Odp: komfortowa kabina w zt 300
Parę fotek jest na 1 stronie więc proszę bardzo ulepszaj powodzenia
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » komfortowa kabina w zt 300
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Parę fotek jest na 1 stronie więc proszę bardzo ulepszaj powodzenia
Mam do was takie pytanie czy jakbym całą nagrzewnice z poloneza umieścił w dachu to woda by tam dochodziła czy raczej nie zetory z grubym dachem mają właśnie w dachu i chyba jakoś grzeje to w forszaju też powinno proszę o odpowiedź pozdrawiam
dojdzie woda przecież masz pompę wodną która jak by nie patrzył wpompuje wodę na wysokośc dachu
Jak nie dotrze to założysz elektryczną pompkę, tylko pomysł nagrzewnicy w dachu jest taki sobie, bo może ci się to zapowietrzać i napełnianie układu chłodzenia będziesz mieć w dachu, bo korkiem w chłodnicy tego nie napełnisz.
No to może lepiej w dachu założyć sam wentylator od nadmuchu a samą chłodniczkę założył bym w miejsce oryginalnej nagrzewnicy tylko to było by bez wentylatora bo się tam już nie zmieści ale coś by tam zawsze grzało
można założyć elektryczną nagrzewnice
A gdzie takową można kupić i ile kosztuje?
http://allegro.pl/nagrzewnica-elektrycz … 44082.html
i tu
http://allegro.pl/listing.php/search?ca … lektryczna
Dzięki fortschritt 323 masz + za fatygę ,ale jednak zamontuję wodną od poldka w miejscu oryginalnej będzie bez wiatraczka ale zimą dużo nie jeżdżę nawiew się bardziej przyda
i co taka elektryczna podłącza się tylko do prądu i działa ? bo moja oryginalna nie działa a przy odśnieżaniu było by milej
http://allegro.zumi.pl/grzejnik-samocho … gn=SGOnet1
co z tym ? małe gów*o dało by coś ?
czy lepiej taka jak podał Fortschritt323 ?
ja też nad tym grzejnikiem myślałem ale by trzeba takich z 3 żeby ugrzać kabinę
a do tamtaj tżeba by mieć coś takiego
http://allegro.pl/przetfornica-napiecia … 34468.html
http://allegro.pl/hurt-firmowa-przetwor … 51677.html
Jak nie dotrze to założysz elektryczną pompkę, tylko pomysł nagrzewnicy w dachu jest taki sobie, bo może ci się to zapowietrzać i napełnianie układu chłodzenia będziesz mieć w dachu, bo korkiem w chłodnicy tego nie napełnisz.
W Zetorze jest nagrzewnica w dachu (pewnie nie tylko w zetorze), nie zapowietrza się i układ napełnia się właśnie po odkręceniu korka w chłodnicy. I nie potrzeba żadnej elektrycznej pompki. Także jak ktoś by bardzo chciał to pomysł da się zrealizować.
Trochę drogo no ale zawsze to jakaś opcja:
ja też nad tym grzejnikiem myślałem ale by trzeba takich z 3 żeby ugrzać kabinę
a do tamtaj tżeba by mieć coś takiego
http://allegro.pl/przetfornica-napiecia … 34468.html
http://allegro.pl/hurt-firmowa-przetwor … 51677.html
w Forszu są elementy instalacji na 12v jeżeli o to ci chodzi
wiem ale w worszaju ciągnie 12v z jednego aku a to przetwornica z 2 aku po 24v , czyli w forszu podepniesz taką nagrzewnice z np 300w i rozładuje jedno aku
Koledzy. Nie komplikujcie. Skorzystajcie z ciepła ,które jest i idzie na straty.
Ciepło ze spalin ,które jest szybko dostępne ,ale niezbyt bezpieczne (w Trabancie nagrzewnicą jest I tłumik, który mi się raz przepalił i jedynie smród Mixolu spowodował że tu pisze).
Pozostaje ciepło z silnika dostarczone z płynem chłodniczym.
Jeżeli ciągnik wolno się nagrzewa warto przysłonić chłodnicę- doraźnie mniej pracy niż przy wymianie termostatu, a z resztą silnik też nie lubi być niedogrzany gdyż szybciej się zużywa ,a niedopalone paliwo rozcieńcza olej.
Nagrzewnice koniecznie z wentylatorem dobrze jest umieścić na dole kabiny, ponieważ po pierwsze zawsze najpierw marzną nam nogi ,a po drugie ciepłe powietrze unosi się do góry bo jest lżejsze od zimnego i wspomaga to cyrkulację w kabinie.
Nagrzewnica pod dachem jest z tego względu między innymi porażką, ponieważ nogi i tak marzną , gorące powietrze rozgrzewa ci głowę ,a po wyjściu na mróz zatoki gotowe i nie można założyć szyberdachu do kontrolowania ładowacza czołowego.
Zapowietrzanie się takiej nagrzewnicy nie jest problematyczne, ale wymiana płynu to już bardzo, a jeśli zalewasz ciągnik gorącą wodą to już całkiem odpada...
Dzięki fortschritt 323 masz + za fatygę ,ale jednak zamontuję wodną od poldka w miejscu oryginalnej będzie bez wiatraczka ale zimą dużo nie jeżdżę nawiew się bardziej przyda
A dla czego bez wiatraczka ? Nie masz? Ja mogę odsprzedać mam też oryginalną nagrzewnicę w 303 nie będzie mi już potrzebna
Bez wiatraczka bo to jest sama chłodniczka od ogrzewania z poloneza z całym tym plastikiem mi pod kierownicę nie wejdzie a ten plastik z wentylatorem będę montował w dachu do nawiewu zresztą zastanowię się czy w ogóle ogrzewanie montować zimą to tylko gnojówkę nim wożę i czasem odśnieżam to wszystko
A ja mam malutką propozycje, nagrzewnica z NYSY, mam ową tzn nie w ciągniku, ale w Nysie.
Zdaje egzamin, można byłoby ją dac np. na lewy błotnik i dałaby rade na pewno.
A tak wracając to świetny pomysł miałeś z wygłuszeniem tej kabiny, ale jest jedno ALE, od czoła gdzie wchodzi maska do kabiny jest taki prześwit że aż strach myślec.
Ja to u siebie zatkałem gąbką i wyciszeniem z malucha ale mam pomysł jak zrobi się cieplej to zamontuje taką blachę między silnikiem i zbiornikiem paliwa i będzie gites
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » komfortowa kabina w zt 300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo