141

Odp: turbo doladowanie

Koła są takie same jak od bizona więc powinny pasować smile

142

Odp: turbo doladowanie

Bizon Fortschritt class i JD    felgi a raczej otwory centrujące i  rozstaw śrub  jest taki sam

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

143

Odp: turbo doladowanie

Czyli uważasz Poulm, że takie rozpylacze w tych silnikach, to pomyłka? Przecież gdy konstruowano komorę M, to inne rozwiązania dawno były już znane i gdyby ona była taka zła to po prostu nie bawiono by się w nią, a jednak ją stworzono, dopracowano, opatentowano, zastosowano w wielu silnikach i do dziś ma się ona całkiem dobrze. Pamiętaj, że komora M ma także zupełnie inny charakter tworzenia mieszaniny palnej (przyścienno-przestrzenny) niż klasyczne komory (charakter tylko przestrzenny) i w związku z tym nie można w nich stosować większej ilości strzyków paliwa. Maksymalnie stosuję się w niej dwa strzyki i to w ściśle określonym kierunku i pod odpowiednim kątem. Strach nie ma tu nic do rzeczy, wystarczy tylko spojrzeć na tłok i uruchomić wyobraźnię. Ryzyko uszkodzenia tłoka w takim przypadku jest bardzo duże i prędzej czy później i tak ono nastąpi, tego możesz być pewny. Nie jeden taki tłok już widziałem. Jeżeli już tak bardzo chcesz eksperymentować z tym silnikiem, to rób to bardziej rozważnie. Turbinę ładnie chyba dopracowałeś i założyłeś, ale tu robisz szkolne błędy. Skoro chcesz zastosować rozpylacze wielootworowe, to zmień tłoki na takie, które będą miały odpowiednio do tego przystosowane komory spalania. Takie tłoki ma np. ten sam silnik w wersji chłodzonej powietrzem, ale niestety są one trochę niższe. Oryginalnie stosuje się w nich rozpylacze czterootworkowe, ale jeśli tylko zachowasz odpowiednie kąty strzyków paliwa, to możesz założyć rozpylacze nawet z ośmioma otworkami – podobnie jak to robi się w silnikach np. TDI Volkswagena, ale jeszcze raz zaznaczam, tłok musi być do tego przystosowany. Tłoki o tej samej średnicy co IFA, ma również i Tatra, ale nie wiem dokładnie jak tam wyglądają komory spalania. Jutro, przyjrzę się dokładnie pod tym względem tłokom z Ify chłodzonej powietrzem. Jeśli wszystko będzie w miarę pasowano, to wystarczy tylko obniżyć półbloczki i można dalej bawić się w tuningowanie….

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

144

Odp: turbo doladowanie

Peter dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wtryskiwacz z nimi, będę jeździć na chwilę. Potem odkręcić głowę i zobaczyć jak to działa na tłoka. Myślę, że problem nie jest w postaci komory. Tłoki z Ifa, Zetor, Tatra, itp. są bardzo podobne do komory. Problem jest położenie wtryskiwaczy w komorze. Wtryskiwaczy, z bardziej otwory znajdują się w środku komory. Wtryskiwacz z jednym otworem na systom "Man", znajdują się bardziej z boku komory. Jak to powiedzieć Piotra, jest ze względu na tworzenie się mieszanki.

Jeżeli wtryskiwacze z pięcioma otworami, zrobi uszkodzenia tłoków, więc będzie musiał znaleźć nowego tłoka lub głowicy, tak że wtryskiwacz był w środku komory. W mojej pracy tłok na samochodzie Tatra. Patrzę na to, co można by z nim zrobić.

Być może myślisz, że jestem głupi, że kiedy jak tuning silnika. Ale mój ojciec zawsze mówi, kto nie spróbować wszystkiego, nic nie zepsuć. :stu: :play: cool

145 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-06-24 10:00:26)

Odp: turbo doladowanie

Nie no poulm, jestem ostatni, żeby uważać kogoś za głupiego. Odwaliłeś kawał dobrej roboty, tylko z tymi rozpylaczami musisz bardziej uważać. W końcu przyjrzałem się pod tym kątem tłokom z tego silnika chłodzonego powietrzem i w tym wypadku byłoby chyba lepiej w porównaniu z tłokiem od chłodzonego wodą. Paliwo nie rozpyli się centralnie w środku komory, ale to i tak powinno być lepsze niż wielopunktowy strzyk w komorę M. Jak chcesz, to porobię kilka fotek i je tu wrzucę.
Tu jest trochę historii Mana i jego wtrysku - http://www.autoflesz.pl/artykuly/1718,M … iesla.html

A co wyszło z tymi tłokami z Tatry?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

146

Odp: turbo doladowanie

wybaczcie za offtopic ale mam przy okazji pytanie do PiotraK.

Skoro ifa zapożyczyła (na licencji) konstrukcję silnika (mówię tu głównie o 4vd z 30x/32x) z firmy MAN to jaka jest baza konstrukcyjna dla tej jednostki (chodzi mi o odpowiednik MANowski, o kod silnika oraz w jakich przykładowych autach był zastosowany)??

147

Odp: turbo doladowanie

dobre pytanie. Kiedyś szukałem odpowiedzi  po za forum ni nic....

148

Odp: turbo doladowanie

Panowie  to co z tymi odpowiednikami  Mana!
Są , a jakoby ich nie było.

149

Odp: turbo doladowanie

MAN robił cały silnik IFA, czy tylko go poprawiał, zmieniając komorę spalania, czyli tłok i głowicę ?
To nie była chyba licencja na cały silnik.

150 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-06-28 10:29:03)

Odp: turbo doladowanie

Po co zaraz jurek4 ten wykrzyknik? Denerwuje Cię to?
Trudno dotrzeć obecnie do jakiejkolwiek dokumentacji w tym temacie. Tak więc IFA skorzystała z licencji MAn'a tylko w stosunku co do swoich "dużych" silników i to tylko tych, chłodzonych cieczą, czyli m.in. tych z traktorów. Zmieniono głównie tu głowice i tłoki, przechodząc z wtrysku pośredniego do wtrysku bezpośredniego w układzie z komorą M, powiększając przy tym średnicę tłoka nominalnego ze 115mm na 120mm. Zmieniono przy tym oznaczenie silnika z np. 4KVD na 4VD i tu nie znajdzie się żadnego odpowiednika silnika Man'owskiego, bo tak jak powiedział Dario, zmiana ta dotyczyła tylko licencji na komorę spalania.
Jeżeli już ktoś chce szukać odpowiednika IFY w Manie, to jest to silnik 6 VD 13,5/12 SRF, początkowo montowany w samochodach IFA L-60, a potem w kombajnach o wyższych numerach. Silnik ten ma 6 pojedynczych głowic i w celu nie mylenia go z silnikiem 6 VD 14,5/12-2 SRW (odpowiednik 4VD z dwiema potrójnymi głowicami, montowany głównie w sieczkarniach i dźwigach) potocznie nazywa się go silnikiem L60. Jednak tu Man przewidział inne tłoki (żeliwne), niż te które w tej chwili wkłada się do tych silników (aluminiowe).

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

151

Odp: turbo doladowanie

Widzę Piotrze ze to nie ja się denerwuje ? kiedyś napisłem co nieco na temat silnika ifa i teraz jestem  jeszcze bardziej przekonany ze to żadna  rewlacja  .

152

Odp: turbo doladowanie

To, że nie jest żadną rewelacją to jest raczej jego zaletą, jest prosty jak budowa cepa i działa do dzisiaj. Jak by był rewelacją to by pewnie już dawno ostatnia sztuka była w hucie przetopiona na chiński rower wink

153 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-06-29 00:33:51)

Odp: turbo doladowanie

Ja tylko jurku4, w miarę możliwości, odpowiadam m.in. na Twoje pytania. Jeśli miałbym się przy tym denerwować, to po prostu nie robiłbym tego. A jaki silnik według Ciebie jest rewelacją, że tak spytam podchwytliwie? Im mniej silniki skomplikowany, tym lepszy, zwłaszcza na polu.
Silniki 4KVD jeszcze gdzie nie gdzie pracują do dzisiaj, więc niektóre z nich mają już ponad 50 lat. Który z "dzisiejszych" silników tyle wytrzyma? Tak naprawdę to nieważne jaki silnik się ma, ważne że się na nim zna i o niego się dba, a wtedy się go ma i ma...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

154

Odp: turbo doladowanie

PiotrK napisał/a:

Tak naprawdę to nieważne jaki silnik się ma, ważne że się na nim zna i o niego się dba, a wtedy się go ma i ma...

Ło ło dobrze gada polać mu!!

155

Odp: turbo doladowanie

to tak jak z mercedesem smile
kiedys byl o tym nawet program, stare mercedesy (owe tzw beczki) przejezdzaly nawet ponad 1000000 kilometrow bez remontu, chodzily na obrotach jak moja 60"tka  smile no i wlasnie ktory z dzisiejszych samochodow czegos takiego dokona

156

Odp: turbo doladowanie

Moze masz Piotrze rację  ze mniej silniki skomplikowany, tym lepszy, zwłaszcza na polu ale nie zapominajmy do czego słuzy pole?
A apropo tego miliona  to jak to się ma wzglendem silnika ify samo dbanie i nawet chuchanie nie pomorze .

157

Odp: turbo doladowanie

jakby nie dbał o ten silnik to na pewno 10000MTG nie da rady myślę że przy porządnej obsłudze to 5000 to max ale to i tak dobrze zważywszy na koszty naprawy oczywiście niskie

158 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-07-24 02:35:06)

Odp: turbo doladowanie

poulm napisał/a:

Peter dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wtryskiwacz z nimi, będę jeździć na chwilę. Potem odkręcić głowę i zobaczyć jak to działa na tłoka. Myślę, że problem nie jest w postaci komory. Tłoki z Ifa, Zetor, Tatra, itp. są bardzo podobne do komory. Problem jest położenie wtryskiwaczy w komorze. Wtryskiwaczy, z bardziej otwory znajdują się w środku komory. Wtryskiwacz z jednym otworem na systom "Man", znajdują się bardziej z boku komory. Jak to powiedzieć Piotra, jest ze względu na tworzenie się mieszanki.

Jeżeli wtryskiwacze z pięcioma otworami, zrobi uszkodzenia tłoków, więc będzie musiał znaleźć nowego tłoka lub głowicy, tak że wtryskiwacz był w środku komory. W mojej pracy tłok na samochodzie Tatra. Patrzę na to, co można by z nim zrobić....

I jak tam poulm sprawuje Ci się ten silnik? Przyjrzałeś się tym innym tłokom?
U mnie ten temat zrobił się ostatnio bardzo rozwojowy. Współpracuję już z pewną uczelnią przy przerabianiu systemu zasilania paliwem "naszego" silnika na system Common Rail i będziemy to robić prawdopodobnie na kilku egzemplarzach tego silnika. Przy jednym silniku pozostaniemy przy systemie M, a inne będziemy przerabiać podobnie jak Ty wyżej. Co więcej, silniki te będą przekonstruowane tak, aby można było osiągnąć w nich zmienny stopień sprężania podczas pracy - bo takie są dzisiejsze trendy. Wszystko będzie podparte rzetelnymi badaniami i pewnie nawet kilka osób przy tym jakieś dyplomy zdobędzie, więc będzie bardzo ciekawie...

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

159

Odp: turbo doladowanie

PiotrK napisał/a:
poulm napisał/a:

Peter dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wtryskiwacz z nimi, będę jeździć na chwilę. Potem odkręcić głowę i zobaczyć jak to działa na tłoka. Myślę, że problem nie jest w postaci komory. Tłoki z Ifa, Zetor, Tatra, itp. są bardzo podobne do komory. Problem jest położenie wtryskiwaczy w komorze. Wtryskiwaczy, z bardziej otwory znajdują się w środku komory. Wtryskiwacz z jednym otworem na systom "Man", znajdują się bardziej z boku komory. Jak to powiedzieć Piotra, jest ze względu na tworzenie się mieszanki.

Jeżeli wtryskiwacze z pięcioma otworami, zrobi uszkodzenia tłoków, więc będzie musiał znaleźć nowego tłoka lub głowicy, tak że wtryskiwacz był w środku komory. W mojej pracy tłok na samochodzie Tatra. Patrzę na to, co można by z nim zrobić....

I jak tam poulm sprawuje Ci się ten silnik? Przyjrzałeś się tym innym tłokom?
U mnie ten temat zrobił się ostatnio bardzo rozwojowy. Współpracuję już z pewną uczelnią przy przerabianiu systemu zasilania paliwem "naszego" silnika na system Common Rail i będziemy to robić prawdopodobnie na kilku egzemplarzach tego silnika. Przy jednym silniku pozostaniemy przy systemie M, a inne będziemy przerabiać podobnie jak Ty wyżej. Co więcej, silniki te będą przekonstruowane tak, aby można było osiągnąć w nich zmienny stopień sprężania podczas pracy - bo takie są dzisiejsze trendy. Wszystko będzie podparte rzetelnymi badaniami i pewnie nawet kilka osób przy tym jakieś dyplomy zdobędzie, więc będzie bardzo ciekawie...

Ja mogę oddac swój silnik do eksperymentów jeśli będzie potrzeba.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

160 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-07-26 11:59:33)

Odp: turbo doladowanie

Bardzo chętnie skorzystam ;-) To wszystko będzie na pewno trochę trwało ale po wszystkim obiecuję się podzielić tu wynikami badań. Z dwa lata Peugeot planuje wypuścić już do seryjnej produkcji silniki ze zmiennym stopniem sprężania i na pewno w tej kwestii i Ifka coś od siebie jeszcze dorzuci... Mnie tym bardziej to cieszy, bo raz, że w polskiej uczelni będą takie badania, dwa że i sam już mam w tym mały wkład smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.