Jurku, z całym szacunkiem dla Ciebie, ale czytałem kilka razy to co napisałeś i nie bardzo wiem o co Ci dokładnie chodzi i wydaje mi się, że Ty sam niezbyt dokładnie czytasz, to co piszą inni. Nieraz sam sobie w jednym poście zaprzeczasz. Od jakiegoś czasu próbujesz tu wszystkim wmówić, że ten silniki jest byle jaki itd.. Narzekasz na przestarzałą konstrukcje i chciałbyś mieć coś na miarę XXI wieku, ale sam (jak wynika z opisu) nic wiele nowszego od ZT nie masz, więc dlaczego nie narzekasz na swoje pozostałe maszyny i ich podzespoły, które są tak samo przestarzałe jak ten nieszczęsny silnik IFY, który jak widać, dał Ci nieźle w kość. Kup sobie coś faktycznie na miarę tego XXI wieku, czyli nic starszego niż powiedzmy 10 lat, albo najlepiej jakieś nówki, ale nie takie za 100 tys. zł, tylko takie po 300 – 500 tys. zł i wtedy podziel się spostrzeżeniami. Tylko nie zapomnij o obowiązkowym serwisowaniu tego sprzętu! Nie muszę chyba Ci pisać, że sama wymiana olejów, filtrów, płynów i np. pasów w jednej takiej maszynie kosztować Cię może nawet więcej niż cały Fortschritt w bardzo dobrym stanie albo i dwa, jak dobrze poszukasz!
jurek4 napisał/a:… Nic dziwnego ze konstrukcja silnika ify pamięta hitlera i w zasadzie od tamtych lat do końca produkcji tego silnika nic nie było zmienione poza niewielką kosmetyką głowicy,sam żeś o tym pisał...
Nic takiego nigdy nie napisałem. Te silniki, z czasów wojny są już tylko w muzeach i u niezwykłych zapaleńców. W nowym roku, nawet jeden taki dostanę do remontu. Ostatnie wersje silnika 4VD niewiele mają już wspólnego z tamtymi silnikami i wystarczyłoby abyś tylko bardziej uważnie przejrzał to zacne forum, a dowiesz się o nim znacznie więcej i mam nadzieję, że zmienisz zdanie. Zobacz chociażby tu - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 123#p11123 , a o jego historii dowiesz się o wiele więcej niż przypuszczasz. Co więcej, powiem Ci, że najnowszej wersji tego silnika, sam jeszcze w Polsce nie widziałem, i wątpię abyś i Ty widział coś takiego.
jurek4 napisał/a:… Każdy silnik czy maszyna pozostawiona sama sobie i nie modernizowana później czy wcześniej musi przejść do lamusa i tak w tym przypadku stało się z silnikiem ify ….
A co tu jeszcze modernizować? Nie należy poprawiać tego co dobre, bo można przedobrzyć. O.K., załóżmy że silnik ten zgodnie z trendami lat późniejszych poddanoby modernizacji, i co? Co by zmieniono po MAN’ie? W samym korpusie silnika, poza jakąś małą kosmetyką, pewnie nic, bo nic szczególnie lepszego jeszcze nie wymyślono i nie w tym kierunku poszedł rozwój silników. Zmienionoby układ zasilania paliwem i powietrzem, czyli dodanoby zapewne magiczne turbo (tu trzebaby zaingerować również w głowice), zmienionoby pompę wtryskową i wtryskiwacze albo w ogóle zastosowanoby jakiś układ pompowtryskiwaczy, do tego doszłaby recyrkulacja spalin i odpowiednie katalizatory, bo tego wymagają normy ekologiczne, itd., oraz cała elektronika do tego niezbędna. Obecnie może zastanawianoby się nad zasilaniem w systemie Common Rail.
Dalej zakładamy, że kupujesz ciągnik z tak zmodernizowanym silnikiem i on Ci pada. Nie koniecznie z Twojej winy, bo np. zalewasz silnik lipnym olejem, do zbiornika wlewasz lipne paliwo, a do tego jeszcze przecież zalejesz go wodą - bo tak będzie taniej, do tego jakaś nieszczelność w układzie zasilania powietrzem i co…?. Po chwili pracy, sama naprawa układu zasilania paliwem kosztuje Cię tyle co dobre autko osobowe, a gdzie reszta? To jest właśnie cena nowoczesności. Zawsze coś będzie kosztem czegoś i bardzo łatwo się przeliczyć. Zwłaszcza teraz, w dobie różnych dopłat UE, nie jeden już tak się sparzył.
jurek4 napisał/a:…z silnikiem ify to nie niewiedza mechaników doprowadziła go do tego miejsca co jest....
Tego również nie napisał. Fakt, mechanicy nie mieli z tym zbyt wiele wspólnego, ale też i nie rynek. Tu odegrała główną rolę polityka. Mechanicy, o których pisałem, doprowadzili do tego, że silniki te mają właśnie taką opinię jak Twoja.
jurek4 napisał/a:… Wspomniałeś że teraz ktoś wraca do silnika ify (hobbyści) wskaz chociaż jedną firmę która w obecnej chwil produkuje samochody czy ciągniki ze wspomnianym silnikiem ? ....
Znowu nie czytałeś uważnie. Nie pisałem o firmach produkujących samochody czy inne maszyny, ale o osobach i firmach pracujących z nimi. Tu zerknij do tego co pisał Fenol wyżej. Silniki te nie pracują tylko w traktorach i kombajnach. Jeszcze kilka/kilkanaście lat temu marka Fortschritt była u nas prawie nie znana. Największą robotę te silniki odwalają obecnie w budowlance i drogówce, i to na pierwszym froncie!
jurek4 napisał/a:…Ponadto trochę rozumiem cię Piotrze dlaczego tak zachwalasz ten silnik tylko odpowiedz mi na pytanie dlaczego tak drogo cenisz remont kapitalny (przecież części są tanie i robocizna nie wiadomo ile nie kosztuje...
No nie żartuj. Po pierwsze, malucha też kupisz za 3 – 4 stówki, ale jak będziesz chciał go wyremontować, to nawet i 2000zł. może Ci nie wystarczyć. Po drugie, jak kupujesz jakąś część do np. osobówki, to idziesz do sklepu, a tam sprzedawca pyta się Ciebie, np. tak: „Jakiego producenta tą konkretną część Pan sobie życzy? Producenta A za 100zł, czy producenta B za 500zł.” Oczywiście w parze z ceną idzie i jakość. Jeśli chodzi o części IFA/Fortschritt, w sklepach nie uświadczysz już niestety takiego wyboru. Mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli. Powiedz jeszcze tylko, co dla Ciebie w ogóle oznacza termin „remont kapitalny”?
jurek4 napisał/a:… Dla mnie silnik ify czy leylanda jest bez znaczenia to nie jest moje hobby,silnik w ciągniku ma być ekonomiczny i chodzić jak dzwon! ja jestem rolnikiem a nie mechanikiem mam zrobić robotę i leżeć do góry brzuchem a nie bebrać się w remontach …
No właśnie, to dlaczego tak nie robisz?
jurek4 napisał/a:… Ponadto nic nie stało na drodze żeby zmodernizować ten silnik, mamy 21 wiek i my rolnicy jak będziemy stać w miejscu to czeka nasz to samo co ife !…
Jeszcze raz, spróbuję Cię uświadomić, że każda modernizacja tego silnika związana byłaby ze znacznym skomplikowaniem jego budowy. Chodzi tu o turbo, zasilanie paliwem, recylkulacja spalin, katalizatory itd., itd., oraz cała elektryka i elektronika z tym związana. Skoro teraz uważasz, że remont tego silnika jest drogi, to co powiedziałbyś gdyby przyszło Ci remontować ten silnik, zmodernizowany na miarę, jak to napisałeś, XXI-go wieku? Za regenerację/wymianę samych wtryskiwaczy czy pompowtryskiwaczy zapłaciłbyś tyle samo albo i nawet więcej, niż za całą kapitalkę tego silnika obecnie. Inna sprawa to to, że dalej nie wiemy, co Ty uważasz za remont kapitalny silnika?
PS. Kurka wodna, cały obiad mi wystygł
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.