Obrotomierze staram się mieć na bieżąco, ale czasem różnie to bywa.
Ja się nie pytałem, "Czy Renault ma alternator?", tylko "Czy Renault ma alternator z wyprowadzonym tym punktem?", a to zasadnicza różnica.
Sygnał z alternatora do obrotomierzy elektronicznych brany jest generalnie z dwóch miejsc. Albo jest to sygnał z jednej fazy sprzed prostownika, albo jest w nich zamontowana czujka indukcyjna zbierająca sygnał bezpośrednio z wałka wirnika alternatora. W pierwszym przypadku obrotomierz programuje się stosunkiem kół pasowych, w drugim przypadku pewnie też, chociaż trzeba by to dobrze sprawdzić, bo w wirniku alternatora, który kręci się w odpowiednim stosunku do obrotów silnika, może być umieszczonych np. więcej magnesów.
Jeśli chodzi o te komputerki, to niestety ciągle czasu brakuje żeby je do końca dopracować. Na razie jedynym wyjściem z tej sytuacji w tym przypadku jest jeden obrotomierz z czujnikiem Halla plus do tego kolejne czujniki i magnesy montowane na innych kołach/wałkach, z których sygnał byłby zbierany za pomocą jakiegoś przełącznika, albo kilka obrotomierzy.
www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Piszę poprawnie po polsku.