Temat: Głośna skrzynia
Witam.Chciałbym się zapytać odnośnie hałasującej skrzyni.Na każdym biegu ja słychać.Czy czekać aż coś padnie czy zaglądać i naprawiać?Co jest najczęściej powodem hałasu ze skrzyni?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Głośna skrzynia
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam.Chciałbym się zapytać odnośnie hałasującej skrzyni.Na każdym biegu ja słychać.Czy czekać aż coś padnie czy zaglądać i naprawiać?Co jest najczęściej powodem hałasu ze skrzyni?
najczęściej powodem głośnej pracy jest łożyskowanie trybów. Nie ma tam łożysk a są koszyki plastikowe z wałeczkami. Jak masz olej byle jaki, albo hipol bądź inny olej nie będący olejem Hydrauliczno-Przekładniowym (czytaj: Agrol U bądź podobne) to właśnie te koszyki padają , wałki lecą na dół i zaczyna się wycie skrzyni. Remont (poza kupą czasu na dobranie się) nie jest strasznie kosztowny (w stosunku np do Ursusów) natomiast jak padnięty koszyczek spowoduje awarię trybu to jest bieda... bo trybów już nikt nie robi. Co gorsza w 323 były tryby proste, lewoskośne i prawoskośne (typów skrzyni było kilka) i jedyne co cię czeka to latanie po cmentarzyskach Forszajów i szukanie pary trybów od tego co ci padł (oczywiście wymiana tylko uszkodzonego szybko uszkodzi współpracujący z nim tryb)...... a najlepiej... dzwoń do Grudziądza i pytaj. Na ile będą mogli pomogą przez telefon...
A na pewno jest to skrzynia? Może np. łożysko w obudowie sprzęgła? Może np. to słynne łożysko w obudowie skrzyni, na którym "wisi" sprzęgło? W skrzyni najczęściej hałasują zużyte koła zębate. Hałasują ich zęby lub bieżnie wewnętrzne, które pracują na zużytych / uszkodzonych łożyskach igiełkowych, czego winowajcą najczęściej jest zły olej.
Czyli najlepszą sprawą będzie zdjęcie górnego dekla skrzyni i oblukanie co jest podjechane.
Czy na podstawie wizualnej da sie określić co jest zużyte?
to jaki najlepiej lac olej do skrzyni by te dziwne łozyska nie zdychały z tego co zakumałem to hipol im szkodzi to co lac ??
@Master, wyje na każdym biegu do przodu i do tyłu ?
@wojtas, w 30x Hipol jest najlepszy ale w 32x skrzynia i hydraulika chodzą na jednym oleju, więc jak wlejesz Hipol to skrzynia będzie zadowolona ale hydraulika już nie za bardzo
od początku kiedy go mam jak mam jakiś ubytek to jedzie na hipolu i żyję hydrauliką się nie martwię tylko o skrzynie
Hipol jest olejem przekładniowym, czyli do skrzyni biegów, przedniego/tylnego mostu, zwolnic, itd. Do hydrauliki on jest nie najlepszy, ale jak działa hydraulika to jeździj na hipolu.
Ja mam same złe wspomnienia z Hipolem (oczywiście mówimy o tym zwykłym GL-4). W Mtz'cie remont skrzyni był raz na 3 lata. Potem zalałem Ten 15F (bądź inaczej GL-5), droższy ale 5 lat skrzynia chodzi dobrze. Może w C-330 w skrzyni ten GL-4 się sprawdza ale jak cena części i skomplikowanie skrzyni jest większe wole nie oszczędzać na oleju. Tym bardziej że jak się cudzych przyczep z badziewiem w cylindrze nie podpina i filtry czyści to 10 lat można śmigać na oleju i tylko dolewać. Grudządz z doświadczenia poleca Agrol U. Ten byłby najlepszy, ale i nie jest tani.
W 32x powinien być olej hydrauliczno-przekładniowy, co do MTZ-a to nie będę się wypowiadać, bo fanatycy by mnie zjedli
Do przodu na każdym wyje,natomiast do tyłu szybko nie jeździłem a jak idzie wolno do tyłu to nie wyje.
To jak ściągniesz dekiel to sprawdź zębatki z tyłu na środku na górze, jedna jest do jazdy do przodu a druga do jazdy do tyłu, one najwięcej cierpią.
Napiszę tutaj bo to chyba skrzynia hałasuje.. Mam problem w 303, po założeniu napędu coś strasznie wyje w skrzyni jak by tryb na strasznie wysokich obrotach albo źle zazębiony. Najdziwniejsze jest to że robi się cicho na grupie szosowej, po wyluzowaniu i kręceniu kołami już słychać, na innych biegach też słychać, na wstecznym tylko przy max skręconych kołach tak jak by załączał przód i hałasuje.. Tak więc co to hałasuje i dlaczego przestaje po włączeniu grupy szosowych (na drugiej dźwigni może byc luz) ?
Szosówka ze zwykłych biegów idzie prosto na atak, a I i II grupa jeszcze wchodzi na ostatni górny wałek i na atak schodzi ostatnią zębatką z tyłu i tam też schodzi dalej napęd na wałek od przedniego napędu. Tak więc jeżeli wyje Ci tylko na I i II grupie, to zacząłbym od sprawdzenia kół na ostatnim górnym wałku i tych niżej z nim połączonych, aż do wałka od przystawki przedniego napędu. To są całkowicie ostatnie koła na wszystkich wałkach.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Głośna skrzynia
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo