101

Odp: Uszczelka pod głowicą

Gościu pisze, że silnik można odpalić i wypróbować, bo jest jeszcze w aucie, więc to już dużo, przynajmniej nie kupowanie w ciemno, a przekładka silnika to w sumie godzina roboty, tylko kolektory by trzeba przełożyć te "traktorowe" od tego silnika co jest teraz w ciągniku.
Nie miem co Ci Karlosku doradzić :nie_wiem:, gdyby mnie spotkała taka sytuacja z silnikiem to osobiście robiłbym swojego, natomiast w twoim przypadku (nie ujmuję ci absolutnie zdolności) możesz mieć problem z diagnozą, a mechanik jeśli to wyczuje może zedrzeć z ciebie kase, a w sumie może w silniku być błachostka, więc zakup tego silnika i zamontowanie go w twoim ciągniku byłoby niezłym rozwiązaniem, a swój silnik możesz "pchnąć" dalej. Nie tracisz kasy na mechanika i unikasz stresu. Ale wybór należy do Ciebie :hmmm:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

102 Ostatnio edytowany przez karlos (2007-04-24 21:47:50)

Odp: Uszczelka pod głowicą

no i to jest ten bol sam nie wiem co robic napiszcie co to moze byc co jest najprawdopodobniejsze jesli to pierscienie to chyba bede sam robil a jak sprawdzic co to moze w ten sposob na mechanika nie mam kasy a juz same czesci beda mnie kosztowac

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

103

Odp: Uszczelka pod głowicą

Panowie zaczęło się od uszczelki pod głowicą a dochodzi do wymiany silnika na inny?
Bez przesady. Zrób na początek tak jak radzę ja i tata zmierz ciśnienie w cylindrach znajdziesz przyczynę pio ściągnięciu głowicy wszystko będzie jasne. Jeśli to tylko pierścienie to postaramy ci się jak najbardziej pomóc niedawno to robiłem więc wszystko jest jeszcze w mojej główce. W razie czego porobimy rysunki :dance: wstawimy jakieś fotty. Samo włożenie półbloku jeśli się robi powoli i ostrożnie nie powinno stworzyć problemu jeżeli to zróbisz to potem tylko zgórki. Napewno jest ktoś w wiosce co wymieniał pierścienie i będzie wiedział o co w tym wszystkim chodzi. Mnie też nikt nie uczył. Jak pęgnie ci pierścień to będziesz w plecy 10 zł a doświadczenie warte 100zł. wiem że dasz rade , tak więc zakasaj rękawy i  do roboty :smiley:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

104

Odp: Uszczelka pod głowicą

tylko czy to pierscienie jak bez tego przyzadu mozna sprawdzic cisnienie

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

105

Odp: Uszczelka pod głowicą

Nie można. Ale każdy warsztat samochodowy taki przyrząd ma. Mam jeszcze jedno pytanie czy wyciągałeś zawory z głowicy? I kto je ustawiał? I czy jak odpaliłeś to nic nie stukało?
Miało być jedno a zadałem 3 smile

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

106

Odp: Uszczelka pod głowicą

no wiec tak zaworow nie wyciagalem ja ale na pewno gosc ktory robil glowice bo robil takze i zawory i gniazda ustawialem je ja ze szwagrem wedlug instrukcji a jak odpalilem tzn zaciagnalem to wali jak glupie i do tego dymi z wlewu oleju i bagnetu gdy zatkalem te dwa otwory to powstalo pewne cisnienie

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

107

Odp: Uszczelka pod głowicą

Instrukcja instrukcją a życie to co innego ,jeżeli przed  ściągnięciem głowicy nie dymił , nie stukał to od stania pierścienie się nie uszkodziłu i dziura sama w tłoku też nie powstała.Więc albo źle zdiagnozowałeś usterką tzn. nie poszła ci uszczelka tylko faktycznie tłok albo pierścienie , albo źle ustawiliście zawory. Tak czy inaczej proponuję ci zmierzyć ciśnienie. Jeżeli tego nie zrobisz to po kolei ściągaj głowicę sprawdzaj tłoki i pierścienie.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

108 Ostatnio edytowany przez macherr (2007-04-25 14:03:23)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Karlos ma już chyba mętlik od naszych porad niech wreszcie rozbierze ten silnik i zobaczy co mu jest jak dymi do komory korbowej to albo pierścienie zapieczone,popękane, dziura w tłoku, zatarty tłok, nadmierny luz pomiędzy tłokiem i tuleją (w ostateczności pęknięta głowica ), od złej regulacji zaworów nie będzie przepuszczał do komory korbowej ewentualnie będzie strzelał w kolektory a jeżeli chodzi o pierścienie to po długim postoju w starszych wyeksploatowanych silnikach to potrafi ich zapiec , nie wiadomo jak ten silnik mu stuka osobiście przy takiej robocie to sprawdził bym od razu panewki na korbowodach bo dymienie z komory mógł dopiero zauwazyć jak zaczął stukać silnik, tak że nie kombinować tylko rozbierać samo się nie rozbierze nie mniej jednak pomiar ciśnienia sprężania byłby bardzo pomocny.

GG 309772

109

Odp: Uszczelka pod głowicą

no wiec od poczatku robilem w polu agregatem ostatni przejazd byl wiec puscilem go glebiej jedynka i piz.. przejechalkem jakies 200m i cos zaczelo walic w silniku i dymic no wiec noga z gazu agregat do gory i powolutku do domciu wyczepilem agregat i mysle co moze byc zadzwonilem do taty marty i ktory to powiedzial ze najprawdopodobniej to uszczelka ja zreszta sam tak myslalem no wiec zmienilem a tu znowu to samo no i teraz mam problem ale z waszych wypowiedzi wnioskuje ze to najprawdopodobniej pierscienie choc w pelni zdaje sobie sprawe ze nikt nie jest w stanie zdiagnozowac na podstawie opisu ale teraz bede mial tydzien wolny wiec bede grzebal napiszcie tylko co mam kupic do wymiany tych pierscionkow i jak to zrobic a sie okaze najwyzej wymienie sukcesywnie 98,5% silnika lol ale z wasza pomoca dam rade a jutro bede udezal do znajomego znajomego mechanika moze ma ten przyzad

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

110

Odp: Uszczelka pod głowicą

Tak było, przez telefon słyszałem jak waliło w silniku, nie był to metaliczny stuk, tylko 100% "psykanie" uciekającej kompresji przez uszkodzoną uszczelke pod głowicą.
Zbadanie ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach to podstawa i od tego musisz zacząć, aby postawić trafną diagnoze.
Powodzenia!!!
Pomożemy!!! :walka: :beer:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

111

Odp: Uszczelka pod głowicą

Kupujesz to samo co poprzednio + uszczelka pod półbloki taka tania papierowa no i pierścionki pod warunkiem że to one są powodem. Dla pocieszenia powiem ci że zestaw naprawczy na jeden cylinder tzn. Tuleja ,tłok z pierścieniami to wydatek około 160 zł. To podałem na wypadek jakby okazało się że masz dziurawy tłok :hmmm:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

112

Odp: Uszczelka pod głowicą

niestety przyzadu miec nie bede a jak wydostane stare pierscienie to dopiero pojade po nowe bo nie wiadomo po ilu szlifach jest silnik od przyszlego tygodnia zaczynam dzialac

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

113

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jak będziesz miał nowe pierścienie to włóż jeden do tuleji i sprawdź jaka jest szczelina , żeby po wymianie nie okazało się to samo bo tuleje zużyte. Dokładnie oglądnij tłoki i tuleje. Przed remontem brał olej? Ubywało wody?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

114

Odp: Uszczelka pod głowicą

drogi adminku powiedz mi skad ja mam to wiedziec jak sam doskonale wiesz kupilem go tuz przed gwiadzka a jedzyna praca jaka nim robilem bylo sianie i jak zapewne pamietasz w trakcie tej wlasnie pracy sie zepsul wiec nie wiem czy cokolwiek bieze prucz paliwa bo od czasu jak go posiadam to zuzyl jakies pol zbiornika a nawiazujac do tulei to wiem przynajmniej ze progow nie mialy

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

115

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam!
Od ponad czterdziestu lat zajmuję się remontami kapitalnymi i bieżącymi silników 4VD, które montowane są również w Fortschritach, a obecnie prawie cała moja działalność bazuje na ciągnikach i kombajnach marki Fortschritt. Niestety z powodu notorycznego braku czasu, bardzo rzadko zaglądam do internetu i raczej nie będę miał czasu aby odpowiadać na Państwa problemy na tym forum (na które niestety natrafiłem dopiero wczoraj) więc w razie jakichkolwiek problemów z Waszymi maszynami, proszę o telefon do mnie - 0601616891, 0564772102, 0564772103 - a na pewno pomogę.
Pozdrawiam.
Maciej K. Mechanika Pojazdowa Import, Usługi, Handel - Grudziądz


Proszę o telefon do mnie, na pewno coś Panu poradzę.
Moje namiary: tel 0601616891, 056-4772102 - Grudziądz.
P.S.
Piszę do Pana dość późno, ale dopiero wczoraj trafiłem forum Fortschritta i przeczytałem o Pana problemie.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

116

Odp: Uszczelka pod głowicą

Upsss, widzę, że do poprzedniego mojego posta, wkradło się trochę tekstu, jaki wysłałem do Pana Karlosa. Naturalnie, bardzo za to przepraszam.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

117

Odp: Uszczelka pod głowicą

no i zadzwonilem do kolegi Piotrk twierdzi on ze pierscienie to prawie na pewno ale te stukanie to najprawdopodobniej panewka co juz brzmi groznie i wiaze si w najlepszym przypadku ze szlifem lub wymiana no i znowu nie wiem co robic

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

118

Odp: Uszczelka pod głowicą

jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz  wszyscy na forum dobrze ci radzili ale nie chcesz słuchać   
jak nie podwiniesz rękawów i nie weżmiesz się za robote to przez telefon nikt ci nie naprawi.

GG 309772

119

Odp: Uszczelka pod głowicą

Panewka???, tak od razu zaczęła stukać :hmmm: ??? nie wierze :uuuu:

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

120

Odp: Uszczelka pod głowicą

tyle ze wy nie mozecie mnie zrozumiec ja sie po prostu boje ze rozkrece wymienie pierscienie i dupa znowu bedzie zle ja sie na tym nie znam i bardzo prawdopodobne ze nie zauwaze kiedy cos bedzie nie tak dopiero jak zloze ja nie jestem mechanikiem jakies tam prosciutkie pier**l to zrobie ale nie remont kapitalny silnika skad moge wiedziec kiedy sie wal szlifuje ja nawet wstyd sie przyznac nie wiem do czego sa te cale panewki dlatego zanim cos rozbebesze i popsuje to wole sie osiemnascie razy zastanowic i popytac

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]