41

Odp: alternator

28 V tyle powinno być po odpaleniu

42

Odp: alternator

Marek mówił że ma wzrosnąć o około 2V a nie że tyle ma być wink

43

Odp: alternator

Normalnie baterie mają 25V z hakiem. jak dołożysz do tego 2V to da 27-28 i ładowanie jest jak tamta lala (ta pierwsza).

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

44

Odp: alternator

wojtas napisał/a:

MArek 2V ?  jesteś pewien ?? chyba w tych modelach był rozruch 24 V więc ładowanie musi byc w granicach 25V ??  czy się myle ??  bo 2 V to  nic przy tym napięciu

W bizonie  mam  ładowanie  2,7  V  na  celę  co  daje  32  V  w  sumie  i  wg mnie  to  jest  zdrowe  napięcie ładowania  dla  akusów

45

Odp: alternator

32V ładowania to spora przesada i na zdrowie im nie wyjdzie powinno być 28V max

46

Odp: alternator

Tak jak piszą koledzy max w instalacji 24V to 28 a przy 30 to już zaczyna gotować akumulatory tym bardziej w kombajnie gdzie poboru prądu prawie nie ma a cały dzień na max obrotach chodzi.

47

Odp: alternator

panowie ja mam takie pytanie zwiazane z alternatorem bo musze wygospodarować 12 volt z alternatora 24 volty miał może ktoś z tym styczność , tylko 12 na zasilanie czegoś innego a na reszte 24 v

48

Odp: alternator

Niewiem czy da się zrobić odczep bo nie ma miejsca na wirniku na dodatkowe pierścienie ślizgowe,ale najprostrzym sposobem będzie zamontowanie dodtkowego alternatora albo przetwornicę.

49

Odp: alternator

Pociąg z jednej baterii 12 V i po kłopocie.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

50

Odp: alternator

odpada podłanczanie sie do 1 baterii bo wtedy 1 sie ładuje a druga zdechnie bo sie rozładuje i nie odpalisz kombajnu a za kilka tygodni po nowa ja tak zrobiłem i mam nauczke

51

Odp: alternator

a po co ci 12V ??  w kombajnie skoro instalacje masz 24V ?  kosa do rzepaku 12V  ?? czy jak

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

52

Odp: alternator

Może do radia big_smile

53

Odp: alternator

miałem taki problem. Kup przetwornicę 24/12v. Koszt ok 100 zł - wydajność 30A. Załączasz i masz bez problemu 12V

54

Odp: alternator

w ciągniku 323 jest 24 i 12v z jednej baterii i jakoś nic się nie dzieje

55

Odp: alternator

jano323 napisał/a:

w ciągniku 323 jest 24 i 12v z jednej baterii i jakoś nic się nie dzieje

U mnie też.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

56

Odp: alternator

Chłopaki powiedzcie mi czy jest możliwe że jak się spali żarówka w kontrolce od ładowania to nie będzie ładować akumulatorów , mam problem z ładowaniem w 512 alternator niby ok regulator na oko ok a ładowania nie ma , zadzwoniłem do znajomego elektryka i mówię co i jak a on zebym żarówkę w kontrolce sprawdził , no i żarówka spalona .Myślicie że po wymiania żarówki będzie ładować bo dla mnie to za proste.

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."

57

Odp: alternator

Na moje oko to nie ma znaczenia, bo w 323 jest taki  sam alternator i jeździłem cały rok bez żarówki od ładowania i normalnie palił światła było i ogólnie wszystko chodziło.A żarówkę dopiero teraz wymieniłem.

58

Odp: alternator

No proste, bez żarówki nie ma obwodu, nie ma obwodu nie ma wzbudzenia, nie ma wzbudzenia nie ma ładowania - proste?

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

59

Odp: alternator

Z żarówką w kontrolce ładowania  to jest tak prąd (+)  płynie ze stacyjki przez żarówkę i dalej wchodzi na uzwojenie wzbudzania w alternatorze przez które zamyka się do masy i żarówka nam świeci gdy alternator nie ładuje, z chwilą gdy odpalimy silnik i alternator zaczyna się kręcić prąd płynący przez kontrolkę jest potrzebny do wzbudzenia alternatora ponieważ alternator jest prądnicą obcowzbudną ( choć  czasami może się sam  wzbudzić z magnetyzmu szczątkowego na wysokich obrotach tak jak pisał kol Grzegorz).
Po rozpoczęciu ładowania na uzwojenie wzbudzania płynie prąd z dodatkowych trzech małych diód (tzw.diody wzbudzania) potencjały się wyrównują ( napięcie jest takie same jak na stacyjce ) i kontrolka ładowania gaśnie,dlatego spalona żarówka może spowodować brak ładowania.

60 Ostatnio edytowany przez pawelg (2011-07-06 12:33:30)

Odp: alternator

Elektryka to dla mnie czarna magia , nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją zmienie żarówkę i będzie git(jestem tępa strzała z elektryki złożonej).Dzięki za odpowiedzi.

od małej myszki do Cesarza , wszyscy żyją z gospodarza

tel 782 616 889 dla kolegów z forum czynny całą dobę  Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki , tylko cuda zabierają mi trochę czasu.                                                                                                          "Mówią żem jest paranoid a ja nie przejmuję się jadę co fabryka dała ....."