1

Temat: Trudności w kierowaniu 512

Przy zmnym oleju jest ok, jednym palcem,
a po godzinie....walka z "kierowniczką".
Jakiej powinien być gęstości olej?
A może to coś innego?

2

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Nie znam tego kombajnu ale na pewno nie jest to winą oleju

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

3

Odp: Trudności w kierowaniu 512

jeśli reszta działa oki przy rozgrzanym oleju  to najprawdopodobniej orbitrol. o takiej czynności jak sprawdzenie stanu oleju juz nie wspominam bo wtedy to już nic nie działa przy niskim poziomie

4

Odp: Trudności w kierowaniu 512

hmm.... tylko nie wiem co mogło by nawalić w orbitrolu.
Nie chce sie upierać przy tym oleju ale jakiego używacie?

5

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Dalszy ciąg w dziale " Układ hydrauliczny "  Za pozwoleniem:)

6

Odp: Trudności w kierowaniu 512

hmm.... tylko nie wiem co mogło by nawalić w orbitrolu.

Poprostu swoje już wysłużył

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

7

Odp: Trudności w kierowaniu 512

ja na tych układach się nie znam ale na zdrowy rozsądek wiadomo że nie olej, olej jak jest zimny jest gęściejszy więc przepływ jest trudniejszy więc powino  byś ciężej a nie na odwrut

8

Odp: Trudności w kierowaniu 512

no wlasnie wiec gdy jest zadszy to pompa go bardziej przepuszcza wink albo i nie

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

9

Odp: Trudności w kierowaniu 512

karlos napisał/a:

no wlasnie wiec gdy jest zadszy to pompa go bardziej przepuszcza wink albo i nie

Ale jeżeli jest coś żadkie to nie zdoła stworzyć takiego ciśnienia jakie mogło by być gdyby było gęste.:hmmm:

10

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Ja leje zwykły hydrauliczny olej do hydrauliki w moim 512 i nie mam problemów ze sprawnością poszczególnych urządzeń hydraulicznych w kombajnie, a na szczególne uznanie zasługuje właśnie układ kierowniczy, kręci się jak w amerykańskim aucie, jak palcem się bujnie kierownice, to spokojnie z rozpędu zrobi jeden obrót i nie ma różnicy, czy zimny, czy gorący olej, w czasie największych upałów na polu, wszystko działa jak trzeba.
Co do twojego problemu, to ja bym proponował zmienić pompe, bo podobną sytuacje miałem w ciągniku (323), też na zimnym oleju kierowało się lekko, ale po półgodzinnej pracy, to jak by wspomagania nie było wcale, nie do ukręcenia, po zregenerowaniu pompy problem się skończył, a chciałbym jeszcze dopowiedzieć, że też kombinowałem z olejami i wlanie gęściejszego nie poprawiło sytuacji.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

11

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Kurcze miałem nadzieje że to tylko wina oleju.
A rgeneracja na czym polegała,można to samemu?

12

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Samemu... można, ale zawieź do dobrego tokarza, który wie jak to zrobić, jeśli stan pompy pozwoli na jej regeneracje, mój kolega tokarz robi takie cuda, ale nie każdą pompe da się naprawić.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

13

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Ile kosztuje taka regeneracja?

14

Odp: Trudności w kierowaniu 512

U mojego kolegi - tokarza - 40 zł

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

15

Odp: Trudności w kierowaniu 512

40 zt to jeszcze nie tak strasznie:) Dzieki:)

16

Odp: Trudności w kierowaniu 512

A dla czego stawiacie na pompę a nie na orbitrol ? czy w 512 wspomaganie ma oddzielną pompę?

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

17

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Dlaczego? ja z własnego doświadczenia z ciągnikiem, a kombajn 512, bynajmniej mój ma jedną pompe, wiem, że w niektórych są dwie, tak jak w 514, ale to by chyba gościu wiedział, a poza tym łatwiej jest wymontować pompe i jest większe prawdopodobieństwo , że to ona ma wine.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

18

Odp: Trudności w kierowaniu 512

Jedna jest.
Orbitrol rozbierałem 2 lata wcześniej ( uszczelniacz wymieniałm) na oko tuleje były jeszcze dość dobrze zpasowane.

19

Odp: Trudności w kierowaniu 512

ja podobny problem miałem u siebie w jumzie. wstawiłem używany orbitrol i na zimnym oleju było wszystko oki. ale jak sie olej rozgrzał to nie było kierowania przy niskich obrotach. nawet wymieniłem pompę na nową i nic. Zawiozłem w końcu orbitrol do naprawy i jest już oki. nie wiem jak jest w fortschricie ale w MTZowskim jest zaworek który steruje miejscem podawania oleju i  umnie było cos z tym zaworkiem, Pewnie u ciebie to samo

20

Odp: Trudności w kierowaniu 512

No właśnie jeżeli jest jedna pompa to oprócz ciężko działającej kierownicy pozostałe elementy hydrauliki też powinny źle działać  a z postów Enjo wynika że problemy są tylko z kierownicą

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty