Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » zacieta listwa pompy wtryskowej
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
stań koło pompy i ręką dodaj gazu powinno być słychać stuk jak listwa uderzy o śrube regulacyjną dawki rozruchowej
A ja zapytam na początek czy jak kręciłeś rozrusznikiem to leciał dymek z komina?
tak bialy ale bardzo niewiele
To znaczy że paliwo dochodzi. Ja bym próbował na zaciąg zanim rozpoczniesz grzebanie. Nic nie psuje się nagle skoro przed rozkręceniem głowic palił normalnie. Jedyne co mogłeś źle zrobić to regulacja zaworów. Lina chłopie i ciągnij jak nie odpali będziemy wtedy dochodzić. Ja po wymianie pierścieni miałem to samo na rozruszniku nie gadał , po zaciągnięciu (jakieś 50m) odpalił i już potem nie było problemów.
za pompą zasilającą zdejmij tą pokrywkę przykręconą śrubkami 5-tki na klucz 8 i wtedy możesz zobaczyć czy listwa chodzi, jak nie idzie to czymś w nią lekko stuknąć i :smiley:
on ma chyba uszkodzone pierścienie albo tuleje bo jak kręci rozrusznikiem to mu dym wychodzi ze skrzyni korbowej a przy takich obrotach na rozruszniku jak wychodzi dym to coś z tłokami nie bardzo.
dzis nie dam rady ale postaram sie jutro zaciagnac i pogadamy
a jeśli listwa się zatnie to jaki ratunek?
jak sie skończyło karlos?
Po tej zimnie miałem bardzo podobną sytuacje, ciągnik stał całą zimę, gdy przyszło do odpalania - klapa ani słowem się nie odezwał, odkręciłem tą pokrywkę na pompie prysnąłem troszkę WD-40 na listwę i jej prowadnice lekko stuknąłem poruszałem. Ciągnik odpalił trochę dziwnie i nie równo chodził, a w końcu się rozruszał i jak na razie jest w porządku. Mój ojciec tez rzucił okiem na listwę i jego zdaniem ma już spore luzy, tak wiec niestety WD-40 to tymczasowe rozwiązanie, co z tym zrobić? - niestety pompa musi iść do regeneracji, dobry pompiarz zrobi porządek z listwa.
I tak jak ktoś pisał na początku wątka o tym czy słychać dawkę początkowa jak ręką się dodaje gazu, u mnie tez było słychać jak stukała ta śrubka do regulacji i tez leciał dym, a jednak nie odpalał. tak wiec może to być listwa, aczkolwiek jak to motor po remoncie spróbował bym linką go odpalić, może po prostu na pierwszy rozruch potrzebuje liny - to również się często zdarza.
Pompa wtryskowa ma pompować paliwo w odpowiedniej dawce, pod prawidłowym ciśnieniem w ściśle określonym czasie. Skoro to robi, silnik ładnie pracuje i apetyt ma umiarkowany - zostaw ją w spokoju. Zacięcie listwy w tych pompach to częsta choroba. Nie śpiesz się z regeneracją.
Silnik po remoncie, jaki by on nie był - ma odpalić z rozrusznika. Linka rozruchowa zaczepiona do traktora po remoncie silnika, to porażka dla tego co go remontował. Kiedy nie chce odpalić w żaden cywilizowany sposób, trzeba ostatecznie brać go na linkę. Jest to sygnał, że za następny remont silnika taki mechanik niech się nie bierze.
sławek popieram twoje zdanie lina to ostateczność i niema gwarancji że zapali i się nie rosp......
Linka owszem, ale tylko na odpowiednich biegach (tylko jedna kombinacja jest właściwa) bogumy sprzęgłowe strasznie tego nie lubią.
jedna czyli która ??
A może by tak spróbować odpalić przy pomocy wałka WOM, może byłoby bezpieczniej i spokojniej?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ zasilania » zacieta listwa pompy wtryskowej
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo