Ten kanał wodny w misce olejowej silnika, to jest właśnie wlot i wylot wody w chłodnicy (wymienniku ciepła itp.) oleju silnikowego, bo o ten olej tu chodzi. Skoro tą chłodnicę masz w misce olejowej, to w takim razie, woda do oleju może przedostać Ci się w czterech miejscach. Gumki na tulejach - ok. 75%, chłodnica oleju - ok. 20%, zaślepki pod klawiaturą w głowicy - ok. 4% i pęknięta głowica - ok. 1%. Głowica pęka przy strasznym pechu ale głównie na życzenie operatora sprzętu, jak do gorącego silnika wleje zimnej wody. Tego na pewno nie zrobiłeś, więc ten punkt odpada. Pozostałe przypadki zdarzają się głównie przez zakamieniały i zapchany układ chłodniczy w silniku. Czasem jeszcze z tego powodu pęka bloczek cylindrowy lub korpus pompy wody. Zanim jednak to nastąpi, najbardziej cierpią uszczelnienia na tulejach. Jak są one dobrej jakości, to wytrzymają dłużej, ale to tam właśnie pojawiają się pierwsze przecieki.
Najpierw najlepiej sprawdź zaślepki w głowicach, te pod klawiaturą. Jak one będą O.K., to musisz zwalić miskę olejową z silnika. Potem sprawdź chłodnicę oleju. Najszybciej i najpewniej zrobisz to przez zalanie miski olejowej do pełna wodą i napełnienie kanałów wodnych chłodnicy oleju sprężonym powietrzem. Jak się pokażą bąbelki, to będziesz wiedział gdzie pękła. Potem zalej silnik wodą i podłóż pod niego (pod wał korbowy) najlepiej czysty karton i tak pozostaw to na noc. Jak gumki Ci puściły, to rano będziesz miał mokre plamy. Plamy wody na kartonie oczywiście I to tyle co możesz zrobić w jeden dzień. Jak się z tym uporasz, to napisz co się okazało i wtedy pomartwimy się dalej.
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.