Odp: GDY silnik się grzeje??????????????
Lepiej kup całą pompę.
Nie wiem nawet czy wirnik sam dostaniesz, nie mówiąc, że w tym pojeździe wirnik jest z prawie aluminium nabity na wałek, który mógłby za oś do koła służyć.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » GDY silnik się grzeje??????????????
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Lepiej kup całą pompę.
Nie wiem nawet czy wirnik sam dostaniesz, nie mówiąc, że w tym pojeździe wirnik jest z prawie aluminium nabity na wałek, który mógłby za oś do koła służyć.
A może masz pompę z włącznikiem elektromagnetycznym? Może on Ci nie załącza albo czujnik temperatury wody nawalił? Może wystarczy tylko zblokować śrubkami wentylator z pompą? Jak się nie mylę to taki przypadek miał Pajej. Wirniki w pompach są różne, aluminiowe, żeliwne, a nawet plastikowe i na dodatek każdy może mieć rożny wałek. Są też pompy jednorazowe i jak tam coś poleci, to już nic nie poradzisz.
Zgadza się Piotrze ja miałem taki przypadek, masz dobra pamięć
No to wsyzstko działało u mnie jak należy tylko właśnie przy tym odpaleniu w tej pompie zaświszczało 2s i chodziło normalnie. Może gdzieś woda nie spuściła się do końca i gdzieś lodu załapało i coś zklinowało... No to tak było że blok był ciepły a pompa wodna była letnia. Nawet w zbiorniczku była letnia woda czyli nie gania wody przez coś.. Trzeba zobaczyć to..
Odkręć kolektor wodny z pompy i zajrzyj do środka z latarką i lusterkiem czy wirnik ma jeszcze łopatki.
Wkrec ze 2 sruby w te dziury na wiatraku i wtedy ci go zblokuje. mialem tak samo niekiedy mi sie zalaczal elektromagnes a niekiedy nie
Ale te śrubki to od czoła wrkęcać ?
Tak od przodu, najpierw trzeba odkręcić dekiel a później wkręcić te śrubki. Mądry jestem bo mi Piotr powiedział...
Zobacze Dzisiaj odpaliłęm znów. z rana patrze pompa sie nie kręci to palnikiem troszkę to odpuściło i jak się kręci to odpaliłem. Wszystko było git tem 85 ciągle była to pewnie mam łopatki obdarte i mały jest obieg ale dobra tam. Teraz znów mi tem podeszła do 100 to spuściłęm i zalałem letniej... Będe musiał po sylwestrze sprawdzić
Dzięki za info
Aaa i jeszcze jedno jak pompę wymontować ? Chyba nie trzeba chłodnicy wybierać
Tego to nie wiem moze mądrzejsi powiedza
raczej nie trzeba ściągać chłodnicy. Proponuję zacząć od ściągnięcia wiatraka(bodajże 4 śruby), następnie pasek klinowy, przewody i na koniec chyba 5 śrub trzymajżcych pompę do półblocza
Mam już wyjęte pompę od ciągnika. Teraz nie możemy odręcić sruby trzymającą wiatrak bo tak mocno szwab przykręcił i tata nie wie czy tu jest prawy czy lewy gwint?? Mi się wydaje że prawy..
Aa i jeszcze jedno. Na pompie jest czujnik i do czego on służy ? Do tego czy elektoromagnes działa czy nie działa? U mnie było to odłączone od kupienia..
Wiatrak trzyma się na 3 małych śrubkach. Co do czujnika to nie czujnik tylko szczotka do sprzęgła elektromagnetycznego, którą dochodzi prąd od termo-włącznika jak płyn w silniku nagrzeje się do ok. 92°C i wiatrak wtedy chodzi na sztywno z pompą wody.
Mój jeszcze się chyba nie grzeje, ale chłodnica na pewno straciła dużą część swojej wydajności. Z powodu? Z powodu tego, iż była kilka razy zasrana olejem. A to przez wydmuchaną uszczelkę, ale przeważnie przez nieszczelny wymiennik w misie, bo inne powody do głowy nie nie przychodzą. Trzeba by było go dać do splanowania. Pytanie moje jest: co by tu panowie wpieprzyć, żeby ten olej się wypłukał i chłodnica wróciła do dawnej świetności. Dlaczego chyba. Podejrzewam, że mam czujnik temperatury walnięty, bo po włączeniu wskazówka idzie na "zimne" do samego dołu i nigdy nie wchodzi nawet na niebieskie. Pozdrawiam.
Mój też się trochę grzeje i ja mam zamiar wyciągnąć chłodnicę i odlutować palnikiem górę i zobaczyć w jakim stanie są kanaliki i wtedy podejmę decyzje co z nią zrobić.
Piotrze najmniej dyrastycznym sposobom dla chłodnicy będzie wypłukać ją benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem .
ja zawsze sodę rozpuszczoną waliłem w cały układ odpalałem ciągnik na 10 20min i wypuszczałem z olejem i rdzom
No dobra kamilu, ale tak na zimno? Ta benzyna to chyba niewiele da. A jakby wsypać proszku do prania i rozgrzać odpowiednio )) Robił tak ktoś kiedyś?
prosty sposób to 2 flachy octu do wody i w pole a wieczorem chłodnica czysta niczym mowy czajnik.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » GDY silnik się grzeje??????????????
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo