Zamontowanie tych świec maxi, o których piszesz, na pewno by sporo pomogło, ale przeróbka ta będzie dość skomplikowana i związana będzie ze znaczną ingerencję w głowicę. Co więcej, ten silnik ma sporą pojemność i na jednym cylindrze ma tyle co nie jedna osobówka w czterech i raczej ciężko by było dobrać odpowiednie i w rozsądnej cenie świece. Ale może się mylę.
Płomieniówka lub kopciuch (cybuch itp.) chyba jednak najlepiej sprawdzają się w tych silnikach. Do tego jakaś grzałka (są oryginalne i w kolektory wodne i w miski olejowe) i nie ma żadnego problemu. Na przyszłą zimę będę miał również i inne ciekawe grzałeczki do naszych silników.
Świeca od mf jest fajna i ładnie daje radę. Też kilka już ich zakładałem i się sprawdziły. Ma trochę inną zasadę działania niż Ifoska i wymaga małej przeróbki, ale to już nie problem.
Kiedyś jednak miałem przyjemność regenerować "nasze" głowice z założonymi zwykłymi spiralnymi świecami żarowymi, wkręconymi w kanały wlotowe głowicy, zaraz przy kolektorze ssącym. Sprytne rozwiązanie, klient był z tego bardzo zadowolony i mówił, że teraz silniczek pięknie odpala. Wydaje mi się, że aż cztery takie świece w tych kanałach dadzą podobną temperaturę co jedna płomieniówka, ale znowu na pewno trochę ograniczą przepływ zasysanego powietrza. Zrobiłem wtedy nawet fotkę, ale co się jej naszukałem..... W końcu ją znalazłem i oto ona:
Tu przeróbka jest niewielka i na pewno znacznie mniej kosztowna niż w przypadku świec umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. Łatwiej też, w razie niepowodzenia, zaślepić wywiercone otwory i powrócić do tzw. stanu wyjściowego. Inna sprawa to odpowiednio sprawne akumulatory, odpowiedni olej i paliwo, sprawne wtryskiwacze, pierścienie, zawory itd., itd....
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.