Marek, szukałem fotek dotyczących sprzęgła i znalazłem tylko jedno, autorstwa Szefa
http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=150&p=3
Postaram się wytłumaczyć ustawienie sprzęgła bez innych fotek. Zaznaczam, że nie wiem jakie precyzyjne dane podaje instrukcja. Ja w każdym razie tak ustawiłem i działa poprawnie. Ryzyko błędu każdy bierze na siebie.
Byłoby miło, żebyś wiedział gdzie jaki element się znajduje - czyli o czym ja mówię.
Powiedzmy, że układ wspomagania olejowego działa, pedał chodzi lekko. Płyn hamulcowy jest, układ szczelny, sprawny. Elementy mechaniczne jak tarcze sprzęgłowe, łapki dociskowe, łożysko oporowe używane ale nie zużyte. Jeśli tak jest, można próbować ustawiać sprzęgło.
Łożysko oporowe ma stać w skrajnym początkowym położeniu, jak ten przysłowiowy smutny pan na weselu. Można je ustawić w tym miejscu tylko porządną sprężyną powrotną, mocowaną między wysprzęglikiem a siłownikiem pneumatycznym sprzęgła (przed sprzęgłem, przy lewej ramie). Ta sprężyna powoduje powrót łożyska oporowego w pożądane położenie, zawsze takie samo i powrót tłoka wysprzęglika w skrajne początkowe położenie zapewniające pełny zakres jego pracy. Jest możliwość regulacji wkręcając tłok wysprzęglika w trzonek obudowy siłownika pneumatycznego.
Siłownik też powinien mieć możliwość pracy w pełnym zakresie swoich możliwość, na jego tłoczysku jest możliwość regulacji. W obudowie siłownika pneumatycznego są podłużne otwory do mocowania sworznia właściwej dźwigni sprzęgła. Postaraj się zgrać cztery elementy: łożysko oporowe "plecami" oparte o opór, pełny zakres pracy wysprzęglika, pełny zakres pracy siłownika pneumatycznego, sworzeń (w podłużnym otworze) dźwigni sprzęgła ustawiony ok. 5 mm od przedniego położenia.
Żeby prawidłowo działał drugi stopień sprzęgła, musi być prawidłowo ustawiony pierwszy stopień. Do łożyska oporowego dotykają w czasie wysprzęglania trzy "łapki". Działają na zasadzie dźwigni. Jeden koniec dotyka łożyska oporowego, na środku podparcie, regulacja na drugim końcu. Dwie zakontrowane nakrętki na klucz 19 mm. Nakrętki odkontruj (łożysko oporowe odciągnięte sprężyną do oporu), kręcąc nakrętką w prawo, dosuń każdą łapkę (delikatnie) do łożyska. Dotknij tylko łapką do łożyska i cofnij nakrętkę w lewo powiedzmy o pół obrotu. Kręcąc sprzęgłem z każdą łapką zrób to samo, a później ze wszystkimi jeszcze raz. Jak jesteś pewien, ze wszystkie łapki są w jednakowej odległości od łożyska oporowego - zakontruj nakrętki.
Regulację drugiego stopnia widać na fotce. Kręć sprzęgłem i patrz po obwodzie. Mają być trzy śruby 8 mm zakontrowane nakrętką. Sprawdź ile wynosi szczelina A. Na moje oko powinna być około 2 mm. Jak jest inna - odkontruj, ustaw, zakontruj.
Może się zdarzyć, że tarcze czy łapki są bardziej zużyte niż Ci się wydaje i przy tym nastawie sprzęgło będzie się ślizgało. Jak pierwszy stopień się ślizga - dajesz większy luz między łapkami a łożyskiem. Jak drugi - dajesz większy luz między łbami ósemek a tarczą dociskową. Musisz wymacać metodą doświadczalną który nastaw jest najbardziej odpowiedni.
Gdyby nie wysprzęglał przy pierwszym nastawie a tarcze są używane, trzeba przyjrzeć się dokładnie pompie sprzęgła i cięgłom.
Pamięć jest zawodna, więc gdyby ktoś z Szanownych Kolegów chciał coś zmienić lub dodać do mojego opisu - bardzo proszę.
Powodzenia.