Temat: Spadek ciśnienia w silniku
oto objawy jak odpalam rano 303 cisnienie wskazuje 4.5 jak się rozgrzeje olej na obrotach silnika 1000-1200 wskazuje 4 jak obroty ustawie na 800 cisnienie leci w dół gdzies około 2 -2.5 czy to normalne czy nie .
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Spadek ciśnienia w silniku
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
oto objawy jak odpalam rano 303 cisnienie wskazuje 4.5 jak się rozgrzeje olej na obrotach silnika 1000-1200 wskazuje 4 jak obroty ustawie na 800 cisnienie leci w dół gdzies około 2 -2.5 czy to normalne czy nie .
myślę ,że w twoim przypadku nie ma nic niepokojącego
biorąc pod uwagę że olej olejowi nie równy to mozna powiedzieć że Twój silnik to prawie igła jezeli chodzi o ciśnienie
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc .Zmartwiłem sie bo to nastepny nowy nabytek z lini fortschritt .Silnik jest niby po kapitalce nowy wał ,tuleje ,tłoki gość przedstawił na to faktóry kupiłem go od gospodarza za 8.000tyś.nowe opony tylne stan naprawde bdb w porównaniu do tych co oglądałem .Sprzedał go bo zakopał sie w kredytach wzioł nowy traktor new holland ,prese, paszowóz modernizacje obory a w dodatku tanie mleko i zboże a raty trzeba spłacić .
Wymień tulejki na pompie olejowej a ciśnienie skoczy do 6.
u mnie jest taka sytuacja ze rano-o tej porze roku- muszę fest przyłożyć po obrotach aby złapał ciśnienie i przy wysokich obrotach wcale nie jest najwyższe lecz oscyluje przy minimalnym ciśnieniu właściwie to natychmiast po odpaleniu wskoczy wysoko lecz po kilku sekundach spada niepokojąco, o dziwo nie bylo tego problemu latem, to chyba kwestia tego ze teraz jest gęstszy olej. jak sie silnik rozgrzeje to ciśnienie jest ok nawet na niskich obrotach. jak mu tak nagle dam mocno po garach to drań z kolektora wydechowego rzuci olejem. mam tam wlany olej diesel truck, kiedyś ktoś wspominał o elemencie ktory chlodzi olej silnikowy który opóźnia spływ oleju ponownie do obiegu. czy ktoś może mi wyjaśnić jak pozbyć się problemu? zimą wstawię urządzenie do podgrzewania silnikowego oleju albo wody to będzie gwarantowało łagodny rozruch tego diabła.
Fenol ile litrów oleju masz w silniku?
Fenol jedynym sensownym sposobem na pozbycie się tego problemu jest wyjęcie sit z wymiennika ciepła. Po spuszczeniu oleju odkręcasz miskę olejową i podnosisz taką metalową osłonę. Będzie tam wymiennik składający się ze skręconych kanałów olejowych w który są wsadzone takie sita z blachy, które raczej nie służą do filtrowania (ja swoje wyjmowałem i prawie nie miały osadu-możliwe że to ze względu na duży przepływ olej w tym miejscu omywa kanały) a do lepszego odprowadzenia ciepła (mają blaszki które kierują olej raz w lewo raz w prawo wewnątrz kanału).
Ja po zalaniu oleju Lotos20W50 na początku wogóle mi pompa nie chciała zassać. Po konsultacji z PiotremK zwiększyłem ilość oleju z 19 do 23 litrów i zaczęła pompa pobierać ale ciśnienie falowało. Dopiero jak wybebeszyłem te blachy problem znikł i teraz mam z tym spokój. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem (te sita mam schowane w razie problemów założenie ich ze spuszczaniem oleju i wykręcaniem miski to góra 2-3h )
Witam panowie.
Mam taki problem. Jak odpalę ciągnik na zimnym oleju to ciśnienie oleju wchodzi mi na 400 na wolnych obrotach, na wysokich 500 i ładnie stoi. Jak się olej rozgrzeje to na wolnych obrotach jest szaleństwo, skacze od 250 do 550. Na wysokich też skacze ale malutko 500-550. Tak ma być czy coś jest nie tak? Zabrałem się za oranie do siewu, a tu takie niespodzianki. Czy to normalne?
Może ciągnie gdzieś powietrze musisz sprawdzić cały obieg oleju ale na początek dolej oleju żeby było ponad 20L .
u mnie tak samo było to okazało się że to zegar szwankuje tanie są od kamaza i pasują bez problemu ale lepszej jakości są od zetora choć cena też spora
Tomku, oleju dolałem na dzień dobry, teraz szukam dalej.
Scoda, mówisz że to wina zegara? To czemu na zimnym oleju jest ok, a na rozgrzanym nie?
Tomku a może zadzwoń do PiotraK będzie szybciej i łatwiej może on Ci podpowie co sprwdzić tel jest w dziale serwis .
A to ciśnienie skacze Ci tylko podczas pracy czy również na postoju? Na początek może dobrze sprawdź zawór w filtrze - sprężyna, kulka, koszyk, gniazdo kulki i jeszcze dobrze obejrzyj wkład filtra oleju i jego tulejkę. Takie skoki są najczęściej spowodowane usterkami tych elementów. Przy okazji sprawdź też dobrze wirówkę.
a wracając do tego co wcześniej pisałem to bezwzględnie decyduje olej, wlejesz lipny będzie niskie ciśnienie lej dobry olej będzie dobrze taka mądrość ludowa
Piotrze, tak samo jest na postoju jak i podczas pracy. Ale posłucham twojej rady i obejrzę filtr, jeszcze nigdy tego nie robiłem, mam nadzieję że niczego nie sknocę.
tomekzalek ja opisałem że u mnie tak było w kombajnie w środku żniw rok temu też myślałem że to inna przyczyna ale na szczęście to tylko zegar u ciebie morze być coś innego
Dziś rozmawiałem z mechanikiem i mówił że to może być ta sprężynka, albo zegar coś szwankuje, albo co gorsza mógł obrócić panewkę na wale. Mam nadzieję że to jedno z pierwszych dwóch. Jutro się okaże.
ja mam identyczne objawy jak mam mało oleju ( tu kapnie tam wydmucha)
Tomek dolałeś oleju tzn ile go masz?
Ja mam tak 1- 1,5 cm nad max i wtedy jest spokój
Jak silnik nie wydaje ci żadnych dziwnych odgłosów to ja stawiam na olej lub jego poziom
Nie wiem czemu ale u mnie wlewam 15L i nic złego sie nie dzieje ale w innych silnikach musi być 23L .
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Spadek ciśnienia w silniku
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo