41

Odp: Wariator

Jeżeli to jest ten pas o którym myślę, to zobacz jak ja to rozwiązałem
http://rudemenes.fotosik.pl/albumy/682977-4.html
http://rudemenes.fotosik.pl/albumy/682977-5.html

tu masz wszystko opisane http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1070

42

Odp: Wariator

Dzięki rudemenes ale ja mam problem z kołem pasowym przednim tym przy skrzyni biegów umnie nie wychodzi pas na górę tylko do połowy. I nie wiem jak z tego wybrnąć.

43

Odp: Wariator

może masz za długi pas?

44

Odp: Wariator

spreżyne maż dobrą

45

Odp: Wariator

DarekW napisał/a:

Dzięki rudemenes ale ja mam problem z kołem pasowym przednim tym przy skrzyni biegów umnie nie wychodzi pas na górę tylko do połowy. I nie wiem jak z tego wybrnąć.

długość pasa regulujesz rolka pośrednią. jeśli zwalniasz przyspieszaczem to pas na kole wariatowa powinien iść na dno a na skrzyni wychodzić w górę. jesli pas na kole skrzynie idzie zbyt mało w górę to popuśc rolkę pośrednią. W czasie regulacji zwróć uwage na to aby na pełnym przyśpieszaczu pas nie pracował dnem w kole na skrzyni. rolka pośrednia nie służy do napiecia pasa, ona jest do regulacji długości pasa. Napięcie pasa wywołuje sprężyna w kole skrzyni.

46

Odp: Wariator

Sprężyna i pas jest okej

47

Odp: Wariator

poreguluję jeszcze napinaczem (rolką pośrednią)

48

Odp: Wariator

Witam znalazłem przyczynę. Odkręciły się śrubki od klina i zblokowały sprężynę i dlatego koło się nie schodziło. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

49

Odp: Wariator

witam wszystkich ja mam taki problem z mojom 514 jak przyspieszam na wariatorze to kombajn sie caly trzesie i po dluzszej jezdzie na przyspieszonym wariatoze zrywa mi pas jezdny a jak jezdrze na zwolnionym to nic sie nie dzieje ani nie trzesie ani nie zrywa pasa pomozcie z gory dzieki

Fortschritt zt 423 a razy 2

50

Odp: Wariator

a pasa to ty przypadkiem nie za mocno napiołeś lub koło napinacza nie napina go od wewnątrz tylko od zewnątrz takie cuda widziałem i pas pękał

51

Odp: Wariator

gdzieś to było już opisane ... szukaj a znajdziesz

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

52

Odp: Wariator

Bywa, że tak się dzieje jak pas nie jest napięty rolką lub jest przypalony i nierówno chodzi. Jeśli problem tkwi w wariatorze to trzeba wymienić sworznie tulejki itd.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

53

Odp: Wariator

Ja tak miałem i przedstawiałe zdjęcia, jak z tego wybrnąłem
Patrz tutaj http://www.fotosik.pl/u/rudemenes/album/682977-4 i czytaj tutaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1070

54

Odp: Wariator

Pas napinam rolką do góry czyli na zewnętrznej stronie pasa, w zeszłym roku wymieniłem cały wariator na nowy. Kupowałem już czeskie, polskie i niemieckie pasy, najdłużej wytrzymywał ten ostatni. Już sam nie wiem, a mogla by się w skrzyni zgiąć ta oska co jest na niej to koło pasowe? Bo ja myślałem tak: jak zwalniam, to wtedy na wariatorze jest duże koło, a na skrzyni małe. Jak przyspieszam to na odwrót: na skrzyni jest duży obwód to drży i jest bicie.

Fortschritt zt 423 a razy 2

55

Odp: Wariator

W moim takie cuda działy sie 2 lata temu, koło od wariatora było już tak wytarte na tulejce że jak sie zwalniało to zdzierało pas, szarpało a w efekcie pękał(pękły mi wtedy 3 pasy po 6 stówek sad ). Skoro piszesz że wymieniłeś wariator na nowy no to nie mam pojęcia co to może być

56

Odp: Wariator

Ja też miałem silne wibracje na przyspieszonym, ale pasa nie zdzierało. Myślałem, że jest przypalony i wymieniłem na nowy ale to nic nie dało, wymienione były też tulejki, tuleja i nadal to samo. Problem tkwi w wyważeniu kół pasowych-przynajmniej u mnie tak było. Po przyspieszeniu zwiększają się obroty koła pasowego skrzyni i ono będąc źle wyważone powoduje wibracje. Fabrycznie na obwodach kół nawiercane są otwory-w celu wyważenia, ja o ile dobrze pamiętam to zciągłem pas i kręciłem kołem na skrzyni(albo miałem wymontowany wałek z łożyskami i skręcone na nim koło ze sprzęgłem bo kombinowałem z tym kilka razy i nie pamiętam już) i zawsze mi stawało w jednym miejscu a powinno w różnych, więc jak zawsze stawało tak samo to na dole koła  wierciłem kilka otworów bo w tym miejscu było za dużo materiału i potem po zakręceniu stawało już w innych miejscach i nie cofało się. Po tym zabiegu problem z wibracjami na przyspieszonym znikł, aha wałek ze skrzyni biegów pożyczyłem na podmiankę bo też miałem podejrzenia że może być winny, ale to nic nie dało. Powodzenia w walce z tym smile

57

Odp: Wariator

dzieki przemo u mnie moze byc to samo tak mysle a na tokarni by mi wywazyl te kolo

Fortschritt zt 423 a razy 2

58

Odp: Wariator

Nie wiem jak się wyważa na tokarni, ale ja próbowałem na początku na wyważarce u wulkanizatora, jednak był problem z wyśrodkowaniem tego na wyważarce i wulkanizator też nie był zbyt chętny żeby się z tym bawić.

59

Odp: Wariator

U mnie wibracje ustąpiły po wymianie łożysk na wałku skrzyni biegów, na tym co są kola od wariatora

60

Odp: Wariator

a na tym walku sa dwa lozyska chyba co bo raczej ten walek sie nie skrzywil

Fortschritt zt 423 a razy 2