Trochę mnie nie było i widzę, że znowu do tablicy wywołany zostałem
Ten temat już przewinął się tu dokładnie i z tego co pamiętam, to z reguły największy problem mają ludzie ze zrozumieniem i odróżnieniem pojęć remont kapitalny od większej czy mniejszej naprawy. Nie wiem jak takie remonty robią różni mechanicy (tzn., wiem ale nie będę opisywał, bo pewnie zbyt bardzo bym to uogólnił, a to temat rzeka) i jak mogę coś napisać to tylko w odniesieniu do nas. Tak więc cena remontu kapitalnego zależy tylko i wyłącznie od tego, co w silniku podlega wymianie, co naprawie, a co zostaje bez "ruszania". Jeżeli silnik trafia do nas, to jest rozbierany dosłownie do ostatniej śrubki. To wszystko jest czyszczone (niejednokrotnie takie czyszczenie zaczyna się od skrobania, a nieraz dosłownie od odłupywania brudu, co nieraz trwa nawet i dobre dwa, góra trzy dni), myte, sprawdzane i dopiero wówczas zaczyna się właściwa naprawa. Największe koszty generuje wał korbowy, wałek rozrządu i zestawy tłoków i tulei. Jednak sam silnik to nie wszystko, bo pozostaje jeszcze rozrusznik, alternator, pompa wtryskowa, filtr oleju, sprężarka powietrza i cały dodatkowy osprzęt będący poza korpusem samego silnika, a którego naprawy różni mechanicy przy remontach nie wliczają, a który sprawdzić i naprawić trzeba w taki sam sposób jak powyżej, bo to może się zemścić w przyszłości. Tak więc żeby moc mówić o jakiejś przybliżonej cenie remontu, trzeba najpierw ten silnik z całym osprzętem rozebrać, pomierzyć, pobadać i odpowiednio zweryfikować. Dopiero po takim zabiegu można podać cenę remontu i to też tylko przybliżoną, bo zazwyczaj jeszcze po drodze coś wyskakuje. Tak więc jeśli chodzi o nas to ceny takich remontów kształtują się zazwyczaj na poziomie od powiedzmy 3 do 6 tysięcy zł., ale każdy remont to zawsze jest indywidualna sprawa i nieraz kwota ta potrafi lekko wzrosnąć. Do tego zazwyczaj dochodzą koszty transportu (chyba najtańsze na w Polsce), paliwa na wstępne kilkugodzinne dotarcie silnika, oleju (tego wlanego i ewentualnie już na następną wymianę), koszty wyjęcia i zamontowania silnika, przy okazji jeszcze nieraz robione jest sprzęgło (ZT) i tak dalej i tak dalej, dokładnie tak, jak sobie klient zażyczy, bo przecież nic nie robimy wbrew jego woli. Wtedy koszty znowu idą w górę ale nie można już ich łączyć z kosztami remontu samego silnika, co niestety często się zdarza, nawet tu na forum, czego doskonałym przykładem był niedawno kolega PRZEMEKSTS... Kto pamięta tą sytuację, wie o czym mówię. Na koniec dochodzi jeszcze kwestia gwarancji. Dajemy ją zawsze na rok czasu, a nieraz nawet i więcej, praktycznie bez żadnych obaw, że będzie coś nie tak. Silniki te znamy lepiej niż własne kieszenie, bo zajmujemy się tylko nimi już od ponad 40-tu lat - to mój tata, a ja trochę mniej, ale jak dobrze policzę to już też tych roczków będzie kilkanaście jak nie więcej, nie licząc tych lat kiedy tylko pomagałem tacie np., śrubki trzymać, bo duży klucz czy młotek były dla mnie za ciężkie
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.