Odp: Silnik Chłodzony Olejem IFA MF 4RTA
Ten to i na "drzwiach" pole obskoczy
Również Najlepszego i do miłego...
www.rajstop.pl - Raj dla stóp

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Chłodzony Olejem IFA MF 4RTA
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ten to i na "drzwiach" pole obskoczy
Również Najlepszego i do miłego...
A jaką ładną i szybką orkę będziesz miał.....!
a jakie równe pole będzie jak lotnisko, chyba że się jakieś drzewo trafi
Ostatnio w Niemczech robiła się moda na "mini elektrociepłownie", głównie tym pomysłem chyba się zajmują, tu jest ich strona http://www.diesel-schoenebeck.de/index.html. Nie pakowałbym się w taki silnik, takie wskrzeszanie trupa ify i ddr-u nie ma raczej większych szans.
jestem rozpieprzony, szukałem niedobitków VEBu a Ty tu podajesz na talerzu jego serce.
patrzyliście na tą stronkę od Daria? on robią te silniki nadal i w różnych konfiguracjach, są nawet częściowe opisy po polsku.
Myślisz Piotrze że bazują tylko na zapasach magazynowych?
Kolego Dario, kto wie czy za kilka, kilkanaście lat sam nie będziesz szukał ciągnika lub kombajnu, którym można jaździć również na oleju rzepakowym.
To nie jest wskrzeszanie ify, zakład z ifą kooperował ifa padła a oni nadal produkują i się rozwijają. Gdyby ich silniki były złe to nisprzedawałyby się do tak ważnych zastosowań jak np. awaryjne zasilanie elektryczne szpitala i to w Niemczech. Muszą mieć do tych silników zaufanie. Pozatym stosują je również w statkach a tam niezawodność jest również ważna.
Zadziwia mnie jak bardzo ludzie boją się czegoś nowego, czegoś nieznanego.
Co tu jest nowego i nieznanego ?
Na oleju rzepakowym praktycznie każdy diesel pojedzie, co prawda lepszy jest bioester z rzepaku, ale na oleju z biedronki i mercedesy jeździły
Nie ma tutaj nic rewolucyjnego, jedyne co jest niepewne w tej firmie, to to że za nią nikt nie stoi, taka firma nie wiadomo po co i na co zrobiona, dogorywający trup z czasów socjalizmu. To co oni robią czyli mini elektrociepłownie jest produkowane przez np. Deutza, choć Deutz zasila swoje silniki głównie gazem, ale i na rzepak też pójdą. Różnica między taką firmą jak Deutz, a firmą ddr krzak jest jednak poważna, a taki agregat ma działać i mieć serwis przez kilkanaście lat.
ja też jeździłem na oleju z biedronki zetorem 12045 a po kilku miesiącach silniczek do roboty i teraz wiem dlaczego nie można jeździć tradycyjnym silnikiem na takim oleju bo widziałem jakie ma to skutki. Zresztą rozmawiamy tu o samym silniku i myślę, że gdybyś osobiście popracował na nim to sam byś się do niego przekonał.
Teraz już wiem czemu niemcy kupują tyle rzepaku i oleju rzepakowego.Ciekawe czy dostają dotacje do takich elektrociepłowni.Swoją drogą już dawno myślałem nad takim rozwiązaniem jak opał był 60gr bo z takiego agregatu masz ciepło i prąd .
@matysk, ja nie mam nic do silnika IFY, to w moim ciągniku w sumie najbardziej niezawodna część złomu. Chodzi mi o to, że firma która działa w dawnym DDR przypomina niektóre polskie dawne państwowe firmy, które też działają tylko nie bardzo wiadomo po co. To taki pomysł jak produkcja Stara czy wskrzeszanie produkcji Poloneza, czy Andoria jeśli dziadostwo jeszcze istnieje. Pewnie dostali kasę na "rewitalizację" wschodnich landów i klepią historyczną biedę a ludzie i tak wieją do zachodnich landów. W sumie niech sobie robią co chcą, ale podniecać nie ma się czym
System spalania M w tych silnikach już z samej swojej natury jest systemem wielopaliwowym, więc po co wyważać już otwarte drzwi, skoro tu wszystko mieli dosłownie na tacy podane. W Schonebeck'u mieli odpowiednie pod tym względem zaplecze, zapasy, wiedzę i doświadczenie z silnikami Ify więc po co mieliby pchać się w coś nowego, skoro wystarczyło tylko lekko zmodernizować to, czym prędzej się zajmowali, tym bardziej, że wszystkie części do nich dalej są produkowane i wcale nie zanosi się na to, żeby prędko się to skończyło. Swoją drogą pamiętam jak w tych zakładach z 'galerii' szlifowałem początki swojego niemieckiego. Może to i stara konstrukcja, ale sam Dario wiesz, że jest to bardzo dobra konstrukcja i dlaczego nie wykorzystać jej zalet i potencjału? Z tego co widać, to z tymi zmodernizowanymi silnikami istnieją na rynku i mają się całkiem nieźle, co tylko oznacza, że było to dobre posunięcie. Tym bardziej, że jakby nie patrzeć, rynek niemiecki jest rynkiem bardzo wymagającym. Może by tak jeszcze małą domieszkę LPG im tam zaserwować...? Zresztą, jak wszytko się uda, to ten silnik jeszcze nie jednego na świecie zaskoczy i to może już w przyszłym roku. Żeby nie zapeszać, to nic więcej nie powiem, ale już teraz się pochwalę, że mamy osobisty wkład w to przedsięwzięcie.
No i otrzymałem w końcu interesującą nas wszystkich odpowiedź. Tak więc są to silniki bazujące na patencie niejakiego Elsbetta, m.in. tzw. tłoka z komorą spalania Elsbetta (komora podobna do komory M) - prawdopodobnie, a właściwie na pewno, są też tu zastosowane całe tłoki opatentowane przez Elsbetta, które zostały stworzone w celu zasilania silnika głównie właśnie olejami roślinnymi. Jest to bardzo ciekawa dwuczłonowa konstrukcja tłoka, dzięki której faktycznie w silniku nie występuje klasyczny układ chłodzenia tulei cylindrowych, a ciepło od strony tłoka jest odbierane tylko za pomocą odpowiedniego natrysku oleju silnikowego na podstawę jego górnej części. Głowice chłodzone są tu również tylko samym olejem silnikowym w osobnym, wymuszonym obiegu. Co ciekawe, w silniku tym emisje prawie wszystkich szkodliwych składników spalin są dużo niższe niż przy podobnych silnikach zasilanych zwykłym olejem napędowym. Kurczę, robi się coraz ciekawiej. Chyba powoli nadchodzi czas aby ponownie wybrać się Schonebeck'u.....
Matysek jaka jest cena ostateczna za ten kombajn i czy wszystko działa elektryka i czy ma czujniki strat ziarna osobiście szukam fortschritta 524 i ile spala ten silniczek na 1 ha
Cena to 58 tyś. oczywiście jast możliwość negocjacji. Mnie ten kombajn kosztował 57 tyś. z transportem 2 lata temu, euro było wówczas droższe (4.12 jak dobrze pamiętam), a jego stan tech. się podniósł ponieważ jak już wspomniałem wcześniej szykowałem go dla siebie. Elektryka jest sprawna i nie posiada czujnika strat. Nie mierzyłem dokładnie spalania ale na oko ok. 18-20l/ godz. Znajomy miał 524 z oryginalnym silnikiem 170KM i wychodziło bardzo podobnie. Jak by niebyło te 190KM musi się skądś wziąć. Zaznaczam, że kombajn posiada dwa hedery co ma wpływ na cenę, a zastosowany w nim silnik to na pewno nie jago wada.
I jak tam matysk, kombajn sprzedany?
Jeszcze nie sprzedałem choć zainteresowanie jest. Ale zaóważyłem, że ludzi bardziej interesuje stan lakieru niż stan techniczny.
ludzie teraz oczyma kupują !!
tak teraz ludzie maszynami chcą do kościoła jeżdzić a nie do pola
My tam zawsze trupy kupujemy i jakoś się kręci interes
My tam zawsze trupy kupujemy
i jakoś się kręci interes
Zawsze lepiej kupić w dobrym stanie technicznym niż jak ma położone 4 wartwy lakieru po to aby móc się w nim przeglądać. Stan wizualny w każdej chwili można poprawić , chodź stan techniczny też ale wizualny wyjdzie taniej.
No więc byliśmy w Schonebeck'u i tak jak przypuszczałem, z kilkutysięcznej załogi pozostało tam dosłownie tylko kilka osób, w tym kilku starych znajomych. Było miło, ciekawie i interesująco, i jedno co mogę powiedzieć, to lepiej żeby ten silnik się nie zepsuł. Tych silników teraz już nie robią, no chyba że na specjalne zamówienie. Części są dostępne, ale ceny kosmiczne i w razie poważnego remontu, to chyba jednak lepiej będzie pomyśleć o wymianie całego silnika niż chociażby samych tłoków i cylindrów. W tej chwili zakład ten skupia się głównie na oryginalnych silnikach IFY, zwykłych i tych zmarynizowanych, bez żadnych usprawnień i udoskonaleń.
ciezko bedzie sprzedac ten kombajn Matysek teraz chcesz 48 koła za niego z dwoma hederami??
http://opole.gazeta.pl/opole/51,35114,17388012.html?i=1
Panowie, czyżby znów silnik IFA w służbie nauki?
Chyba, że źle rozpoznałem...
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik Chłodzony Olejem IFA MF 4RTA
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo