Odp: wspomaganie kierownicy
@sławek42, w 303 nie ma wspomagania hamulców, a sprzęgło ma tylko wspomaganie pneumatyczne. Hamulce bez serwa są wystarczające, zresztą to jest twarda maszyna
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » wspomaganie kierownicy
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
@sławek42, w 303 nie ma wspomagania hamulców, a sprzęgło ma tylko wspomaganie pneumatyczne. Hamulce bez serwa są wystarczające, zresztą to jest twarda maszyna
Mam pytanie a mianowicie czy w zaworku nr 37 powinna być sprężynka przytrzymująca kulkę czy też nie bo u mnie jej nie ma.
Raczej tak bo z tego co widzę to jest zaworek bezpieczeństwa ale gdyby nie działał to nie miałbyś wspomagania pedałów bo ciśnienie szło by prosto na filter.U mnie tego zaworka nie ma .
Witam w Nowym Roku
Na jakie ciśnienie powinien być ustawiony zawór przelewowy i szokowy w orbitrolu w 323A ?
sławek nie ten dział
Przepraszam za pomyłkę ale pytanie pozostaje
gdzieś to było już opisane ale gdzie to niestety nie pomoge
Witam. Ostatnio wymieniłem orbitrol w swoim 323 i nareszczcie wspomaganie działa jak trzeba, ale pękła mi chłodnica oleju po ok 2 h pracy silnika ( pospawałem ) po kolejnej godzinie wyrwało gwint z pompy wspomagania. Czy ten zawór między rurką przelewową z orbitrola a rurką którą pompa zasysa olej jest kompletny ? Czy będę musiał wstawić dodatkowy zawór i gdzie najlepiej ?
http://www.fothost.pl/show.php/2825170_IMG1754.JPG.html
http://www.fothost.pl/show.php/2825171_IMG1762.JPG.html
W niektórych 323 były zamontowane te zawory, w innych nie. W moim akurat go nie ma i nie widzę potrzeby aby był. Olej z orbitrola ma iść powrotem do zbiornika i ze zbiornika pompa wspomagania zasysa olej. Nie wstawiaj żadnego zaworu, nie jest do niczego potrzebny.
Już próbowałem i jak odwróciłem ten zawór tak żeby olej miał swobodny przepływ to nie miałem wspomagania sprzęgła
Musi coś ci blokować przepływ za chłodnicą najlepiej zainwestuj w zegar i zobacz jakie masz ciśnienia albo podłącz się na krótko czyli podłącz się zaraz za orbitrolem do odpływy omijając chłodnice a później podłącz się za chłodnicą prosto do zbiornika i też sprawdź czy wspomaganie sprzęgła i hamulca nie blokuje oleju.
A jakie powinno tam być ciśnienie ?
Zapomniałem napisać że jak przepływ na tym zaworze jest zamknięty to wspomaganie sprzęgła działa
Pompa daje 120 na skręconych kołach na luzie chyba 50.Pamiętam że chłodnica podnosiła ciśnienie ale ile podnoszą wspomagania pedałów już nie pamiętam.Kombinuj odłączaj po kolej elementy aż znajdziesz problem u kolegi był problem z chłodnicą za mocno ona podnosiła ciśnienie chyba była zamulona bo jak ją przemywał rozpuszczalnikiem to trochę się polepszyło.
Jak może chłodnice rozrywać, jak do niej olej idzie już powrotny ?
Coś masz źle podłączone, w chłodnicy ciśnienie to bliżej zera niż 120 atmosfer.
Jeżeli się niemylę to olej idzie z orbitrola przez chłodnice do wspomagania sprzęgła więc raczej powinno być tam ciśnienie aby wspomaganie sprzęgła działało. Chyba że się mylę.
Nie mam 323, ale w 303 chłodnica raczej taka sama i ciśnienia 120 bar to raczej może nie przeżyć.
W 10 poście tego wątku masz rysunek, w 13 jego opis, trochę niewyraźny ale lepszy niż nic, zobacz czy masz to podobnie połączone.
Czy ma ktoś pojęcie jaką wydajność oleju ma orbitrol w forszaju bo mi się wydaje że 100ccm a co do ciśnienia pompy to w tym co kupiłem jest napisane na pompie 140 mpa .
po pierwsze nie Ciśnienie tutaj ma znaczenie ( każdy orbitrol ma przelew) ale przepływ Q w Litrach na minute. Jak pompa ma zbyt małą wydajność to po prostu orbitrol będzie wolniej pracować (wrażenie jakby przy szybkim kręceniu kierownica stawiała opór). Dla orbitrola 100 (setki) spokojnie starcza pompa o Q=16dm^3(L) na minute, bo taka pompa i orbitrol jest w standardzie w forszaju...
Rozmawiałem z gościem (mechanikiem )i mówił że forszaj może mieć orbitrol 160 ccm bo jakom ma pompę to taki sam przepływ powinien mieć orbitrol.
Masz tutaj linka: http://www.sklep-grene.pl/product_info. … s_id/10688
Objętość orbitrola: 125 cm^3/obrót
Zalecany przepływ pompy:12,5L/min
Pompa wspomagania standardardowa w forszaju ma 16L/min. Wspomagania sprzęgłą i hamulca nie wliczaj bo , mówiąc językiem elektrycznym, są połączone szeregowo (pod przelew orbitrola) i nie pomniejszają wydajności pompy...
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 11 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ hydrauliczny » wspomaganie kierownicy
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo