Odp: wskażnik oleju niewskazuje cisnienia
Pietia odłącz kabel i jedź dalej
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » wskażnik oleju niewskazuje cisnienia
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pietia odłącz kabel i jedź dalej
panowie jak posiadacie możliwośc to polecam regenerację filtra oleju. u mnie przed regeneracją na zimnym silniku wskazówka szła na ok 3/4 skali. po rozgrzaniu na wolnych obrotach to nawet kontrolka sie zapalała. Filtr wysłany do grudziądza i teraz nie zaleznie czy zimny czy rozgrzany wskazówka utrzymuje sie na ok. 2/3 skali.
pozdrawiam PiotraK
masz na myśli gniazdo zaworu ciśnieniowego? bo chyba nie chodzi ci o wkład filtra...
Chciałbym zapytać w jakim miejscu powinna znajdować się wskazówka ciśnienia oleju przy wskaźniku z polami czerwonym i zielonym. U mnie na zimnym silniku wychodzi na pole czerwone, przy gorącym osiąga 2/3 skali zielonej. No i reaguje na obroty silnika.
Jakie to ciśnienie 2/3 skali zielonej?
Ciśnienie ok.
Dzięki .To pocieszająca informacja.
Wywal ten zegar i załóż od osiemdziesiątki, ze skalą numeryczną. Gwint na rurkę pasuje, średnica też. Widocznie helmuty były bardziej domyślne niż my
u mnie jest problem z cisnieniem , jak odpale to mam 5 po godzinie mam 2 a jak zjeżdrzam po 5-6 godz. mam 0,5
i bądź tu mądry!
Na początek wymień lub dotocz nowe tulejki na pompie olejowej jak to nie pomoże to szlif wału.
Jeszcze sprawdź dobrze filtr oleju, zwłaszcza cały zawór ciśnienia i wirówkę. Potem bierz się za pompę oleju, tak jak napisał Tomek, a jak to nic nie pomoże to szykować się będzie grubsza sprawa. Nie jeździj na tak niskich ciśnieniach, bo silnik tak długo nie pociągnie.
ale z kąd sie biorą takie skoki ciśnienia?
nie kumam tylko jednego są silniki które potrafią chodzić nawet gdy jest ciśnienie 0 za wolnych obrotach a na max 1 atm a są silniki co maja dziwne skoki ciśnień jedne bez ciśnienia będą chodzić a drugie nie czym to jest spowodowane ?? wadliwymi materiałami z których są wykonane czy jak ??
Na ten temat można by książkę napisać, ale niestety, żaden silnik bez oleju nie pochodzi. Im lepszy olej, tym dłużej jego film utrzymuję się na powierzchniach wymagających smarowania, ale to nie jest rozwiązanie, a skoki ciśnienia są spowodowane zawsze jakimiś zakłóceniami, niekoniecznie zaraz awarią.
w silniku mam 25l oleju a od wymiany nie przejechałem nawt 30-40 godz,
więc to chyba pompa oleju
A jak zaślepić bąka? Wstawić blaszkę pod podstawę ? Czy coś grubszego a całego bąka wywalić w piz.... ?
Pytanie nie aktualne . już wszystko dokładnie obejżałem . Bąk bedzie wywalony .
A jak zaślepić bąka? Wstawić blaszkę pod podstawę ? Czy coś grubszego a całego bąka wywalić w piz.... ?
Pytanie nie aktualne . już wszystko dokładnie obejżałem . Bąk bedzie wywalony .
Ja tam swojego bąka zaslepiłem tylko z tego powodu ze gniazdo wyroboine i cisnienie kiepskie było.Odkreciłem go przysamym filtrze olejowym i w tym kolektorze nagwintowałem ten kanał i wkreciłem kawałeczek preta 10 mm uciołem rowno zrobiłem kanał na srubokret i po bólu i wyglda tak jak by wszystko działało
Tak samo jak ja.
Apropo wywalania co by było jak by został tylko bąk a ten papierowy filtr wywalił , też by pewnie ciśnienie kiepskie było bo tam też jest jakiś zaworek chyba ? Albo pobawił się i tylko założył bąka od mtza to jest realne czy tylko wytwór mojej bujnej wyobraźni ?
Ten bąk odwala naprawdę kawał dobrej roboty i szkoda tak łatwo z niego rezygnować.
Bąk w wydaniu ifoskim nie ma żadnej możliwości wtłoczenia oleju do magistrali silnika. Jest on tu filtrem równoległym i olej spływa z niego opadowo do miski.
Strony Poprzednia 1 2 3 4
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » wskażnik oleju niewskazuje cisnienia
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo