Temat: Nie działające uślizgowe załączanie napędu
Panowie byłem oglądać Forsza 323 już drugi z kolei ma załączanie napędu klawiszem. Jaka może być przyczyna niedziałającego uślizgowego załączania napędu
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Nie działające uślizgowe załączanie napędu
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Panowie byłem oglądać Forsza 323 już drugi z kolei ma załączanie napędu klawiszem. Jaka może być przyczyna niedziałającego uślizgowego załączania napędu
zajechane sprzęgło jedno kierunkowe albo się rolki w nim pozacinały
czyli załączanie napędu tylko gdy wymusi się klawiszem a automat nie działa?
czyli załączanie napędu tylko gdy wymusi się klawiszem a automat nie działa?
Tak
A często przyczyną jest to że użytkownicy nie wiedzą że do przystawki przedniego napędu wlewa się oddzielnie olej i jak jak zacznie chodzić na sucho to się rozlatują wałeczki.
Jak rozbiorę przystawkę to tam znajduje się problem? skrzynia nic do tego niema? Jak siłownik załączający jest w przystawce to problem jest w niej- tak??
Tak. Tak.Tak.
Wstyd się przyznać, rok temu wymieniałem olej w przystawce i uszkodziłem gwint na korku, robiąc mały przegląd przed sezonem skapowałem że nie ma oleju tzn było może pół szklanki napęd nie działał teraz działa po dolaniu oleju.
Panowie są jakieś komplikacje w ściągnięciu przystawki? Gładko idzie?
U mnie nie było najmniejszego problemu
Jasne Sławek. Nie było problemu kiedy wiesz od czego zacząć i na czym skończyć.
Idradon, odkręcasz wał, spuszczasz olej z przystawki, odkręcasz obudowę przystawki (pod nią są dwie albo trzy śruby ósemki), odkręcasz śruby mocujące płytę główną przystawki i patrzysz, czy na wałku napędowym przedniego mostu nie ma przecieków. Różnica poziomów, różnica ciśnień. Kiedy nic ze skrzyni nie cieknie, bierz się za naprawę przystawki.
witam koledzy u mnie tez nie dziala naped samoczynnie tylko gdy wlacze go przelacznikami i moje pytane czy w takim razie moge zalozyc do przodu wieksze kola
Nie możesz bo napędy nie będą się zgrywały Poulm zmienił koła wszystkie na większe ale to wcześniej przeliczył, ja nawiążę jeszcze do zdejmowania przystawki oczywiście konsultowałem się wcześniej ze Sławkiem od siebie dodam abyś uważał aby ci na ryło nie spadła bo to kawał żelaza jest
Tak ma być.
u mnie napęd ponownie zdechł i działa też po załączeniu klawiszem, dziwna sprawa taki nagły foch, tzn czasami zaskoczy a czasami nie. Patrząc na fotkę to wątpię aby takie ukośne położenie tej rolki było dopuszczalne przecież ona kontruje wtedy napęd. A może wręcz przeciwne, powoduje że nie dojdzie do zblokowania przez wzajemną różnicę w obrotach kół tylnych i przednich.
u mnie też były takie rowki i napęd się nie załączał, wystarczyło cały środek założyć odwrotnie i śmiga. Przełóż środkową część ale wałki ustaw w ten sam sposób jak były
Czy ja dobrze rozumuję - koło zębate napędzane ze skrzyni kręci się a te kołęczki ze sprzężynkami nie pozawalają tym rolką blokować wewnętrznej tuleji napędzającej napęd przedni. Natomiast kiedy przednie koła zatrzymują się a tył się okopuje to rolki idą w stronę przeciwną do kołeczków ze sprężynkami powodując blokowanie.
Tak w ogóle to tą małą zębatkę w przystawce należałoby wymienić gdyż końce zębów to żyletki
Koledzy mam chyba problem. Otóż moja przystawka się zacięła i napęd na przód cały czas jest włączony. Da się to jakoś szybko zrobić bez większego rozkręcania ?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Nie działające uślizgowe załączanie napędu
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo