Odp: turbo doladowanie
Dalsza część wywodów o paliwie tutaj
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15 16 17 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dalsza część wywodów o paliwie tutaj
to PiotrK:
Masz wielką prawdę. Kiedy kupiłem mój ciągnik ZT303,trzy lata temu, co w znacznym stopniu zaniedbane. Miał mało mocy silnika, gęsty dym, wysokie zużycie paliwa itp.
Wszystko zrobiłem, jak pisze PiotrK. Nowe zawory,wtryskiwaczy,pompę z ADK70 (+przestawiacz zapłonu), nowych filtrów i oleju itp., dobrze wszystko ustawił, i nagle wiele koni powrocie z lasu:walka::walka::walka:
Turbina to tylko wisienka na torcie.
Wiem dobrze, że dla stary silnik nie jest to bardzo dobre, ale nadal jest w dobrym stanie zdrowia. Z turbinou pracował już przez 200mth bez wad.
dobre " wisienka na torcie" :-)
dobry wykład Piotrze ale niekiedy same założenie turbo daje kierowcy wrażenie że przybyło mu koników jemu ale nie dla fortschritta tak samo jak zmiana tłumika na głośniejszy i efekt jego wrażeń nieoceniony, dla mnie cały czas chodzi po głowie ta szóstka powietrzna jak nie kupię nowego case 125 koni do wiosny to może ty byś coś takiego mi załatwił z Niemiec chodzi o silnik
Mówisz scoda19 i masz! Mam już dla Ciebie zaklepaną taką szóstkę Jak już ona do mnie dotrze, to powiem o niej coś więcej i wrzucę kilka fotek w odpowiednim wątku.
Witam. Też się wtrącę do tematu :-). Ponieważ miałem taki przykład od kolegi który uturbił Audi. Do zwykłego silnika zamontował jakieś tam turbo zapalił przegazował i usłyszał trzask. I tyle się nacieszył bo mu korbowody blokiem wyszły. Więc turbo do tego silnika to jedynie od 6Ct107 bo silnik ma tą samą pojemność. ;-)
dzięki Piotrze jak będziesz wiedział coś więcej o niej to napisz a ja za 6 może osiem tygodni będę wiedział co i jak z moimi planami to albo jeden pójdzie na przeróbkę albo na allegro mówię o 323 oczywiście
Okej
....Więc turbo do tego silnika to jedynie od 6Ct107 bo silnik ma tą samą pojemność. ;-)
Turbosprężarkę dobiera się bardziej do mocy jaką chcesz uzyskać, a pojemność jest drugorzędna. Zresztą na stronie Garretta masz dokładny opis ze wzorami i możesz sobie dosyć dokładnie obliczyć i później poszukać konkretnej turbosprężarki.
koleś uturbił audi tylko ze zapomniał załozyć zaworu upustowego. uturbił benzyniaka turbiną od diesla o tej samej pojemności a jakie ciśnienie jest w benzynie chyba o 40 % nizsze czyli pewnie przeładował o z 300% biorąc pod uwagę że benzyna się kręci do 7-8 tys od coała zagwostka wszystko trzeba robić z głową
tu mechanik z głową obejście do końca http://www.youtube.com/watch?v=FKdWu85crZk
Tutaj są różne wykresy dla turbiny. Te wykresy wykazują ile turbiny ciśnieńe i jakie ilości powietrza dostarczanego przez pojemności silnika.
Być to będzie dla kogoś przydatne.
http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada=C12
http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada=C13
http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada=C14
http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada=K27
http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada=K36
Właściwie to te Audi to był diesel :-) Chcąc zwiększyć moc trzeba brać pod uwagę że z fabrycznego silnika można max 30%. Jeśli chodzi o turbo w Forszaju to możecie uzyskać 12-15 KM nie więcej!
Jeśli 30% to chyba 30-35 KM więcej
Może być jeszcze bardziej, ale jest wielki ryziko wypadku silnika.
Każda turbina zmniejsza żywotność silnika. Jest to podatek dla komford.
Konieczne jest znalezienie środku drogi, aby to miało sens i znaczenie.
Dawno temu było robione kilka sztuk silników 4WD Ifa turbinowego do kombajnów E524 i innych.
Nie mogłem znaleźć, czy te silniki były przygotowany i wzmocnione dla turbiny, lub było użyto seryjnego silnika Ifa, z tym, że silnik będzie mieć krótszy żywotność. :hmmm:
Rozmawiałem z jednym Niemcem, który tych silników parał, ale nie wiedział jeśli były niektóre części silnika inne.
korekta:
Rozmawiałem z jednym Niemcem, który tych silników w fabryce montowal, ale nie wiedział jeśli były niektóre części silnika inne. img/smilies/sad
Wystarczyło wziąć najlepsze jakościowo części, choć przydałby się wzmocnione korbowody, inne tłoki i korektor dawki paliwa w pompie wtryskowej, może jeszcze wydajniejsza chłodnica oleju.
Jeszcze wzmocnionego wału korbowego, wydajne pompy wody, wzmocnione zawory, lepszy głowicy silnika i już tutaj mamy zupełnie inny silnik. :nie_wiem:
Tak równanie wyników będzie:
turbina = inny silnik
:wow::stu:
Tyle zmian to raczej gdy chce się 200 KM z niego uzyskać. Wałek rozrządu można by jeszcze zmienić.
Jestem zwolennikiem niższa doładowania silnika,to nadal seryjny silnik ma siłę do przetrwania.
Jeśli silnik jest doładowany wiele, więc może być wypadek w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=kCsSVLZ6wCI
Tak naprawdę odpowiednio dobrane doładowanie nawet w wypadku silnika ify podniesienie mocy do 130 km nie musi skracać jego żywotności bo turbina sprawia że silnik równiej pracuje, mniej pali bo ma większy zapas mocy. Tylko trzeba dość przyzwoicie i z głową do tego podejść.
Na razie w domu fortschritt stoi bo się okazało że turbo padnięte czekamy na turbinę z sw400 powinna być w sam raz.
Mam pytanie, czy to ma sens dopasowanie klapy do rury wydechowej silnika z Ifa lub Liaz do Forszajta?
W transporcie drogowym i w terenie górzystym byłoby dobrze, nie?
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15 16 17 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo