Odp: Generalny remont
jak to jest ciśnienie w cylindrach i z takim rozrzutem na poszczególnych cylindrach to musisz zobaczyć ale nie koniecznie trzeba robić remont całego silnika może to być uszczelka pod głowicą lub zawory najpierw ustal przyczynę
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15 16 17 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jak to jest ciśnienie w cylindrach i z takim rozrzutem na poszczególnych cylindrach to musisz zobaczyć ale nie koniecznie trzeba robić remont całego silnika może to być uszczelka pod głowicą lub zawory najpierw ustal przyczynę
O ciśnienie oleju mi chodziło . Podobno nawet po remoncie ciśnienie oleju w tych silnikach potrafi być nie ciekawe. Najlepiej żeby ktoś opisał jak to wyglądało przed remontem i po. Muszę trochę podrasować mojego forsza . Zacznę od układu zasilania : pompa i wtryski.
jak ciśnienie to nie rewelacja za ciśnienie nie odpowiadają tylko panewki i wał ale też tulejki na pompie olejowej,wirówka tam jak nie jest zrobione to są straty ciśnienia
Wirówkę mam już zaślepioną . Ciekawi mnie temat tulejek na pompie olejowej. Kwestia ich wymiany czy też regeneracji nie jest chyba jeszcze dokładnie opisana na forum . myślę że regeneracja układu zasilania , podniesienie ciśnienia w układzie smarowania ( o ile będzie to możliwe) oraz ewentualne wstawienie turbiny przywróci mojego forsza do pełni sił . Generalkę zostawię na później.
będą same z turbo po założeniu podziel się wrażeniami
Podzielę się na pewno. jestem już po pracach polowych więc mogę majstrować przy sprzęcie do woli.
Draqon, jesteś dorosły, wiesz co robisz. Ten silnik konstrukcyjnie nie jest przygotowany do zamontowania turbiny. Chodzi mi o ciśnienie sprężania, wytrzymałość korbowodów i tłoków, układ smarowania. Empirycznie można stwierdzić, że naddatki materiału są wystarczające - ale czy aby na pewno ? Dawkę paliwa przy turbinie można zwiększyć, pytanie o ile ? Żeby przepalił i z kabiny nie wygoniło ?
Może lepiej zacznij od początku, czyli ciśnienie sprężania, drożność dolotu i wydechu, ustawienie pompy wtryskowej i wtryskiwaczy i inne - jak będzie wszystko w normie a moc odczuwalna nadal zbyt mała, przyjdzie czas na eksperymenty. Nie zaczynaj budowy domu od komina.
Najchętniej to bym zabrał silnik na warsztat i zrobił mu generalkę ale po wpisach na forum i po obserwacji silnika i po doświadczeniach związanych z np. leylandem albo z silnikami z ursusa to sobie myślę że jeszcze ta ifka może jeszcze chodzić .
Na te moje hektary to i na 10 lat jeszcze powinna starczyć.
Jak wspomniałem wcześniej zacznę od pompy i wtryskiwaczy , resztą zajmę się poźniej .
Witam podczas ostatniej uprawy 303 zniknęło mi z silnika 2 litry oleju . Traktor pracował ok 5 godzin . Po bloku już niema żadnego wycieku a z komina brak dymu . Co może mu dolegać , czyżby sie remont szykował ? prosze o opinie
Olej dopiero widać jak ciągnik długo chodzi na wolnych obrotach bez obciążenia bo go wtedy nie spali a powodem tego jest wytarte pierścienie olejowe (zbierające)
kurde bo ciągnik chodził bez przerwy pod obciążeniem i guzik 0 dymu . Pierscieni nie będe wymieniał jak robić to kapitalke
2 litry na 5 godzin i chcesz remont generalny robić ?
Mój pali chyba więcej, choć ostatnio nie miałem oleju do niego i dolałem z samochodu co dało ciekawy efekt, zaczął mniej spalać oleju, nie widzę już niebieskiego dymu jak schodzi z obrotów i ciśnienie lekko mu się poprawiło. Ten silnik chyba nie lubi typowego oleju do ciągników i ciężarówek. Przy najbliższej wymianie dostanie dla eksperymentu olej do diesla ale z osobówki.
U mnie to 1l na cały dzień ale to wina głównie wycieków z pod klawiatury
Nie kontynuujcie już w tym wątku tematu olei temu poświęcony jest inny
Witam! Na imię mam grzesiek, jestem z lubelskiego. Jestem na tym forum jako odwiedzający już ponad rok, gdyż mniej więcej w tym czasie zakupiłem zt323 z którego jestem bardzo zadowolony, mimo różnych opini....nie tworzę nowego wątku bo to mała sprawa a szukałem już różnymi sposobami i nic nie znalazłem, a chodzi mi konkretnie o to że chcę wymienić pierścienie, i czy możliwa jest wymiana poprzez zdjęcie półbloczy, gdyż nie chcę zaglądać do wału bo ciśnienie ma dobre...więc jakby była taka możliwość to bez sensu zaglądać co jest pod miską...wiadomo jak po każdym rozrecaniu (w tym przypadku korbowodów są wątpliwości czy nie za słabo lub za mocno(bo i klucze są różnej skali i nie zawsze dobrze wskazują jak to było przy remoncie mtz...)
Z góry dziekuje za odpowiedź.
Do tego chciałbym jeszcze podziękować założycielom forum i osobom które mają konkretną wiedzę na temat ifoskich maszyn chcącym i dzielącym sie swoją wiedzą.
Witaj Grzesiek!
Jest taka możliwość. Nie musisz nawet głowic odkręcać od półbloczy, chociaż jest to wskazane. Uważaj tylko później przy składaniu, bo pierścienie wtedy lubią pękać.
Ja w ten sposób wymieniałem po zakupie mojego 303 , ale nie wiem czy drugi raz na ten sposób bym się zdecydował. Wg mnie odkręcenie miski i korbowodów jest zdecydowanie łatwiejsze.
Głowice muszę odkręcić, żeby zrobić planowanie na jednej bo olej podcieka na wiosne wymieniałem samą uszczelkę bo siew... brak czasu. Zabiorę się za to dopiero jak wywiozę zboże na skup, bo i nie wiem jaki rozmiar pierścienia, części i zamówię u ciebie Piotrze kilka ich będzie,a u mnie najbliżej to w lublinie tylko że oni ścągają części z Pszenna i potafi,a sporo zarobić na jakimś małym elemencie... .Dla przykładu kolega na wsi ma 303i za wieniec zapłacił 100zł więcej, niż w Pszennie to przesyłka by wyniosła niechby25 i jest różnica.W razie czegokupie jeden komplet więcej jakby mi pekł pierścień.
Wymianą pierścieni niczego nie wskórasz ,jak są progi na tulejach to już nie ma żadnego sensu tego robić.Jak wymienisz pierścienie to i tak będzie brał olej i będzie miał przedmuch i nie wiadomo kiedy się dotrą na gładkich tulejach ,można je porysować(tuleje) ale to według mnie strata czasu.Niestety jak góra siadła to pasowało by wymienić tuleje ,tłoki i pierścienie i wymienić tulejki na korbowodach i oczywiście zmierzyć odległości na korbowodzie czyli odległość między górnym otworem na sworzeń a panewkami.Więc jak chcesz zrobić to porządnie to musisz odkręcić miskę i korbowody bo i tak to będziesz musiał zrobić wcześniej czy później a wiem po sobie że robić dwa razy jedną robotę to się nie chce.
Tomek1974 jeżeli brałby olej to nawet bym się nie zastanawiał...generalka i koniec,ale w moim przypadku jest tak że, jak na wiosnę wymieniałem uszczelkę pod głowicą sprawdziłem może nie zmierzyłem fachowo ale, próg był zaledwie wyczuwalny także nie mam powodu żeby robić mu już taki remont. No chyba że, w skrajnym przypadku od wiosny do jesiennej orki nastąpiły takie zmiany że, faktycznie trzeba będzie wymieniać tuleje ale, to jak rozłożę go na części pierwsze.Na jesieni zaorałem nim ok70ha w pługu 5obrotowej także miał co robić(230cm)i wziął tylko z pół litry oleju na całość, bo na miarce to nie było widać różnicy,a chce wymienić bo zaczęło mi dmuchać z odmy, to myślę że sama wymiana pierścieni wystarczy.
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15 16 17 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo