i drugi.

316

Odp: Uszczelka pod głowicą

Koledzy - zauważyłem dziś, że pomiędzy głowicami po bloku pociekła woda. Teraz jest sucho, tylko widać rudy ślad po wodzie. W chłodnicy nie ubyło za dużo. Czy tak objawia się uszkodzona uszczelka pod głowicą?( silnik w E512) Pod korkiem wlewu oleju nie widać śladów wody. W misie też nie.

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

317

Odp: Uszczelka pod głowicą

Masz ślad to powinieneś widzieć gdzie wypływa. W głowicach są jeszcze broki, może któryś przegnił jak jeździsz na wodzie w ukł. chłodzenia.

318

Odp: Uszczelka pod głowicą

No właśnie nie za bardzo widać gdzie wypływa. Jutro go odpalę i rozgrzeje może wtedy będzie coś widać.

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

319

Odp: Uszczelka pod głowicą

witam serdecznie :beer: zabrałem sie za naprawę swojego Forsza. Do zrobienia miałem wymianę uszczelki pod głowicą.
http://img232.imageshack.us/img232/2299/zdjcie2841.jpg

Uploaded with ImageShack.us

pierwsze zaskoczenie było przy sciąganiu pokryw klawiatury, jedna jest z ciężkiego metalu, chyba żeliwo a druga z aluminium....  :nie_wiem:
Akurat to nie ma większego znaczenia. Głowice po ściągnięciu także się różnią :

http://img28.imageshack.us/img28/181/zdjcie2864.jpghttp://img828.imageshack.us/img828/3523/zdjcie2856.jpg


miałem się pytać o te pęknięcia pomiędzy zaworami, ale znalazłem post Piotra K i już wiem, że to nie jest groźne. Ciekawe jest,że ktoś założył jakieś inne uszczelki, o jedna dziurę jest w nich za dużo, wykuty jest na nich napis ARMAFILT  :
http://img89.imageshack.us/img89/8924/zdjcie2852.jpg

Ja kupiłem zestaw wszystkich uszczelek do silnika w Pankowie na wiosnę. Zaskoczył mnie też luz na jednym zaworze, tak na oko to ma z 2mm  :wow:
http://img813.imageshack.us/img813/6794/zdjcie2843.jpg

przy okazji zmiany uszczelki mam zamiar wymienić pierścienie, więc ściągnąłem pół bloki.
http://img98.imageshack.us/img98/4729/zdjcie2877o.jpg

Tłoki mają różne oznaczenia, pierwszy-  119,895 II 8D std ; drugi- II 1C std ; trzeci- II 1D std ; czwarty- II 1C std; czy są to różne tłoki? bo czce kupić pierścienie i nie wiem za bardzo jakie oznaczenia są potrzebne. Dzwoniłem do Pana Macieja K w sprawie regeneracji pomp i wtrysków, może dzisiaj wyślę. mam do zrobienia jeszcze uszczelnienia pompek hamulca i sprzęgła, przeróbka skrętu, wymiana paru węży, termostatu i kosmetyka. padł mi sterownik termiczny do wentylatora, jest na allegro za 80PLN, jak to u was Panowie jest ? działa on czy na samym termostacie jeździcie ? nie zawracam więcej gitary.....
Pozdrawiam i dobranoc
  :pa:

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

320

Odp: Uszczelka pod głowicą

W sprawie tego sterownika to u mnie nie działa. w tym momencie muszę podziękować Piotrowi za pomoc. Byłem przerażony jak mi padł, bo ciągnik miałem od niedawna a silnik się grzał. Późnym wieczorem zadzwoniłem do Piotra i mi wszystko wytłumaczył. Teraz jeżdżę na z wiatrakiem na stałe jak w 360 i jest dobrze

Rolnik z powołania:-)